Det ligner jo så en ret generel diskussion, nemlig omkring det at verden er lille, og der sidder folk i Indien og andre steder, og kan udføre det vi kan, til 1/10 af prisen. Jeg tror ikke så meget det burde ramme de som bruger freelancer, for de vil alligevel ikke kunne håndtere at bruge folk der sidder i Indien - selv om mange af disse kan sidde via dansk supervisor. Problematiken er helt generel og vil ramme masser af jobs, store dele af banksektoren kan formentlig uutsources. Til nu har vi i hovedsagen outsourced manuelt arbejde til Kina m-m men næste store besparelse ligger i IT, finans og lignende, for hele den del er ikke til dagligt har kundekontakt. Freelancer er efter min mening ikke ret berørt af det, burde ikke være i alle fald, og med dansk arbejde burde prisen naturligvis ligge langt højere. Der er ingen der freelance kan drive egen business, ud over lidt ekstra indtjening til SU, til priser på 100-150 kr i timen. En bemærkning tidl. om, at ingen er ærlige om timetallet så 150 kr kan være godt understreger for mig bare, at outsouce af IT IKKE skal ske til timepris men til en samlet pris, så skal basere sig på ordentligt materiale, som godt kan hedde - samlet pris xxxxx for projekt yyyy, anslået effektivt timetal xx - så køber kan ha en ide hvis han kræver det Der er intet som IT der kan løbe af sporet i antal timer, og det billigste tilbud kan i pris og kvalitet blive det dyreste vh |
Jeg vil gerne give Anders ret i at min/vores hjemmeside kan blive bedre - men det kan en hjemmeside jo ALTID - og har ikke rigtigt noget med emnet at gøre - og du sælger dig selv ret dårligt ved at komme med usmagelige angreb og kalde den for "90ér agtig" - og det siger jo ingenting , men bare at DU mener noget negativt ...
Men så er vi jo tilbage i kravlegården hvor Amino plejer at ende og for lige at afslutte hjemmeside debatten så kan de af jer der har forslag om forbedringer komme med et tilbud på http://www.server-service.dk/contact.php -
Men det kræver jo at I selv har nogle referencer og at det er tydeligt hvad jeres egen hjemmeside og firma byder på - (der er du skudt helt forbi Anders , da jeg ikke kan de din hjemmeside nogle steder , men glem det nu ... det har intet med emnet at gøre)
Mht freelancer er vi alle meget enige at det bør være = Pris for Opgave
i stedet for timepris efter hvad udbyder forventer på projektbasis -
Så har vi alle en mulighed for at byde ind på opgaven og kan konkurrere på hvor dygtige vi er ..
Mht. hvad vi har af fradrag som firma argumenterer det ikke for at at udbyder presser timeprisen - da det princippet er ens for alle firmaer i DK .
Men er du opgave udbyder så prøv at spørge dig selv om du vil arbejde for den timepris du tilbyder andre ?
Og som en skriver kunne jeg bare tage min cykel og lade være med at kræve en masse - kommer ikke så langt uden bil som It-konsulent og rimelig sjov kommentar - haha
Jeg kan sagtens finde kunder andre steder end Amino - men syns det er synd at forummet har udviklet sig til Discountforum på børnestadie. .. (provokation kan forekomme)
Jeg/vi savner måske et lidt mere voksent forum og seriøse opgave stillere under freelancere - kan melde klart ud at det for mit vedkommende har været spild af tid at byde på de 2 opgaver på et år. .. Men håber da at tingene bliver bedre eller vi får mulighed for at byde på total-opgaven i stedet.
Jeg savner også folk her med lidt større armbevægelser og visioner - lidt ala Martin Thorborg , folk der tør tænke stort.
her er for mange pattebørn med små tissemænd - så er det sagt !