Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Påkrav om fjernelse af seo tekst

Side 4 ud af 6 (52 indlæg)
Fra .
Tilmeldt 20. Dec 12
Indlæg ialt: 103
Fra  linuxwebhotel.dk Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

linuxwebhotel:
Personligt kunne jeg aldrig finde på at komme efter nogle som benytter linux og webhotel i deres markedsføring og jeg tror også et sådan forsøg vil give for megen negativ omtale.

Tror det er dig der skal passe på at Linux ikke kommer efter dig.

Tror ikke der er den store risiko, der er en masse firmaer som bruger linux i deres navn, nu har jeg dog nok tænkt mig at registere et andet firmanavn end linuxwebhotel når jeg kommer til at oprette et CVR, så det bliver kun min hosting der er på linuxwebhotel.dk

Der er feks. cloudlinux.com, linuxpusher.dk, der var linuxshoppen og der er sikker mange andre, de er ikke blevet sagsøgt.

Men ja, der er en risiko og der er der iøvrigt ved alt, det er altid svært med navne på tjenester, man kan nemt komme galt afsted, men så må man ændre navnet.

Jeg frygter ikke at linux navnet bliver et problem.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

linuxwebhotel:
Der er feks. cloudlinux.com, linuxpusher.dk, der var linuxshoppen og der er sikker mange andre, de er ikke blevet sagsøgt.

Forskellen er jo nok at de har fået/købt tilladelse til at bruge navnet. Det lyder ikke lige til at du har det.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra .
Tilmeldt 20. Dec 12
Fra  linuxwebhotel.dk Skrevet kl. 17:43

det tror jeg ikke de har Smile

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:55

Linuxpusher sælger ikke andet end linux produkter. Så det er jeg nu helt sikker på at de har. Det er de færreste der som dig vil bygge en forretning op uden at have sikerhed for om man kunne beholde den.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 18:22

Michael:

Linuxpusher sælger ikke andet end linux produkter. Så det er jeg nu helt sikker på at de har. Det er de færreste der som dig vil bygge en forretning op uden at have sikerhed for om man kunne beholde den.

I am a commercial entity (for example, a company, partnership or sole proprietor, profit or non-profit) selling software-related goods or services and using the word "Linux" in the entity’s name. Do I need to apply for a sublicense?

Yes, because you are using Linux as part of a trademark in connection with software-related goods or services. Software-related goods are computer programs and systems, or packages bundling software with tools, utilities, hardware, etc. Software-related services are services that deploy, document, facilitate the use of, or enhance computer programs and systems.

Even if you don’t use Linux as part of the entity’s name, if the entity has a product or service (whether sold or given away for free) that uses "Linux" in its name, you still need a sublicense for the use of the word Linux in the name of the products or services.

http://www.linuxfoundation.org/programs/legal/trademark/faq#I_am_a_commercial_entity_a_company

Fra .
Tilmeldt 20. Dec 12
Fra  linuxwebhotel.dk Skrevet kl. 18:27

Hej Michael

Jeg er skam også ret sikker på at jeg kan beholde navnet, ellers ville jeg ikke vælge det.

Jeg sælger også kun linux produkter....lige bortset fra domænerne og der er ikke planer om at sælge windows webhoteller Smile

Grunden til jeg er sikker, det er at der er så mange eksempler på at det navn er brugt forskellige steder til webshops, forums, hosting osv. at hvis der skulle komme et krav, så er der intet i det, men ellers så må jeg jo være tvunget til at ændre det.

Risikoen anser jeg som den samme som havde jeg valgt et hvilket som helst andet navn.

linuxshoppen.dk solgte også hardware, men jeg har set mange andre eksemplet.

Jeg er ret sikker i min sag, men ved også at der er en risiko ved alt hvad man foretager sig.

God jul!!

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 18:31

linuxwebhotel:
Jeg er skam også ret sikker på at jeg kan beholde navnet, ellers ville jeg ikke vælge det.

Som du lige kan læse ud af det Jacob har sat ind. Så skal du have en Licens til at bruge deres navn. Og dit argument er altså, at fordi du har set andre bryde loven, så kan du også roligt gøre det ?.

Fra .
Tilmeldt 20. Dec 12
Fra  linuxwebhotel.dk Skrevet kl. 18:31

Jacob:

Michael:

I am a commercial entity (for example, a company, partnership or sole proprietor, profit or non-profit) selling software-related goods or services and using the word "Linux" in the entity’s name. Do I need to apply for a sublicense?

Yes, because you are using Linux as part of a trademark in connection with software-related goods or services. Software-related goods are computer programs and systems, or packages bundling software with tools, utilities, hardware, etc. Software-related services are services that deploy, document, facilitate the use of, or enhance computer programs and systems.

Even if you don’t use Linux as part of the entity’s name, if the entity has a product or service (whether sold or given away for free) that uses "Linux" in its name, you still need a sublicense for the use of the word Linux in the name of the products or services.

http://www.linuxfoundation.org/programs/legal/trademark/faq#I_am_a_commercial_entity_a_company

Tak for info, men så vil jeg også have en garanti for at de gør deres krav gældende over for andre....

Nå men jeg vil da overveje at ændre det, men lige nu har jeg ikke tænkt mig det, det er for omstændigt

Men måske det ikke er så slemt at få en "sub-license"

Fra .
Tilmeldt 20. Dec 12
Fra  linuxwebhotel.dk Skrevet kl. 18:47

umiddelbart ser det ikke ud til at koste noget, de vil bare gerne vide hvad det skal bruges til.

det vil jeg gå videre med og skulle det blive for dyrt  eller besværligt så vil jeg nok fortælle lidt om det.

virker lidt underligt når man tænker på linux er frit, så jeg håber ikke det giver problemer.

gad vide om der er andre skjulte ting der kan dukke op med linux Smile

venter lidt med det, til dels så har jeg super travlt, jeg kan ikke overskue det lige nu og det kan så være jeg vælger at ændre navnet for som du selv er inde på, det bliver sværer og sværer at ændre med tiden.

dog har de intet at have det i hvis det er alment brugt i mange webshops og tjenester omkring verden over uden de har en licens.

jeg tvivler meget på at der er mange der har den sub-license iorden.

Fra .
Tilmeldt 20. Dec 12
Fra  linuxwebhotel.dk Skrevet kl. 18:57

Michael:

linuxwebhotel:

Som du lige kan læse ud af det Jacob har sat ind. Så skal du have en Licens til at bruge deres navn. Og dit argument er altså, at fordi du har set andre bryde loven, så kan du også roligt gøre det ?.

Nej bestemt ikke, men det er sådan med varemærker at hvis man stilsigende accepterer at andre bruger noget af navnet i deres navne og man ikke hændhæver det, så er det svært at beskytte sådan et navn.

Men jeg vil da helt sikkert respektere det, ved dog ikke om det bliver ved at ansøge om en licens eller det bare bliver at finde et bedre navn, det første virker nemmest og det ser også ud til det ikke koster noget.

Jeg er super glad for linux og har stor respekt for dets grundlæggere, jeg havde ikke regnet med det her når jeg kan se mange andre bruge ordet i deres firmanavn.

Derfor kan det også være jeg af principielle årsager vælger at tage en kamp om de kan kræve det og i den forbindelse tror jeg sgu de vil være rigtig dårlig PR for linux at man snakker om at jeg mangler en licens.

Der er iøvrigt betalt licenser til både DirectAdmin og WHMCS så det er ikke fordi jeg ikke vil betale, jeg var bare ikke opmærksom på det.

Jeg vil gå videre med det når der er tid til det og for mig er det også vigtigt at få det afklaret.

Det er super godt i nævner det.

Loven skal overholdes, men jeg mener ikke jeg overtræder nogen lov, det kan være der er tale om en overtrædelse af et varemærke, det tvivler jeg dog på de har ret og tvivler enddog meget på de vil gå efter mig med det sålænge jeg ikke går ud og tilbyder noget som kan skade linux feks. tilbyde noget helt andet.

Side 4 ud af 6 (52 indlæg)