Hej Aminoer Jeg har modtaget et påkrav fra en af min konkurenters advokat om fjernelse af seo optimeret tekst og domæne. De forebeholder sig retten til ordet da de mener det er varemærke beskyttet efter varemærelovens paragraf 4 samt markedsføringsloven paragraf 1 og 18. Da jeg ikke kan ustille sagen vil jeg bekrive den som et eksempel. Modparten har bilimport.dk Jeg har bilshop.dk og laver meget seo i den forbindelse også en beskrivelse af bil import Derudover har jeg en del søge domæner bla. bil-import.dk hvor jeg skriver artikler om bil import hvor jeg linker til min side hvor man kan købe importede biler. Påkravet lyder på at jeg ikke må lave seo tekster om bil import hverken på min shop eller andre domæner. herunder skal alle adwords kampagner om bil import også stoppe. Hvad gør jeg nu. skal jeg opfylde påkravet? Skal jeg skrive det på en anden måde eks. import biler. Jeg mener her også at skal jeg over holde påkravet så kan man jo vinde retten til mange "varemærker" og "ydelser" ved blot at have dem som domæne. Der er ikke noget af ovenstående som reg. varemærke de mener blot at de har retten til navnet og tekster. Felix |
Det er jo et ganske almindeligt ord, så det mener jeg ikke man kan registrere som varemærke, så mit bud er at der ikke er hold i deres krav og du bare kan fortsætte som hidtil.
Jeg ejer feks. domænet linuxwebhotel.dk men der er jo mange som skriver linux webhotel i både annoncer og på deres hjemmesider, det kan jeg ikke se skulle krænke noget.
Derfor vil det heller ikke blive brugt som firmanavn når jeg registrer CVR i det nye år hvis jeg tror der kommer omsætning nok til det.
Tror ikke der er hold i deres krav om at du skal stoppe med at bruge ordet bilimport, det er for langt ude. Hvis din konkurrent reagerer sådan på det, så må det være fordi de føler sig truet og måske du har ramt noget rigtigt