De andre paragraffer giver ikke meget mening, særligt hvis de ikke har et registreret vare mærke, men markedsføringsloven §18 som lyder sådan:
§ 18. Erhvervsdrivende må ikke benytte forretningskendetegn og lign., der ikke tilkommer dem, eller benytte egne kendetegn på en måde, der er egnet til at fremkalde forveksling med andres.
Er der måske noget om, alt efter hvad det præcist er tale om for ord. Eller du har brugt deres firmanavn som søgeord i adwords.
Det var netop paragraf 18, der får mig til tvivle. Men hvis det er rigtigt, så kan man oprette eks mobiltelefon.dk og et firmanavn af samme, og så må andre ikke gøre reklame for mobiltelefon, det er det der er det mystiske, men håber at ombudsmanden vil svare på dette, for det kan være svært at håndhæve for mange.
Måske man alligevel godt kan kræve at du ikke må bruge bilimport, det lyder skørt men ejendomsmæglerkæden har feks fået medhold i at en spansk kæde ikke må bruge ordet home i deres markedsføring.
Præcist. Og da 'Home' ikke er et normalt dansk ord, har de sikkert kunnet varemærkeregistrere det, og derfor komme efter den spanske kæde. - Havde de derimod kaldt deref kæde for 'Hjem' - Så havde den nok været sværere!
Derfor mener jeg ikke sagen om Home passer ind her... Eller jo, det gør den måske, men den er ikke nødvendigvis sigende for denne sag.
Måske man alligevel godt kan kræve at du ikke må bruge bilimport, det lyder skørt men ejendomsmæglerkæden har feks fået medhold i at en spansk kæde ikke må bruge ordet home i deres markedsføring.
Enig, men jeg ville nok alligevel tænke mig lidt om når jeg nu læser hvad der er sket med home.
Personligt kunne jeg aldrig finde på at komme efter nogle som benytter linux og webhotel i deres markedsføring og jeg tror også et sådan forsøg vil give for megen negativ omtale.
Personligt kunne jeg aldrig finde på at komme efter nogle som benytter linux og webhotel i deres markedsføring og jeg tror også et sådan forsøg vil give for megen negativ omtale.
Tror det er dig der skal passe på at Linux ikke kommer efter dig.
Skriv dog til modpartens advokat at du mener at i så fald må deres brug af ordet advokat i deres firmanavn og hjemmesideadresse også være en krænkelse af varemærkeloven idet et andet firma brugte ordet advokat lang tid før dem...