Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så du Operation X igår?

Side 3 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik:
"Løgn" som i noget ulovligt
jeg tror ikke det er to ord der står umiddelbart i forlængelse af hinanden i synonym ordbogen Wink men tak for forklaringen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Techmaster:

Jeg ville ønske at mine leverandører kørte med fastprispolitik overfor ALLE, det ville set fra min side skabe lige konkurrence, 

Det er nok første gang i verdens historien, at karteldannelse = konkurrence hehe

Men hvordan kan du støtte fastprispolitik, men samtidig gå ind for de fri markedskræfter? Det er altså mig en gåde, da det er to direkte modsætninger...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Techmaster:
Jeg ville ønske at mine leverandører kørte med fastprispolitik overfor ALLE, det ville set fra min side skabe lige konkurrence
Nej da - man kan sige det er forsøgt, i Rusland kørte man i princip i mange år faste priser på masser af varer, men det skabte vist ikke konkurrence.

Det som det skaber, er enten totalt mangel på motivation for at fremstille tingene smartere, hurtigere og bedre, for at kunne vise det i prisen (Rusland og mangel på konkurrence)

Dertil - og det var vel det programmet gik på, skaber det højere priser for alle, både mellemhandlere, underleverandører, og helt ud i sidste led. Det giver færre penge til at bruge på andre ting, sjovt nok og det koster jo så på rigtigt mange måder, både for forbrugere og alle de som kunne ha solgt dem noget for de penge de kunne ha sparet.

Karteller går jo ikke ud på, at alle sætter sig ned, og bliver enige om, at de skal være lige så billige som den billigste. Næh - de skal alle være lige dyre

Nogle karteller går jo i øvrigt slet ikke ud på forbrugeren direkte. Der er mange eksempler på karteller, der bare går ud på at sikre, ex en gruppe håndværksfirmaer, at de på skift vinder entreprisen hos kommunen, til en pris der er alt for høj, for den er kartelaftalt -

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 12. Mar 12
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver spændende om tv programmet kommer forbrugeren til gode på sigt .... 

Ejer og driver: Triito.dk - Anmeldelser af danske webshops og produkter!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle karteller går jo i øvrigt slet ikke ud på forbrugeren direkte. Der er mange eksempler på karteller, der bare går ud på at sikre, ex en gruppe håndværksfirmaer, at de på skift vinder entreprisen hos kommunen, til en pris der er alt for høj, for den er kartelaftalt -

Den vil da også gå ud over forbrugeren, mht. større husleje mm. ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Johnny Nielsen:
Den vil da også gå ud over forbrugeren
ja da - bare mindre direkte - alt som koster ender hos forbrugeren før eller sidenSmile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Fashion-Seller:
Det er nok første gang i verdens historien, at karteldannelse = konkurrence hehe

Den her diskussion har altså ikke en pind med karteldannelse at gøre. Karteldannelse foregår typisk ved at flere forskellige firmaer med egne produkter indenfor en branche, typisk store dominerende varemærker, bliver enige om at sælge produkterne til samme pris og derved undgå indbyrdes at konkurrere mod hinanden.

Det som JEG hævder er at det, i den konkrete sag vist i TV, er en fordel for denne lille forhandler at hans leverandører forsøger at holde prisen fast. Jeg prøver lige én gang til at forklare det inden jeg giver op. I mit eget tilfælde så forhandler jeg en del forskelligt IT udstyr bl.a. printerpatroner. Det er et marked hvor der konkurreres meget hårdt på prisen med dækningsgrader på få procent, hvilket gør at der skal ret store mængder igennem for at skabe grundlag for en fornuftig forretning. dette giver en klar fordel for meget store forhandlere som kan købe stort ind, dermed få lavere indkøbspriser og så dumpe salgsprisen i nogle tilfælde til under den pris små forhandlere skal give i indkøb. Det er de frie markedskræfter og jeg accepterer fuldt ud at sådan er forholdene. Men det betyder i dette tilfælde at markedet domineres mere og mere af meget store forhandlere. Nu forhandler jeg ikke PCér men prøv at spørge en forhandler indenfor det område om han synes det er nemt, det er rigtig svært for dem at stille noget op overfor de store, og det er prisdumping der gør det.

Hvis man forestiller sig at leverandørerne bag de produkter jeg nævner herover kørte en fastpris politik som vist i TV, ville den lille PC forhandler med den gode nære kundeservice have langt bedre muligheder for at tjene penge på sin forretning, og vinde kunder på god service istedet for at skulle konkurrere på pris i en ulige kamp med giganterne.

Jeg siger IKKE det skal være sådan da jeg netop er tilhænger af de frie markedskræfter, MEN igen fastprisen er en fordel for den lille forhandler så jeg fatter bare ikke at han stiller sig op på TV og brokker sig. Og uanset alle jeres politisk korrekte holdninger og uanset hvor mange gange 1 stjerner i smider efter mig så har jeg indtil videre ikke set et eneste argument der kan få mig til at skifte holdning.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Techmaster:

Den her diskussion har altså ikke en pind med karteldannelse at gøre. Karteldannelse foregår typisk ved at flere forskellige firmaer med egne produkter indenfor en branche, typisk store dominerende varemærker, bliver enige om at sælge produkterne til samme pris og derved undgå indbyrdes at konkurrere mod hinanden.

Det som JEG hævder er at det, i den konkrete sag vist i TV, er en fordel for denne lille forhandler at hans leverandører forsøger at holde prisen fast. Jeg prøver lige én gang til at forklare det inden jeg giver op. I mit eget tilfælde så forhandler jeg en del forskelligt IT udstyr bl.a. printerpatroner. Det er et marked hvor der konkurreres meget hårdt på prisen med dækningsgrader på få procent, hvilket gør at der skal ret store mængder igennem for at skabe grundlag for en fornuftig forretning. dette giver en klar fordel for meget store forhandlere som kan købe stort ind, dermed få lavere indkøbspriser og så dumpe salgsprisen i nogle tilfælde til under den pris små forhandlere skal give i indkøb. Det er de frie markedskræfter og jeg accepterer fuldt ud at sådan er forholdene. Men det betyder i dette tilfælde at markedet domineres mere og mere af meget store forhandlere. Nu forhandler jeg ikke PCér men prøv at spørge en forhandler indenfor det område om han synes det er nemt, det er rigtig svært for dem at stille noget op overfor de store, og det er prisdumping der gør det.

Hvis man forestiller sig at leverandørerne bag de produkter jeg nævner herover kørte en fastpris politik som vist i TV, ville den lille PC forhandler med den gode nære kundeservice have langt bedre muligheder for at tjene penge på sin forretning, og vinde kunder på god service istedet for at skulle konkurrere på pris i en ulige kamp med giganterne.

Jeg siger IKKE det skal være sådan da jeg netop er tilhænger af de frie markedskræfter, MEN igen fastprisen er en fordel for den lille forhandler så jeg fatter bare ikke at han stiller sig op på TV og brokker sig. Og uanset alle jeres politisk korrekte holdninger og uanset hvor mange gange 1 stjerner i smider efter mig så har jeg indtil videre ikke set et eneste argument der kan få mig til at skifte holdning.

Læser du selv det, som du skriver? Du skriver, at aftalte priser ikke er karteldannelse, men hvad er det så? Når en pris er aftalt, så sætter det konkurrence og det frie marked ud af spil, hvorfor det kan konkluderes, at der er tale om et kartel fra mærket/producentens side. For faste priser har kun et formål, og det er at holde priserne oppe. Det er aldrig den anden vej rundt!

Men hvis du absolut vil have en grund, så medføre faste priser faktisk en dårligere handel for kunden. For sættes konkurrencen ud af spil, så skal butikkerne ikke være så kreative og servicemindede, da prisen er den samme over alt, og dermed vil de fleste kunder alligevel handle i butikken, når kunden alligevel er der. For kunden får intet ekstra ud af at handle andre steder...
Desuden bliver brancher med karteldannelser ofte ramt af manglende innovative tiltag, fordi alt er låst i faste boxe, og priserne er sikret på et kunstigt niveau.

Så alt i alt medfører faste priser, at kunden i sidste ende får en dårligere handelsoplevelse, og det bremser udviklingen i en branche. Det gode er så, at butikkerne tjener mere på produkterne, eller det vil sige, det gør butikkerne så alligevel ikke, men mærket får en bedre branding, og i mange sammenhænge vil mærket også tjene flere penge! Så dine faste priser gavner kun en i hele kæden, og det er mærket eller producenten.

Og igen du burde læse dig eget sludder en gang til. Du går fra den ene yderlighed til den anden... 

PS jeg har ik givet dig 1 stjerne en eneste gang, så gider du lade vær med, at beskylde mig for det tak! 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Og min stjernegivning her er så 5 stk til fashion-seller for gode forsøg - jeg er som du nok har opdaget ret så enig med dig - 

Techmaster, du ser det meget kort, for du ser jo bare, at du ikke kan få printerpatroner lige så billigt som visse andre kan, og JA det er da et problem for dig, men det er ikke argument mod karteldannelse, selvom det er surt, så jeg tror det er vanskeligt at blive enige, hvis det er to helt forskellige ting vi diskuterer

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Techmaster:

Nu kom jeg faktisk i tanke om et genialt eksempel, som viser hvorfor faste priser sucks! Kender du ordet LICENS? Det gør du sikkert, og så behøver jeg næppe, at uddybe det yderligere Wink

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 3 ud af 7 (61 indlæg)