Efter et par kopper kaffe, så har jeg besluttet mig for at ansøge, så det er hermed sket. Er meget spændt på udfaldet, jeg vil skrive herind om jeg får lov. |
linuxwebhotel:Jacob:Michael:Linuxpusher sælger ikke andet end linux produkter. Så det er jeg nu helt sikker på at de har. Det er de færreste der som dig vil bygge en forretning op uden at have sikerhed for om man kunne beholde den.
I am a commercial entity (for example, a company, partnership or sole proprietor, profit or non-profit) selling software-related goods or services and using the word "Linux" in the entity’s name. Do I need to apply for a sublicense?
Yes, because you are using Linux as part of a trademark in connection with software-related goods or services. Software-related goods are computer programs and systems, or packages bundling software with tools, utilities, hardware, etc. Software-related services are services that deploy, document, facilitate the use of, or enhance computer programs and systems.
Even if you don’t use Linux as part of the entity’s name, if the entity has a product or service (whether sold or given away for free) that uses "Linux" in its name, you still need a sublicense for the use of the word Linux in the name of the products or services.
http://www.linuxfoundation.org/programs/legal/trademark/faq#I_am_a_commercial_entity_a_company
Tak for info, men så vil jeg også have en garanti for at de gør deres krav gældende over for andre....
Nå men jeg vil da overveje at ændre det, men lige nu har jeg ikke tænkt mig det, det er for omstændigt
Men måske det ikke er så slemt at få en "sub-license"
Jeg kan sagtens forstå dine tanker - kender kun linux fra privatbrug og havde for nogle år siden en ide om, at man kunne sælge mediecentre i stil med raspberry pi :)
Krydser fingre for, at din ansøgning går let og smertefrit. Mon ikke du vil kunne spørge rent formelt vedr. folk, som "snylter" på deres brand, når du kommer ind i varmen.