Men hvis trådstarter vil ha CVR som han vil drive sin webshop i (fordi CVR er vigtigt for ham) så vil det som Nicolaj skriver jo være noget misvisende at bruge dens CVR til officielle formål og så alligevel sælge uden moms -
Meget er muligt, men jeg ville holde den ren - Er det en webshop (der sælger momspligtige varer) - er det den webshop trådstarter vil ha CVR registreret på grund af fordele ved CVR (kunder og måske nets?) - så skal den momsregistreres for at sælge under det CVR - eller hænger jeg ikke med i problematiken?
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Flere fag er uden momspligt: fx undervisning, journalistik, anden kunstnerisk virksomhed. Kender flere som har CVR-nummer uden at være moms-registreret. I det ene tilfælde måtte revisor framelde en virksomhed med fejlagtig momsregistrering, for så igen at tilmelde virksomheden CVR, men uden moms.
Jeg ved at webshop er noget lidt andet. Jeg ville overlade til revisor (og næppe Skat) at foretage sondringen: Hvornår, og hvornår ikke. Behøver ikke at koste meget.
Trådstarter skriver at han vil starte en webshop og have et CVR-nummer, formentlig for at virke mere troværdig. Det kan man ikke uden at være momsregistreret. Jeg tror ikke at trådstarter har noget at gøre med finiancielle holdingselskaber, tandlæger, journalistik at gøre. Det Kan selvfølgelig være at shoppen omhandler ”anden kunsterrisk virksomhed”. Det kan være at jeg tager fejl
Hvis trådstarter vil starte en webshop som købmand, hvor der købes varer ind og sælges i webshoppen med fortjeneste, så får han sit cvr-nummer når virksomheden bliver registreret. Hvorfor der er grupper som holdes momsfri forstår jeg ikke. Mange af dem er ikke ligefrem lavt lønnede grupper, men den debat kan vi tage en anden gang
Hvorfor der er grupper som holdes momsfri forstår jeg ikke. Mange af dem er ikke ligefrem lavt lønnede grupper, men den debat kan vi tage en anden gang
Uden at VIDE det, tror jeg det er ret naturligt for de fleste. En åsag kan være, at obanker, massører, tandlæger osv ikke har ret mange momspligtige indkøb og næsten kun ville have moms ind. Så har pman valgt lønsumsafgift for disse, og tilsvarende, er dr så ikke moms at fradrage på ex taxi, for os momsregistrerede.
I alle fald har lønsumsvirksomheder ofte det til fælles, at de har meget lidt indkøb med moms i forhold til salg, i mange tilfælde
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER