Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Påkrav om fjernelse af seo tekst

Side 5 ud af 6 (52 indlæg)
Fra .
Tilmeldt 20. Dec 12
Indlæg ialt: 103
Fra  linuxwebhotel.dk Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter et par kopper kaffe, så har jeg besluttet mig for at ansøge, så det er hermed sket.

Er meget spændt på udfaldet, jeg vil skrive herind om jeg får lov.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 19:46

linuxwebhotel:

Jacob:

Michael:

Linuxpusher sælger ikke andet end linux produkter. Så det er jeg nu helt sikker på at de har. Det er de færreste der som dig vil bygge en forretning op uden at have sikerhed for om man kunne beholde den.

I am a commercial entity (for example, a company, partnership or sole proprietor, profit or non-profit) selling software-related goods or services and using the word "Linux" in the entity’s name. Do I need to apply for a sublicense?

Yes, because you are using Linux as part of a trademark in connection with software-related goods or services. Software-related goods are computer programs and systems, or packages bundling software with tools, utilities, hardware, etc. Software-related services are services that deploy, document, facilitate the use of, or enhance computer programs and systems.

Even if you don’t use Linux as part of the entity’s name, if the entity has a product or service (whether sold or given away for free) that uses "Linux" in its name, you still need a sublicense for the use of the word Linux in the name of the products or services.

http://www.linuxfoundation.org/programs/legal/trademark/faq#I_am_a_commercial_entity_a_company

Tak for info, men så vil jeg også have en garanti for at de gør deres krav gældende over for andre....

Nå men jeg vil da overveje at ændre det, men lige nu har jeg ikke tænkt mig det, det er for omstændigt

Men måske det ikke er så slemt at få en "sub-license"

Jeg kan sagtens forstå dine tanker - kender kun linux fra privatbrug og havde for nogle år siden en ide om, at man kunne sælge mediecentre i stil med raspberry pi :)

Krydser fingre for, at din ansøgning går let og smertefrit. Mon ikke du vil kunne spørge rent formelt vedr. folk, som "snylter" på deres brand, når du kommer ind i varmen.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:53

linuxwebhotel:

Efter et par kopper kaffe, så har jeg besluttet mig for at ansøge, så det er hermed sket.

Du får alt mulig held og lykke med ansøgningen her fra. Håber virkelig at det går iorden for dig. Så har du da ikke det og spekulere over længere.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra .
Tilmeldt 20. Dec 12
Fra  linuxwebhotel.dk Skrevet kl. 20:09

Jacob:

Jeg kan sagtens forstå dine tanker - kender kun linux fra privatbrug og havde for nogle år siden en ide om, at man kunne sælge mediecentre i stil med raspberry pi :)

Krydser fingre for, at din ansøgning går let og smertefrit. Mon ikke du vil kunne spørge rent formelt vedr. folk, som "snylter" på deres brand, når du kommer ind i varmen.

Jeg har brugt linux privat i mange år, men inden for de senere år har jeg brugt det mere og mere eller de firmaer jeg har arbejdet var begyndt at tage det til sig.

Tak, men jeg vil ikke mene at der er nogle der snylter på deres brand og selvom jeg skulle "komme ind i varmen" så vil jeg ikke begynde at angive andre.

Skulle der derimod ske det uventede at jeg ikke bliver godkendt, så vil jeg undersøge om de egentlig håndhæver det og evt. kræve de gør det overfor andre også hvis de beder mig om at lade være med at bruge det. Det tror jeg virkelig vil skade linux's brand mere end det gavne, så det håber jeg ikke....det kunne være rart hvis der var en liste over "sub-licenses".

Tror nu det er nogle flinke mennesker, så mon ikke det går Smile

Jeg har støttet en del linux projekter gennem tiden økonomisk og altid talt godt for det styresystem, så jeg håber ikke jeg skal til at have en negativ oplevelse med "licensregler" på et navn som ofte bliver brugt i andre sammenhænge også komercielt.

Fra .
Tilmeldt 20. Dec 12
Fra  linuxwebhotel.dk Skrevet kl. 20:15

Michael:

linuxwebhotel:

Du får alt mulig held og lykke med ansøgningen her fra. Håber virkelig at det går iorden for dig. Så har du da ikke det og spekulere over længere.

Jeg har på et tidspunkt tænkt over det, men har egentlig aldrig været bekymret, men jeg syntes det ville være godt at have for så slipper jeg måske for snak her på amino. Det er den primære årsag til jeg ansøger nu.

Skulle jeg havde bygget en stor virksomhed op om det og blev nægtet licensen eller til at betale for den, så ville jeg naturligvis kræve andre også skulle og sætte en del penge af til at gøre andre opmærksomme på at man skal passe på med at bruge det navn og at man kan miste mange penge på det hvis man er uopmærksom med hensyn til linux brandet.

Jeg respekterer loven og regler om varemærker, men jeg forventer så også at de regler bliver håndhævet og er den ikke lige over for alle så gælder den lov heller ikke mig....sådan er det med alt, love og regler skal være lige ellers er den værdiløs ihvertfald overfor mig.

Jeg går ind for hæderlighed og retfærdighed ligesom det fleste andre mennesker ;-)

God jul og tak for debatten, jeg vender tilbage med info om jeg får den sub-license.

Fra .
Tilmeldt 20. Dec 12
Fra  linuxwebhotel.dk Skrevet kl. 20:29

Nogle lande har iøvrigt nogle love som jeg ikke tror jeg ville respektere, feks. så ville jeg aldrig udlevere kunde data til myndigheder frivilligt medmindre de har en dom eller en dommerkendelse. Det skal ikke være mig der skal dømme brugerne, men derimod en uafhængig domstol....heller ikke politi alene.

Skulle man vedtage en regel om at dommerkendelse ikke længere var nødvendigt og man som politi eller myndihed bare kunne gøre som det passer en, så ville jeg af principielle årsager beskytte kunden og om nødvendigt fjerne materiale og kryptere indholdet indtil det var afklaret om kunden selv ville udlevere det.

Der har igennem tiden været love som var helt hen i vejret.

Ophavsret og varemærkebeskyttelse er også lige på kanten, nogle gange nødvendig og retfærdig, men andre gange så går man for langt for at håndhæve de regler.

Men jeg tror ikke på der er noget at komme efter med mit domænenavn med linux i og ej heller med bilimport navnet....men se nu home som får lov til at beskytte et almindeligt engelsk ord i danmark, det er sgu da latterligt og bør ikke respekteres.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 23:01

linuxwebhotel:
sådan er det med alt, love og regler skal være lige ellers er den værdiløs ihvertfald overfor mig.

Det er Pandoras æske du åbner der. Loven er ikke lige for alle her i Danmark længere. Retfærdighed er kun for de rige.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra .
Tilmeldt 20. Dec 12
Fra  linuxwebhotel.dk Skrevet kl. 23:26

he he, ja men så må man jo vælge ud fra sin samvittighed hvad man vil tro på og overholde af fællesskabets regler, nej så slemt er det vel heller ikke, tror bare det er godt at have lidt skepsis og sund fornuft inden man accepterer alverdens tåbelige regler.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

linuxwebhotel:

Tak for info, men så vil jeg også have en garanti for at de gør deres krav gældende over for andre....

Hvad fanden er det for en argumentation! Sorry ordvalget... Det svarer til, at du nægter at modtage en bøde, fordi du har kørt for stærkt, fordi din ven foran, som kørte med samme fart slap... GOSH...

Fra .
Tilmeldt 20. Dec 12
Fra  linuxwebhotel.dk Skrevet kl. 23:50

hmm ja det er svært og man kan se det fra mange sider, det er det som advokater tjener godt på.

Side 5 ud af 6 (52 indlæg)