Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skuffet over Amino / Freelancer tilbud og udbud - hvad mener I andre om tilbud på 150 til 250 kr /time ?

Side 3 ud af 15 (142 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har markedet for konsulentydelser jo været volantilt i mindst 10 år på nogle områder og det vil de givetvis også være de næste 10 år, hvorfor man vil se skred i tingene.

For 10 år siden var det nærmest utænkeligt at man outsourcede vundne opgaver til billige programmører i Inden eller lignende steder. I dag er man jo nærmest idiot hvis ikke man forsøger at få andre til at lave en given opgave til en minimal pris og sælge den videre til maksimal pris.

150-250 i timen er ikke lavtlønnet, det er lavere lønnet end man måske forventer, men omvendt har jeg aldrig støt på nogen med særlige færdigheder der har været 100% ærlige omkring timeforbruget. Så hvis man arbejder 200 timer om måneden så er 150-250 en glimrende indtægt.

Her i Marokko er der mange veluddannede og en del af dem arbejdsløse også, de har fået vestens syge ind i hovedet og brokker sig jævnligt over de ikke kan få højtbetalte stillinger, men må "nøjes" med jobs som andre også må for en beskeden løn. Men ingen tager dem seriøst, ligesom jeg heller ikke kan tage en IT konsulent seriøst i DK der ikke er tilfreds med at fylde måneden med timer a 500 eller derover, det er ikke nødvendigt med en indtægt i den størrelsesorden og hvis man slækker lidt på kravet så kommer der flere timer ind og dermed flere penge i kassen.

Der hvor jeg kan forstå brokken her på Amino er til tider ved tekster og logoer. Der faldbydes tingene seriøst og der er meget skrammel imellem. Men tiden er jo også løbet fra håndværk, så hvordan kan man klandre de unge i ikke bare at tage en bid af kagen, når der er nogle der er dumme nok til at betale for skrammel.

Programmører hernede koster omkring dkk 2400 pr. md og de er dygtige nogle af dem, så man ser nok inden længe at der vil være bud på opgaver fra det afrikanske kontinent.

Personligt ville jeg ikke have problemer med at arbejde for 150-250 i timen som konsulent, for når opgaverne er løst tilfredsstillende, så er det meget nemmere at forsvare en stigning på 10-15% frem for at man lægger et niveau hvor det ofte balancerer på et knivsæg med kundens tilfredshed, da prisen også er en vigtig parameter.

Køb ren argan olie her

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 01:11

Thomas:

Lidt sjovt er det dog, at jeg kan opleve at klikke på et indlæg og se, at jeg har ikke adgang - vist nok fordi jeg er for gammel (og ja erkender - over 18) Den diskrimination oplever de unge jo ikke i forhold til et over 18 forum

Spøg til side - det er da fint med en flok unge mennesker, der har drømme om iværksætteri, men dovenskaben evr til at tage og føle på, når de samme spørgsmål stilles mindst 1 gang om dagen:

"Koster det noget at blive momsreg."
"Hvor finder jeg en leverandør"
"Jeg vil starte en webshop, men hvad skal jeg sælge"

Amino kunne slette søgefeltet og bruge pladsen til endnu en banner, hvis man ser på space management, så er det nok mere rentabelt ;)

Amino kunne måske godt diagnosticeres med The Help Vampire disease ;) 

Der findes en række tekniske tiltag der kan lindre nogle af symptomerne for denne uhelbredelige "Sygdom", de fleste Q&A sites lider af. 

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 01:16

Så vil jeg nu afsløre hvad der sker i "de seje tøser", et forum jeg tror jeg har postet i 2 gange, og egentlig havde tænkt mig aldrig at bruge, alene pga. navnet.. 

Det er spændende ikke.. og lidt ligesom når man endelig afslører hvad det egentlig er der sker på dametoilettet, når to kvinder går derind sammen.

Der sker nemlig... Intet!! Aldrig har jeg set så dødt et forum! Hvis det skulle have sin berretigelse, og det kunne det måske godt, skulle vi kvinder bruge det som et pusterum, fordi, uanset hvad vi synes om det, så kan maskulinn retorik og feminin retorik, godt være ret forskellig, og ind i mellem er det altså lidt som at få lov til at blive medlem af "vi-hader-grimme-pigelus-klubben" eller " Gentlemen-med-cigarer-og-stort-ego-klubben.

jaja.. overdrivelse og spot fremmer forståelsen ikke ;) 

Derudover synes jeg også jeg, især de sidste måneder har oplevet en hård retorik, og en meget ucharmerende holdning til konkurrenter, eller folk der er i samme branche som een selv. Hvis nogen lægger et godt tilbud på, er der straks nogen der poster miskrediterende kommentarer eller spørgsmål, som ikek virker erfaringsbaserede ala " nå men du lavede altså en dårlig opgave for mig" mere noget meget detaljeorientere, eller lad os kalde det hvad det er: Flueknepperi. (må man overhovedet sige Kneppe på amino, eller bli'r jeg nu smidt ud...)

Jeg lægger f.eks. ikke skjul på at jeg i debat-øjemed laver slåfejl, og at jeg aldrig bli'r god til kommaer. Derfor har jeg en korrektør til at læse ALT hvad jeg sender ud, som folk betaler for. (Noget flere iøvrigt burde have, kan jeg sige efter at have set flere konkurrenters artikler, men det er en anden snak..) Alligevel er der altid MINDST een, sjovt nok ofte lige en der selv skriver, der skal kommenterer mit sprog. Mit standard svar til den slags, er at levende sprog, integritet og kvalitet er en evne der ikke kan rettes af en korrektør -det kan en slåfejl ;)

Anyway, pointen er at Amino ind imellem, som en skrev, går i børnehave-mode og det bliver jeg simpelthen så træt af, og så får jeg lyst til at bruge en anden platfom. Og det ærger mig, for det er helt sikkert at Amino var tænkt som et sted hvor iværksættere netop kunne støtte hinanden. - Ikke ubetinget, jeg kan godt se de gentagne spørgsmål bliver trættende i længden. Men så lad evt nogen andre svare på dem ikke? Sådan lærer man jo også selv ting! Men der var engang, da Amino var en lille bitte baby, og jeg havde en (anden) profil herinde, hvor det var sådan et sted. Og den stemning der var herinde, savner jeg altså lidt en gang i mellem!

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 01:22

Jeg undskylder iøvrigt, for at køre debatten ud på et sidespor.. Det var jo egentlig ikke det tråden handlede om fra starten. ;)

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 01:37
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 6 person

Debatten om Amino Freelancer har været oppe nogle gange efterhånden. Set fra mit perspektiv (som både udbyder og budgiver), er diskussionen for og imod tjenesten ikke så sort hvid, som mange prøver at gøre den til. Lad mig prøve at uddybe med et par tankesæt: 

Set fra opgaveudbyderen side:

Rigtig mange freelancere på Amino Freelancer har hverken et ordentligt portfolio at henvise til, eller en feedbackhistorik der gør, at man kan se at de er pengene værd. Hvad gør at jeg skal vælge de "dyre" freelancere frem for de billige, når jeg ikke har den fjerneste mulighed for at se deres kundskaber? Uanset om jeg vælger en dyr eller en billig freelancer, er jeg i risikozonen for at brænde nallerne, hvis jeg ikke kender deres historik. Og nej, her er prisen i sig selv ikke garant, for at den leverede ydelse er i top.

Set fra budgivers side:

Jeg ved at jeg er bedre, end de folk der underbyder mig. Jeg bruger en masse tid på at lave et gennemarbejdet (og realistisk) tilbud, men taber gang på gang til folk der yder en discountydelse. Øv!

Som freelancer, er det min opfattelse at man bør have disse to ting i mente: 

1: Du må yde før du kan nyde som freelancer. Forvent ikke at du kan komme direkte ind fra gaden, og kræve en høj timepris uden at have vist hvad du kan. I praksis betyder det, at du i mange tilfælde gør klogt i at underbyde dig selv, således at du kan vinde en god røvfuld opgaver ind, hvilket kan danne grundlag for en masse gode anmeldelser hvis du kan dit kram - like it or not.

2: Vær realistisk. Lyt til opgaveudbyderen, og læs hvad vedkommende skriver, hvor banalt det end måtte lyde. 

Eksempel: Jeg havde en freelance opgave i udbud, med opsætning af to MEGET simple rool-ups. Alt materiale lå klart (billeder, tekster, logoer i de rigtige formater og en grundig skitse). I opgavebeskrivelsen angiver jeg tydeligt, at der ikke skal foretages nogen form for grafiske overvejelser ift. design, da alt ligger klart (vedhæftet selve udbuddet). Jeg skriver endda ordret, at jeg bud på over 500 kroner + moms pr. roll-up er urealistisk, da jeg blot skal have en grafiker til at sætte layoutet op til print. Ikke destro mindre, modtager jeg et bud på op til 1300 kr. + moms, fra Aminoer uden nogen form for budhistorik. Opgaven endte med at gå til en grafiker som kunne klare opgaven på én enkelt time á 350 kroner + moms, og som leveret et ganske fint stykke arbejde.

Med andre ord: Kan du ikke tage den timepris som du ønsker på Amino, skal du enten blive bedre til at sælge dig selv, arbejde på at få gode anmeldelser eller indse at dine ydelser er i en kaliber som kun de færreste aminoer er villige til at betale for. I sidste ende må du gøre op med dig selv, om det kan betale sig for dig, at bruge tid og kræfter på at vinde relevante udbud. Jeg er hoppet på den sidste vogn - for mig kan det ikke betale sig at være på freelancer. Min kundetilstrømning er mere end tilstrækkelig af andre kanaler, hvorfor det ville være tosset for mit vedkommende, at bruge en masse kræfter på at vinde udbud her på Amino. Havde jeg ikke nok at give mig til, ville jeg nok se på mit produkt, for at gøre det attraktivt på Amino Freelancer - at surmule over at jeg ikke automatisk vinder en masse udbud, kommer der i hvert fald sjældent noget godt ud af.

Og ja, unge mennesker kan tit arbejde til lave timepriser, da de som oftest har langt færre omkostninger end etablerede freelancere. Det betyder dog ikke automatisk, at de ikke betaler skat - bestemt ikke. Igen, kan deres priser også være et udtryk for, at de gør en indsats ud af at få gode anmeldelser. Her er en lav timepris nærmere et symbolsk beløb fremfor en egentlig løn, da opgaverne som man tager ind i bund og grund skal ses som en investering i fremtidige kunder. Endeligt kan der (som flere her i tråden har været inde på), være markant forskel i kvaliteten. Her må din opgave som dygtig freelancer være, at forklare dine kunder hvorfor at de får mere valuta for deres penge, ved at handle med dig (hvis du da mener at kunden gør det). Indrømmet: nogle opgaveudbydere er fatsvage, og vil ikke betale hvad tingene koster. Forhåbentligt kan du med tiden lære at spotte disse opgiver, hvorved at du undgår at spilde din tid på på dem.

- Emil

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 02:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Vi har alle problemer, mit problem er Filippinske og Vietnamesiske freelancer som underbyder os :-) 

Jeg tror at den konkurrence man ser på Freelancer o.a. er kommet for at blive. Dygtige udvikler, linkbuilder, SEO eksperter, grafiker, revisor, marketing folk osv. vil i fremtiden i højre grad arbejde for sig selv. (mere frihed flere penge, være sin egen boss osv.) Hertil kommer at vi nok også må erkende at lavtlønslande i Asien er kommet for at blive samt at de så småt lære tingene. (automatisk fejlfri oversættelse er iøvrigt også lige på trapperne...)

Det må derfor gælde om at forny sig selvom det er svært. Jeg løser problemet ved at vokse virksomheden således vi kan tilbyde flere ydelser, give mere sikkerhed, hurtigere levering samt lave produkter som kan sælges. Denne "fornyelse" koster.....for mit vedkommende 12 - 14 timers arbejdsdag, ingen sommerferie lørdag/søndag arbejde osv. 

p.s. Man kan jo ikke sige at een på 17 år ikke må konkurrer med en på 24. Klart bliver der underbudt af 15 - 17 årige men de har jo lige så meget ret til at byde ind på en opgave som en gammel idiot som mig på 44 :). 

Let the free enterprise system work its magic! 

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 03:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kan kun give Peter Skouhus ret .... 

Som ekstra info, kan jeg tilføje, at ualmindelig mange firmaer i Indien nu udbyder opgaver ... så mangler I arbejde kan I søge der.

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 06:05
Gennemsnit 4,9 stjerner givet af 7 person

Jeg lærte en hel del i de år jeg var freelance IT alt-mulig-mand. En af de ting jeg lærte af at sælge IT udstyr, som virkelig er et luddermarked, var at folk ikke helt er så nærrige som de måske ofte giver udtryk for. 

Jeg oplevede ofte folk komme rendende med udklip fra Bilka kataloget, udskrifter fra edbpriser.dk og lignende, og forventede at jeg kunne sælge en PC til det samme, og gerne lidt billigere. Det kunne jeg ikke, primært af to grunde. Først og fremmest fordi de priser de kom slæbende med var UNDER min indkøbspris, og dernæst havde jeg også brug for en skive brød, og en liter benzin en gang imellem.

Hvis jeg kunne fornemme at kunden KUN var fokuseret på prisen, sagde jeg at det kunne jeg desværre ikke gøre bedre end Bilka. Men hvis jeg kunne fornemme, at der måske var et par ekstra kroner i budgettet, sagde jeg til kunden at jeg ville sende et tilbud når jeg havde undersøgt hvor billigt jeg kunne gøre det. Jeg vidste naturligvis allerede prisen, men ville give det en chance.

Jeg sendte så kunden et tilbud på PC'en, med producentens vejledende pris (noget over Bilka prisen). Oveni havde jeg lagt en licens på antivirus, den lille Office pakke, en time til installation og opsætning, lidt kørsel og en halv time ude hos kunden. Se, nu var jeg jo MEGET over Bilka's pris, MEN, i mit tilbud gjorde jeg det MEGET klart, at ved at vælge denne løsning, ville PC'en blive leveret fuldt køreklar, med Windows og opdateringer installeret, med det software de skulle bruge, sikret mod dårligdomme fra det farlige Internet, opsat hos dem og tilsluttet deres printer, trådløse netværk etc. 

Alt det de enten måske ikke kunne finde ud af, eller når alt kom til alt, følte sig mere trykke ved at have en proff til at gøre, gjorde forskellen og jeg fik ordren. Selvom de som udgangspunkt ikke ville betale noget som helst. Men kun fordi jeg havde gjort mig umage med at forklare hvorfor jeg var dyrer. Havde jeg bare givet prisen, uden at have forklaret helt præcist hvad de ville få, havde jeg aldrig fået en ordre.

Det jeg forsøger at sige med min lille historie er, at jeg mener også at freelancerne har et ansvar. Hvis de gang på gang bliver vraget fordi de er for dyre, så er de måske ikke gode nok til at forklare hvorfor de er mere værd end den 15 årige som sidder på sit værelse uden omkostninger. Og så har jeg svært ved at have medlidenhed.

Hvis freelancerne dermed gør et grundigt stykke arbejde med at give et tilbud, og stadig bliver vraget, så er Amino nok bare ikke stedet hvor de skal sælge deres ydelser. Der findes jo mange andre steder, og opsøgende salg kan jo også prøves. Der er kunder nok derude.

Mvh Carsten

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 06:05

PS: Jeg har ADSKILLIGE gange bonnet Hr. og Fru Jensen 680 kr. i timen.

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 07:43

hejsa

jeg vil bare sige velkommen til det frie marked.

hvordan tror i vi har haft det indenfor rengørings branchen, prisen er så presset derved hvor du faktisk næsten er nød til at snyde lid, enten på den ene eller anden måde, og derfor har jeg også sagt nej til at udvide biksen, da det kun vil give problemer

og i jeres branche, kan de jo sidde i indien til 10 kr. i timen og lave det lige så godt som jer danskere.

så det der er i det er vel vi bare er nød til at skære timelønnen ned i Danmark inden vi bliver overhalet af alt og alle

thomas

Side 3 ud af 15 (142 indlæg)