Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man få cvr-nr uden at blive momsregistreret

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 30. Nov 10
Indlæg ialt: 393
Fra  www.byplakat.com Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står overfor en opstart af webshop, som skal drives på hobbyplan. Jeg regner ikke med at jeg får en omsætning på over 50.000 kr., som jo er grænsen for momspligt. Jeg vil gerne have et cvr-nr for at signalere troværdighed på min hjemmeside, men samtidig undgå det bøvl der er ifm afregning af moms.

Mit spørgsmål er nu om man kan få et cvr-nr, uden samtidig at blive momsregistreret med det samme, hvis man ikke forventer en omsætning på +50.000 kr.?

Med venlig hilsen

Kenneth

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mobiltelefoner til ældre - stort udvalg af enkle mobiltelefoner. Klaptelefoner med store taster og smartphone til ældre.

Fastnettelefoner med store taster og ekstra høj lyd.

hjælpemidler for kommunikation og selvstændighed

Tilmeldt 6. Mar 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke rigtigt! Du kan GODT få et CVR nummer uden at være momsreg.  !! dog må du ikke sælge for over 50000 om året

mvh

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

VillanP:

Det er ikke rigtigt! Du kan GODT få et CVR nummer uden at være momsreg.  !! dog må du ikke sælge for over 50000 om året

mvh

Hvordan gør du det?

Mobiltelefoner til ældre - stort udvalg af enkle mobiltelefoner. Klaptelefoner med store taster og smartphone til ældre.

Fastnettelefoner med store taster og ekstra høj lyd.

hjælpemidler for kommunikation og selvstændighed

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Personer har et CPR nummer, virksomheder har et CVR nummer. Alle virksomheder skal indberette moms. Det er rigtigt, at du må omsætte for 50.000 kr. i en løbende 12 måneders periode som privatperson, her skal du benytte dit CPR nummer og du må ikke lægge moms til dine priser, ligesom du heller ikke kan trække momsen fra i dine udgifter.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan godt få CVR uden at momsregistrere sig - det bruges bla.a. til financielle holdingselskaber, og brancher uden moms - kunne vel være taxi o.l.

Dog - hvis det du gør i firmaet medfører momspligt, så skal du klikke af for moms i virk.dk og betale moms fra krone ET i dit CVR Ikke noget med 50.000 her), og i dit fald hænger CVR og momsregistrering jo sammen og den person - eller dig selv, der registrerer måtte forventes samtidigt at ha krydset af for moms, så svaret er desværre Nej

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:
Personer har et CPR nummer, virksomheder har et CVR nummer. Alle virksomheder skal indberette moms. Det er rigtigt, at du må omsætte for 50.000 kr. i en løbende 12 måneders periode som privatperson, her skal du benytte dit CPR nummer og du må ikke lægge moms til dine priser, ligesom du heller ikke kan trække momsen fra i dine udgifter.

Enig. Se hvad et cvr nummer er og bruges til på cvr.dk

Mobiltelefoner til ældre - stort udvalg af enkle mobiltelefoner. Klaptelefoner med store taster og smartphone til ældre.

Fastnettelefoner med store taster og ekstra høj lyd.

hjælpemidler for kommunikation og selvstændighed

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

@ Henrik. Et cvr-nr. er jo ikke nødvendigvis et momsnummer. Et cvr-nr kan fås hvis du er registreringspligtig for et eller andet i forhold til Skat - og det er ikke nødvendigvis moms men kunne være en eller anden punktafgift eller lønsum.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Koudahl:

@ Henrik. Et cvr-nr. er jo ikke nødvendigvis et momsnummer. Et cvr-nr kan fås hvis du er registreringspligtig for et eller andet i forhold til Skat - og det er ikke nødvendigvis moms men kunne være en eller anden punktafgift eller lønsum.

I trådstarters tilfælde vil det være det samme

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke alle fag der er momspligtige for eksempel tandlæger

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)