Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Påkrav om fjernelse af seo tekst

Side 1 ud af 6 (52 indlæg)
Tilmeldt 2. Nov 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har modtaget et påkrav fra en af min konkurenters advokat om fjernelse af seo optimeret tekst og domæne.

De forebeholder sig retten til ordet da de mener det er varemærke beskyttet efter varemærelovens paragraf 4 samt markedsføringsloven paragraf 1 og 18.

Da jeg ikke kan ustille sagen vil jeg bekrive den som et eksempel.

Modparten har bilimport.dk

Jeg har bilshop.dk og laver meget seo i den forbindelse også en beskrivelse af bil import

Derudover har jeg en del søge domæner bla. bil-import.dk hvor jeg skriver artikler om bil import hvor jeg linker til min side hvor man kan købe importede biler.

Påkravet lyder på at jeg ikke må lave seo tekster om bil import hverken på min shop eller andre domæner. herunder skal alle adwords kampagner om bil import også stoppe.

Hvad gør jeg nu. skal jeg opfylde påkravet?

Skal jeg skrive det på en anden måde eks. import biler.

Jeg mener her også at skal jeg over holde påkravet så kan man jo vinde retten til mange "varemærker" og "ydelser" ved blot at have dem som domæne.

Der er ikke noget af ovenstående som reg. varemærke de mener blot at de har retten til navnet og tekster.

Felix 

Fra .
Tilmeldt 20. Dec 12
Indlæg ialt: 103
Fra  linuxwebhotel.dk Skrevet kl. 17:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Jeg syntes det lyder mærkeligt hvis man kan have retten til at bruge ordet bilimport bare fordi man har domænenavnet bilimport.dk

Det er jo et ganske almindeligt ord, så det mener jeg ikke man kan registrere som varemærke, så mit bud er at der ikke er hold i deres krav og du bare kan fortsætte som hidtil.

Jeg ejer feks. domænet linuxwebhotel.dk men der er jo mange som skriver linux webhotel i både annoncer og på deres hjemmesider, det kan jeg ikke se skulle krænke noget.

Derfor vil det heller ikke blive brugt som firmanavn når jeg registrer CVR i det nye år hvis jeg tror der kommer omsætning nok til det.

Tror ikke der er hold i deres krav om at du skal stoppe med at bruge ordet bilimport, det er for langt ude. Hvis din konkurrent reagerer sådan på det, så må det være fordi de føler sig truet og måske du har ramt noget rigtigt Cool
Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 17:11

Jeg har ingen idé om det, men det lyder helt vanvittigt hvis de kan gøre krav på frasen "Bilimport" bare fordi de hedder det. Det er efter min mening en meget almindelig vending. Det er klart at du ikke må kalde dig bilimport og domænet bil-import er måske også lidt dodgy, men at prøve at få dig til at stoppe med at optimere efter det er helt i hegnet.

Så kunne man jo bare kalde sit firma for mobiltelefoner og så måtte ingen bruge det? Det duer jo ikke.

Tilmeldt 2. Nov 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:16

Kristoffer Broholm:

Jeg har ingen idé om det, men det lyder helt vanvittigt hvis de kan gøre krav på frasen "Bilimport" bare fordi de hedder det. Det er efter min mening en meget almindelig vending. Det er klart at du ikke må kalde dig bilimport og domænet bil-import er måske også lidt dodgy, men at prøve at få dig til at stoppe med at optimere efter det er helt i hegnet.

Så kunne man jo bare kalde sit firma for mobiltelefoner og så måtte ingen bruge det? Det duer jo ikke.

Ja jeg tror jeg må ændre domæne navnet, men tekster og adwords kampagner på bil import (med mellemrum) har jeg selv svært ved at se de kan gøre noget ved.

Felix

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man kan da ikke varemærkeregistrere 'almindelige' ord. - Har du kontrolleret at de overhovedet har et varemærke?

Brug de par tusinde på at få en advokat til at se det igennem. - Tror ikke der er en sag ud fra det jeg læser i dit indlæg.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:42

Felix1:
Ja jeg tror jeg må ændre domæne navnet

Det er der skam ingen grund til. Du må gerne have Domænet da det ikke er deres. Og det består af almindeligt brugte ord. Sagen var jo en helt anden hvis det var hans navn eller lign. Du havde brugt.

Og bare fordi det kommer fra hans Advokat gør det jo ikke mere rigtig. Lad ham da endelig bruge en formue på den sag, som han alligevel ikke kan vinde.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 17:43

Det lyder meget usandsynligt..  I dit tilfælde ville jeg, istedet for at bruge en krone, bede dem fremsende dokumentation for varemærket.

Tænk hvis man kunne gøre krav på samtlige "billig [indsæt generisk vare]".

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 17:44

Hvis ikke du direkte har benyttet hans fulde domænenavn i din markedsføring, så er det et helt absurd krav. Sov du blot trygt i nat.

Fra .
Tilmeldt 20. Dec 12
Indlæg ialt: 103
Fra  linuxwebhotel.dk Skrevet kl. 17:49

Jakob Søndergård:

Hvis ikke du direkte har benyttet hans fulde domænenavn i din markedsføring, så er det et helt absurd krav. Sov du blot trygt i nat.

Helt enig i dette, men du skal nok forvente at konkurrenter vil forsøge alt for at ramme din virksomhed

Det kan godt være lidt frustrerende ind imellem, men når de først har lagt mærke til dig, så er det fordi de kan mærke at du er der og så har du fat i noget af det rigtige.

Måske det er lidt til kanten at have et domænenavn der er så tæt på, men de kan dog højest indklage det og få det taget fra dig, den del er jeg dog lidt usikker på.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:53

linuxwebhotel:
Måske det er lidt til kanten at have et domænenavn der er så tæt på, men de kan dog højest indklage det og få det taget fra dig, den del er jeg dog lidt usikker på.

Han kunne såmænd have taget bilimport.com og brugt. De kunne jo bare selv have registreret dem hvis de ville have eneret på dem.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Side 1 ud af 6 (52 indlæg)