Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skuffet over Amino / Freelancer tilbud og udbud - hvad mener I andre om tilbud på 150 til 250 kr /time ?

Side 5 ud af 15 (142 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det ligner jo så en ret generel diskussion, nemlig omkring det at verden er lille, og der sidder folk i Indien og andre steder, og kan udføre det vi kan, til 1/10 af prisen. Jeg tror ikke så meget det burde ramme de som bruger freelancer, for de vil alligevel ikke kunne håndtere at bruge folk der sidder i Indien - selv om mange af disse kan sidde via dansk supervisor.

Problematiken er helt generel og vil ramme masser af jobs, store dele af banksektoren kan formentlig uutsources. Til nu har vi i hovedsagen outsourced manuelt arbejde til Kina m-m men næste store besparelse ligger i IT, finans og lignende, for hele den del er ikke til dagligt har kundekontakt.

Freelancer er efter min mening ikke ret berørt af det, burde ikke være i alle fald, og med dansk arbejde burde prisen naturligvis ligge langt højere. Der er ingen der freelance kan drive egen business, ud over lidt ekstra indtjening til SU, til priser på 100-150 kr i timen.

En bemærkning tidl. om, at ingen er ærlige om timetallet så 150 kr kan være godt  understreger for mig bare, at outsouce af IT IKKE skal ske til timepris men til en samlet pris, så skal basere sig på ordentligt materiale, som godt kan hedde - samlet pris xxxxx for projekt yyyy, anslået effektivt timetal xx - så køber kan ha en ide hvis han kræver det

Der er intet som IT der kan løbe af sporet i antal timer, og det billigste tilbud kan i pris og kvalitet blive det dyreste

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 12:44
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Jeg vil gerne give Anders ret i at min/vores hjemmeside kan blive bedre - men det kan en hjemmeside jo ALTID - og har ikke rigtigt noget med emnet at gøre - og du sælger dig selv ret dårligt ved at komme med usmagelige angreb og kalde den for "90ér agtig" - og det siger jo ingenting , men bare at DU mener noget negativt  ...

Men så er vi jo tilbage i kravlegården hvor Amino plejer at ende og for lige at afslutte hjemmeside debatten så kan de af jer der har forslag om forbedringer komme med et tilbud på http://www.server-service.dk/contact.php -

Men det kræver jo at I selv har nogle referencer og at det er tydeligt hvad jeres egen hjemmeside og firma byder på - (der er du skudt helt forbi Anders , da jeg ikke kan de din hjemmeside nogle steder , men glem det nu ... det har intet med emnet at gøre)

Mht freelancer er vi alle meget enige at det bør være = Pris for Opgave
i stedet for timepris efter hvad udbyder forventer på projektbasis -

Så har vi alle en mulighed for at byde ind på opgaven og kan konkurrere på hvor dygtige vi er ..

Mht. hvad vi har af fradrag som firma argumenterer det ikke for at at udbyder presser timeprisen - da det princippet er ens for alle firmaer i DK .

Men er du opgave udbyder så prøv at spørge dig selv om du vil arbejde for den timepris du tilbyder andre ?

Og som en skriver kunne jeg bare tage min cykel og lade være med at kræve en masse - kommer ikke så langt uden bil som It-konsulent og rimelig sjov kommentar - haha Wink

Jeg kan sagtens finde kunder andre steder end Amino - men syns det er synd at forummet har udviklet sig til Discountforum på børnestadie. .. (provokation kan forekomme)

Jeg/vi savner måske et lidt mere voksent forum og seriøse opgave stillere under freelancere - kan melde klart ud at det for mit vedkommende har været spild af tid at byde på de 2 opgaver på et år. .. Men håber da at tingene bliver bedre eller vi får mulighed for at byde på total-opgaven i stedet.

Jeg savner også folk her med lidt større armbevægelser og visioner - lidt ala Martin Thorborg , folk der tør tænke stort.
her er for mange pattebørn med små tissemænd - så er det sagt !Cool

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Server Service:

Jeg vil gerne give Anders ret i at min/vores hjemmeside kan blive bedre - men det kan en hjemmeside jo ALTID - og har ikke rigtigt noget med emnet at gøre - og du sælger dig selv ret dårligt ved at komme med usmagelige angreb og kalde den for "90ér agtig" - og det siger jo ingenting , men bare at DU mener noget negativt  ...

Men så er vi jo tilbage i kravlegården hvor Amino plejer at ende og for lige at afslutte hjemmeside debatten så kan de af jer der har forslag om forbedringer komme med et tilbud på http://www.server-service.dk/contact.php -

Men det kræver jo at I selv har nogle referencer og at det er tydeligt hvad jeres egen hjemmeside og firma byder på - (der er du skudt helt forbi Anders , da jeg ikke kan de din hjemmeside nogle steder , men glem det nu ... det har intet med emnet at gøre)

Så har vi alle en mulighed for at byde ind på opgaven og kan konkurrere på hvor dygtige vi er ..

Mht. hvad vi har af fradrag som firma argumenterer det ikke for at at udbyder presser timeprisen - da det princippet er ens for alle firmaer i DK .

Men er du opgave udbyder så prøv at spørge dig selv om du vil arbejde for den timepris du tilbyder andre ?

Og som en skriver kunne jeg bare tage min cykel og lade være med at kræve en masse - kommer ikke så langt uden bil som It-konsulent og rimelig sjov kommentar - haha Wink

Jeg kan sagtens finde kunder andre steder end Amino - men syns det er synd at forummet har udviklet sig til Discountforum på børnestadie. .. (provokation kan forekomme)

Jeg/vi savner måske et lidt mere voksent forum og seriøse opgave stillere under freelancere - kan melde klart ud at det for mit vedkommende har været spild af tid at byde på de 2 opgaver på et år. .. Men håber da at tingene bliver bedre eller vi får mulighed for at byde på total-opgaven i stedet.

Jeg savner også folk her med lidt større armbevægelser og visioner - lidt ala Martin Thorborg , folk der tør tænke stort.

Med dit sidste indlæg begynder jeg faktisk seriøst at betvivle din seriøsitet, ikke at det betyder noget da jeg ikke finder anvendelse for dine kompetancer, da du nu selv er ved at afspore debatten ved at tage tingene ud af kontekst.

Hvad I har af fradrag og har af udgifter har I allerhøjeste grad noget at gøre med hvilken pris I er i stand til at udbyde opgaver til. Og klart dem der har lavere udgifter vil forsøge at tage markedsandele fra dem med større overhead - sådan er det i alle brancher.

Og nu er Amino vel ikke oprettet for at tilfredsstille Freelancere eller deres indtjeningsmuligheder eller mangel på samme, men Freelancer er blot en del af et community med mangfoldighed. Amino er jo under konstant udvikling og det er klart der tiltrækkes alle typer mennesker.

Visioner og store armbevægelser er ikke alle beskåret. Så du efterlyser noget de færreste, inklusive dig selv i forhold til denne debat, besidder og med tyngde kan retfærdiggøre.

Uanset om man vælger samlet projekt eller delpriser, så vil der altid være ulig konkurrence når det er på det niveau som Freelancer man henter opgaver fra. Freelancer er ikke et professionelt sted for udbud af komplekse IT opgaver. Det ved du allerede godt.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 13:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person
Server Service:

Hej. Jeg har ikke firma så kan da godt forstå at du ikke kan finde min side :-) jeg er løn slave.
Jeg mener bare at i sikkert kunne få flere kunder med et nyt design så det ikke ser ud til at i står stille og at i følger med tiden. Der er mange dygtige designer inde på freelancer ;)

Og snak om at sælge sig selv dårligt: her er for mange pattebørn med små tissemænd - så er det sagt !
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Server Service:

Det kan man sagtens spørge om, man får bare intet ud af det, for du blander igen tingene sammen. Hvad jeg tager i timen har intet at gøre med hvad jeg betaler andre og vice versa.

Server Service:
her er for mange pattebørn med små tissemænd - så er det sagt !

Eller måske der er nogen der bare ikke kan finde ud af hvad Amino er (?). Her i forretningen har vi aldrig brugt freelancer overhovedet, da det er tydeligt at folk ofte vælger efter prisen som eneste parameter, derfor er det ikke værd for os at byde på opgaver, da vi har meget mere erfaring end de fleste freelancere derinde, og derfor konkurrer på kvalitet og ikke på pris.

Du skulle måske også spørge dig selv om du efter 1 måned ikke kunne se at priserne der tilbydes på freelancer ikke passer til din forretning?. Jeg synes det er helt vildt du har brugt 2 år på at byde på opgaver, uden på et tidspunkt at tænke om det var det rigtige sted at lægge energien.

Jeg tjekkede det ud nogle gange og så med det samme at det ikke var et sted for os. Jeg synes lidt du skyder skylden på alle andre, men overvej om ikke du selv har lidt ansvar når du spilder 2 år med at byde på opgaver.

Server Service:
Men håber da at tingene bliver bedre eller vi får mulighed for at byde på total-opgaven i stedet.

Jeg ved ikke hvad "bedre" betyder. Hvis det betyder at du tror de små iværksættere får en masse flere penge og tilbyder højere priser, så skal du ikke regne med tingene bliver "bedre".

Find nogle andre salgskanaler og brug amino som inspiration og hygge, det er vist det bedste råd du kan få lige nu.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 21:25

Thomas Frost:

Eller måske der er nogen der bare ikke kan finde ud af hvad Amino er (?). Her i forretningen har vi aldrig brugt freelancer overhovedet, da det er tydeligt at folk ofte vælger efter prisen som eneste parameter, derfor er det ikke værd for os at byde på opgaver, da vi har meget mere erfaring end de fleste freelancere derinde, og derfor konkurrer på kvalitet og ikke på pris.

Du skulle måske også spørge dig selv om du efter 1 måned ikke kunne se at priserne der tilbydes på freelancer ikke passer til din forretning?. Jeg synes det er helt vildt du har brugt 2 år på at byde på opgaver, uden på et tidspunkt at tænke om det var det rigtige sted at lægge energien.

Har ikke ligefrem været aktiv på freelancer i 2 år men var bare på abonner i den periode - men har det på samme måde som dig - så ja man må vel bare glemme sine forhåbninger og bruge tiden på alt andet ..

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 142
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 22:17
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jeg får så'n en lyst til at komme med en analogi:

Hvis alle de andre lystfiskere bruger sildeforfang og fanger sild, og du er ude efter nogle store fede torsk, så har du 3 valg:

1. Skift til sildeforfang og fang det samme som de andre.

2. Gå et andet sted hen hvor der er mulighed for at fange store torsk.

3. Gå hjem uden at fange noget.

Og nej: der skal ikke lægges noget i ordet 'torsk' iøvrigt.

Jeg ville aldrig selv gå på jagt efter opgaver eller udbyde dem her på Amino. Jeg ser det som et forum hvor man kan give/få hjælp. Den hjælp man får er af meget blandet kvalitet, da brugerne er i forskellige aldersgrupper og har meget forskellige baggrunde og erfaringsniveauer.
Det kan netop være en fordel i nogle situationer og af begrænset anvendelighed i andre.

Jeg tror, at både købere og sælgere af billige ydelser får erfaring af det, som kan ende med at være dyrekøbt, men det er erfaring vel ofte.

Der findes jo professionelle fora - har du f. eks. prøvet freelancer.dk? Ikke at jeg har.

Download WBlog - en gratis ASP.Net Blog engine. Version 2 nu frigivet.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Er Amino Freelancer godt eller skidt?

Ja - det er det. Amino Freelancer har gode sider og dårlige sider. Som bruger må man lære sig at navigere i det farvand - eller sejle et andet sted hen.

Jeg har som budgiver tabt vildt mange budrunder, fordi folk ikke ville give den pris, jeg forlanger for min service.
Hyler jeg så over det? Nix. De, der ikke vil give det, jeg forlanger, er ikke mine kunder. Det betyder jo ikke, at jeg kan bestemme, at de så heller ikke må være nogen andres kunder. Det er da op til dem selv. Hvis en opgavestiller mener at kunne få løst sin opgave tilfredsstillende til 50% af den pris, jeg kræver, og hvis han ikke erkender den merværdi, jeg påstår, der er i mine ydelser - så skal han da vælge den billige.

Jeg har som budgiver også vundet nogle opgaver. Men jeg tror ikke, jeg har vundet på at være billigst. Tvært imod har jeg nok vundet opgaver hos kunder, som vurderer pris og værdi op mod hinanden, og som har fundet forholdet optimalt i mit bud. Og sjovt nok er det også den slags kunder, jeg helst vil have. For de kommer nemlig typisk tilbage efter mere uden at skulle omkring Amino Freelnacer igen. Og så har det pludselig stor værdi, at man har fået sat prisniveauet ordentligt fra start. Hvis man har underbudt, og så senere vil tage "den rigitge pris" - så har man skudt sig selv i foden, for så er kunden allerede på jagt efter en ny underbyder.

Som udbyder har jeg haft held til at finde rigtig dygtige freelancere til at løse mine opgaver. Men jeg har aldrig haft prisen som den afgørende faktor. Jeg har vurderet de bud der er kommet og har valgt de leverandører, som jeg har stolet mest på.

Ved at navigere på den måde, fungerer Amino Freelancer perfekt for mig.

Venlig hilsen

Hans

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 01:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Hans det fik du udtrykt godt jeg er 100% enig! 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 01:34

Yes

Server Service:

Ja er meget enig I at Amino er blevet for domineret af hobbyforum og loppemarkeds kultur.

Jeg har i sin tid også foreslået en mindste alder for medlemmer på 18 år - og det syns jeg er fair nok. Der er gået for meget "børnehave" og nedladende tone såfald man ville sælge noget her.

Det er sgu et at de mest fornuftige indlæg jeg længe har hørt! 

Mvh

Ravn

Side 5 ud af 15 (142 indlæg)