Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dyrker Amino medlemmer fitness og hvad motiverer jer?

Side 5 ud af 6 (54 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Jeg må tilstå at den eneste motion jeg får er fra bussen til kontoret og dagligt hen til kaffemaskinen jeg kan se fra min plads. Jeg er så heldig derhjemme at boligforeningen har etableret et træningscenter i en kælder for ca. 2 måneder siden... jeg  har været dernede 1 gang - da de havde åbent hus. Det koster mig kun 75 kr om måneden.

Men for mig er det nok tiden er mangler - med både famlien der skal passes og arbejdet der hober sig op, men det er nok bare at sætte stolen for døren og komme igang...

Hej Niels,

75 kr. for at have adgang til træningsfaciliteter OG tilmed i ens egen kælder er da HELT fantastisk! OG der er ingen undskyldning for at du ikke minimum kan finde 2 dage om ugen af ca. 30 min og dyrke noget motion. Du vil få så meget mere energi, overskud og det bliver med tiden til en rutine. Dårlige undskyldninger er der nok af, men god og glad energi kan man aldrig få nok af!!!! Gør det for dig selv og din familie. Tag evt. din kone eller dine børn med i fitness kælderen og gør det til en fælles ting i gør sammen, i presser hinanden, støtter hinanden og sammen har i nogle gode og tætte timer sammen. 

God træning! 

CaMilla

Fra Viborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 16:35

Hej Camilla,

Du har en fantastisk positiv, engageret og glad måde at skrive på - det i sig selv kunne være nok til at jeg gerne ville følge din blog.

Mht. træning så dyrker jeg selv kampkunsten dai ki haku to gange om ugen og har gjort det i et år efterhånden. En hurtig beskrivelse er at det ligner Muay Thai kombineret med meditation. Jeg er vildt glad for det og fordi jeg gerne vil være en bedre kæmper så følger konditionen og styrken af sig selv. Jo bedre form jeg er i, jo bedre kontrol har jeg over min krop. Der er med andre ord et formål med konditionen og styrken.

Hvis jeg skulle dyrke fitness i sig selv ville jeg simpelthen dø af kedsomhed. Jeg synes ikke det er særligt interessant at bruge maskinerne i et fitness center og har svært ved at forstå folk kan bruge adskillige timer på det om ugen. Jeg respekterer fuldt ud at nogen kan, men det er slet ikke noget for mig - det giver ingen mening for mig og derfor mister jeg ret hurtigt motivationen. Jeg har aldrig dyrket nogen sportsgren så intensivt som kampsporten her. Det er super-super-fedt.

Jeg håber du lige kunne bruge mine tanker omkring det.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:19

larsholmgaard.dk:

Hej Camilla,

Du har en fantastisk positiv, engageret og glad måde at skrive på - det i sig selv kunne være nok til at jeg gerne ville følge din blog.

Mht. træning så dyrker jeg selv kampkunsten dai ki haku to gange om ugen og har gjort det i et år efterhånden. En hurtig beskrivelse er at det ligner Muay Thai kombineret med meditation. Jeg er vildt glad for det og fordi jeg gerne vil være en bedre kæmper så følger konditionen og styrken af sig selv. Jo bedre form jeg er i, jo bedre kontrol har jeg over min krop. Der er med andre ord et formål med konditionen og styrken.

Hvis jeg skulle dyrke fitness i sig selv ville jeg simpelthen dø af kedsomhed. Jeg synes ikke det er særligt interessant at bruge maskinerne i et fitness center og har svært ved at forstå folk kan bruge adskillige timer på det om ugen. Jeg respekterer fuldt ud at nogen kan, men det er slet ikke noget for mig - det giver ingen mening for mig og derfor mister jeg ret hurtigt motivationen. Jeg har aldrig dyrket nogen sportsgren så intensivt som kampsporten her. Det er super-super-fedt.

Jeg håber du lige kunne bruge mine tanker omkring det.

Hej Lars,

Lige kommet hjem efter en fed omgang træning på Bryggen (Dog meget koldt) og så er det da fedt at åbne sin indbakke og læse at mine ord modtages godt derude. Mange tak for det! 

Fedt at du har fundet den form for sport, som giver dig fysiske og mentale resultater, som driver dig. Jeg er ganske enig med dig i at det er svært at forstå de mennesker som bruger timevis i et fitness center, men faktum er desværre at de billige medlemspriser lokker folk i håbet om at komme i bedre form. 60 % af alle medlemmer falder fra i løbet af et år og dette gør at kæderne i høj grad ikke har fokus på at have loyale kunder, men istedet på nye kunder. Og faktum er desværre også at fitness kæderne generelt set ikke har en interesse i at få medlemmer til at træne mere, da det betyder større driftomkostninger. En ond cirkel, som ikke kommer forbrugerne til gode andet end en billig pris. 

Mange tak for dine tanker.. 

CaMilla

Fra Viborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 20:23

Jeg er fuldstændig enig i din betragtning omkring fitness centrene!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

larsholmgaard.dk:
Jeg er fuldstændig enig i din betragtning omkring fitness centrene!

Har skrevet speciale om det og lavet rigtig meget research på det område og det var super spændende at finde frem til hvordan fitnesskædernes forretningsmodel egentlig er bygget op. Desværre bare ikke en model, som er svær at ændre, da 3 dominerende kæder sidder på det danske marked. Derfor var det yderst interessant at bo i Mexico City og opleve hvordan fitness markedet er helt anderledes og meget bagud mht. lavpriskæder. Det bærer selvfølgelig også præg af kultur og velstand, men med en stigende middelklasse er der et kæmpe marked for at lave lavpriskæder i Mexico. 

Anyway det var lige noget helt andet;) Hehe.. 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 20:36

Camilla Gad Krogsgaard:

Jacob:
Lidt andet; Sørg for at din video på din hjemmeside ikke er på ALLE siderne. Det er rigeligt på forsiden :-)! 

Hej Jacob,

Jeg er ikke helt med hvad du mener. Videoen ligger KUN på forsiden, så forstår ikke du siger den ligger på alle siderne;) 

Fedt billede og faktisk også de eneste redskaber jeg bruger. Er dog dybt afhængig af min gymboss... Bedste interval ur jeg kender!

Din tanke omkring det med tøj, må du da meget gerne uddybe noget mere! Et fedt slogan, men det skulle så være i forbindelse med at man reklamerer for noget bestemt fitness tøj på ens videoer, som man træner i eller hvordan?

CaMilla

Hmm Syntes bestemt jeg så den flere steder - men nu ligger den godt nok kun på forsiden og under metode. 

Gymboss er lækkert, kom til at tænke på Svetlana (måske lidt inspiration?); http://svetafitness.com/ 

Ad tøjdelen, så var det en løs tanke, at man kunne få lidt ala modeblog indover. Det ville givetvis trække en del unge piger til, hvor jeg fornemmer et potentielt marked. Så den første tanke var, at det kunne tiltale unge piger.

Det kunne også være muligheden for, at sælge træningstøj som del af en "personlig træningspakke" - Måske nogle video-øvelser, så du kunne coache over nettet / skype? Det ville i hvert fald være relativt enkelt, at få produceret noget træningstøj med logo.. Har ikke gjort mig de vilde tanker, udover at jeg tænker noget mersalg og returning customers. 

Fra Valby
Tilmeldt 23. Oct 12
Indlæg ialt: 8
Fra  Kost og Kondi Skrevet kl. 10:35

Hej CaMilla,

Jeg ville såmænd bare sige at det er et fedt initiativ du her tager - super spændende!

Jeg er selv selvstændig Personlig Træner m.m. og det der bl.a. motiverer mig, er at træning giver mig et større fysisk og mentalt overskud i hverdagen. Jeg elsker simpelthen at træne og kan bestemt ikke undvære det. Jeg laver også foskellige ting, og er sikker på at variation er en rigtig vigtig del.

Da jeg som nævnt også er Personlig Træner, så synes jeg det er en super fed følelse at hjælpe folk med deres træning, kost, ændring af livsstil m.m. Det er noget der giver mig meget, og den største årsag til at jeg laver hvad jeg gør.

Endnu engang fedt initiativ, og held og lykke med det.

God weekend

Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:45

Martin Møller:

Hej CaMilla,

Jeg ville såmænd bare sige at det er et fedt initiativ du her tager - super spændende!

Jeg er selv selvstændig Personlig Træner m.m. og det der bl.a. motiverer mig, er at træning giver mig et større fysisk og mentalt overskud i hverdagen. Jeg elsker simpelthen at træne og kan bestemt ikke undvære det. Jeg laver også foskellige ting, og er sikker på at variation er en rigtig vigtig del.

Da jeg som nævnt også er Personlig Træner, så synes jeg det er en super fed følelse at hjælpe folk med deres træning, kost, ændring af livsstil m.m. Det er noget der giver mig meget, og den største årsag til at jeg laver hvad jeg gør.

Endnu engang fedt initiativ, og held og lykke med det.

God weekend

Martin

Hej Martin,

Mange tak for dine pæne ord:) Og jeg giver dig ganske ret i, at det er en fantastisk følelse at kunne hjælpe andre med at komme i form og holde en sundere livsstil. Har idag trænet en fantastisk kvinde ved bryggen og idag skulle hun igennem nr. 2 Fit Test, som skulle vise hende hvor meget hun har forbedret sig på bare 4 x træning... Og tallene talte for sig selv, jeg var så imponeret og glad på hendes vegne... She kicked her own A...!!! Hun stråler og osser af overskud og energi. 

Jeg er selv afhængig af min daglige omgang træning, da jeg bliver såååå glad og fyldt med positive tanker:) Så jeg forstår det du skriver... Og mit ønske med alt dette er såmænd bare at sætte nogle tanker igang hos folk, motivere til at ville noget godt for sig selv og se at vejen ikke behøver at være så skræmmende.

Kunne da være sjovt at træne sammen en dag:)

God søndag, CaMilla

Fra Valby
Tilmeldt 23. Oct 12
Indlæg ialt: 8
Fra  Kost og Kondi Skrevet kl. 20:45

Jamen selv tak da ;-)

Fedt for hende (din kunde)! Det er sådan nogle succes oplevelser, der er super fede for kunden, men bestemt også for en Personlig Træner, at se ens kunde præstere så godt, og blive så glade for resultatet. Sådan!

Ja det kunne da være rigtig sjovt at mødes til en gang træning en dag ;-)

Ha' det godt

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 16:47

Fitnesstræningen sker mest i perioder. Ikke på grund af dårlig samvittighed, nærmere at der er overskud til at træne. Det sjove er, at det skaber endnu mere energi at træne, så det er selvforstærkende. Så motivationen ligger i successen, når jeg er igang med træningen, at mer´ vil have mer´, så at sige.

Et andet eksempel jeg kan bruge er. Det regner eller sner, men overvindes alle egne indsigelser før løbeturen, så kan man blive helt høj, når man kommer hjem fra en løbetur i regnen.

Det kan også være motiverende at deltage i et fitness hold. Enten fordi fællesskabet trækker pga det sociale eller også fordi du ikke er den eneste der "llider", når der skal trænes.

Sidst men ikke mindst så findes der et hav af sites, der tilbyder opmåling af løberuter, kontrol af vægttab mm. Disse sites er også gode til at motivere.

Side 5 ud af 6 (54 indlæg)