Jeg lovede at give en feedback, når der var gået et par måneder uden e-mærket.
Jeg kan ikke se at det har ændret mit salg om e-mærket er på min e-butik eller ej. Efter et halvt år med mindre salg end sædvanligt (det har ikke været et fantastik halvår efter 1. februar), så er salget igen stigende og jeg er tilbage til samme udgangspunkt som før 1. februar - også selv om jeg ikke har været e-mærket i 2 måneder.
Min konklusion er at e-mærket ikke gør noget egentligt for salget.
I den mellemliggende periode har jeg 2 gange kontaktet e-handelsfonden fordi jeg er stødt på e-mærkede netbutikker, der ikke overholder reglerne (ikke for at genere de pågældende netbutikker, men blot for at gøre opmærksom på at e-handelsfonden ikke tjekker netbutikkerne). Sidste gang jeg kontaktede dem, var fordi jeg ikke fik en ordrebekræftelse fra en netbutik jeg havde bestilt varer hos, og jeg derfor ikke vidste om jeg ville få tilsendt de varer jeg havde bestilt. Fra e-handelsfonden fik jeg en besked om at det ville blive rettet ved deres årlige gennemgang for netbutikken. Hmmm - det er regler der har været gældende i flere år, så mon de tjekker hver netbutik en gang om året ?
I dag har jeg sat mit eget fine ikon på forside med et paragraf-tegn og henvisning til Forbrugerombudsmandens regler for e-handel. Nu afventer jeg et par måneder og ser om det ændrer noget på salgstallene. Stiger salget væsentligt, så reagerer kunderne på at e-butikken kender reglerne og følger dem, eller også stiger salget bare fordi vi går mod den mørke tid, og så sælges der flere lamper.
Det er nu ret interessant at lave sine egne små splittests