Nu har markedet for konsulentydelser jo været volantilt i mindst 10 år på nogle områder og det vil de givetvis også være de næste 10 år, hvorfor man vil se skred i tingene. For 10 år siden var det nærmest utænkeligt at man outsourcede vundne opgaver til billige programmører i Inden eller lignende steder. I dag er man jo nærmest idiot hvis ikke man forsøger at få andre til at lave en given opgave til en minimal pris og sælge den videre til maksimal pris. 150-250 i timen er ikke lavtlønnet, det er lavere lønnet end man måske forventer, men omvendt har jeg aldrig støt på nogen med særlige færdigheder der har været 100% ærlige omkring timeforbruget. Så hvis man arbejder 200 timer om måneden så er 150-250 en glimrende indtægt. Her i Marokko er der mange veluddannede og en del af dem arbejdsløse også, de har fået vestens syge ind i hovedet og brokker sig jævnligt over de ikke kan få højtbetalte stillinger, men må "nøjes" med jobs som andre også må for en beskeden løn. Men ingen tager dem seriøst, ligesom jeg heller ikke kan tage en IT konsulent seriøst i DK der ikke er tilfreds med at fylde måneden med timer a 500 eller derover, det er ikke nødvendigt med en indtægt i den størrelsesorden og hvis man slækker lidt på kravet så kommer der flere timer ind og dermed flere penge i kassen. Der hvor jeg kan forstå brokken her på Amino er til tider ved tekster og logoer. Der faldbydes tingene seriøst og der er meget skrammel imellem. Men tiden er jo også løbet fra håndværk, så hvordan kan man klandre de unge i ikke bare at tage en bid af kagen, når der er nogle der er dumme nok til at betale for skrammel. Programmører hernede koster omkring dkk 2400 pr. md og de er dygtige nogle af dem, så man ser nok inden længe at der vil være bud på opgaver fra det afrikanske kontinent. Personligt ville jeg ikke have problemer med at arbejde for 150-250 i timen som konsulent, for når opgaverne er løst tilfredsstillende, så er det meget nemmere at forsvare en stigning på 10-15% frem for at man lægger et niveau hvor det ofte balancerer på et knivsæg med kundens tilfredshed, da prisen også er en vigtig parameter.
|
Thomas:Lidt sjovt er det dog, at jeg kan opleve at klikke på et indlæg og se, at jeg har ikke adgang - vist nok fordi jeg er for gammel (og ja erkender - over 18) Den diskrimination oplever de unge jo ikke i forhold til et over 18 forumSpøg til side - det er da fint med en flok unge mennesker, der har drømme om iværksætteri, men dovenskaben evr til at tage og føle på, når de samme spørgsmål stilles mindst 1 gang om dagen:
"Koster det noget at blive momsreg."
"Hvor finder jeg en leverandør"
"Jeg vil starte en webshop, men hvad skal jeg sælge"
Amino kunne slette søgefeltet og bruge pladsen til endnu en banner, hvis man ser på space management, så er det nok mere rentabelt ;)
Amino kunne måske godt diagnosticeres med The Help Vampire disease ;)
Der findes en række tekniske tiltag der kan lindre nogle af symptomerne for denne uhelbredelige "Sygdom", de fleste Q&A sites lider af.