Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bør SKAT ikke betale for vores børnespasning?

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 08-07-2007 17:00:53 Forfatter: Mikkel deMib Lasse, på samme måde som at du har ret til at vælge ikke at stå i en fagforening, har andre vel også ret at  ikke at have så meget lyst til at arbejde sammen med dig :)

Det er i min verden noget fis - men, det hænger sammen med at jeg har den opfattelse, at "kan man ikke li´ lugten i bageriet", så kan man finde et andet sted at være - med reference til at eks. mange strejker er noget pjat og mangel respekt - samtidg med at jeg ikke sympatisere med den fremgangsmåde som jeg selv har oplevet - og mange andre har - i forhold til at der lægges pres på folks frie valg til at vælge eks. fagforening. Nu er jeg klar over at i lønforhandlinger er der gennemslagskraft i at være under samme hat - men selvom man vælger at være i en anden a-kasse, er det jo ikke ensbetydende med at man IKKE vil det samme som dine kolleger.

Nu i det gamle tilfælde fra min unge dage var vi nogle stykker der blev afskediget - vel at mærke i stillinger som havde kostet en del i oplæring, stillinger hvor man ellers ikke historisk set havde fyret folk - det var udelukkende fordi de røde sataner uden tvivl havde truet med at nedlægge arbejdet.

Ingen af os var iøvrigt kede af at blive fyret - det ledte til andre spændende ting - men for nogen er det jo en katastrofe at blive fyret - blot fordi de står ved deres ret til selv at vælge.

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:48
Lasse, retten til at vælge går som sagt begge veje. Der kan være mange gode grunde til at alle kollegaerne bryder sig så lidt om dig, at det daglige samarbejde lider under det. Hvis man opfattes som en "nasser", så kan det være en af dem. Men der kan være mange andre.

I sidste ende må en arbejdsgiver jo få tingene til at køre, og hvis du og en meget lille gruppe skiller jer ud på en måde, som alle andre i virksomheden finder uacceptabel, så kan jeg ikke se der er så meget andet at gøre, end at de få der ikke vil indpasse sig må gå.
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 19:01
Dato: 08-07-2007 18:48:24 Forfatter: Mikkel deMib

I sidste ende må en arbejdsgiver jo få tingene til at køre, og hvis du og en meget lille gruppe skiller jer ud på en måde, som alle andre i virksomheden finder uacceptabel, så kan jeg ikke se der er så meget andet at gøre, end at de få der ikke vil indpasse sig må gå.

Forstår udmærket din pointe, Mikkel - men nu fremstår du ikke just for mig som en der bare uden videre gør som andre siger du skal - blot fordi de siger det - derfor er det lidt "skægt" at diskutere dette punkt med netop dig.

Jeg kan blot ikke se hvorfor det at udføre sin egen ret til at vælge hvilken a-kasse (som tilfældet rent faktisk var) man vil være betale til har noget med "nasser" at gøre i forhold til de øvrige medarbejder - såfremt de har valgt at være en del af en blodsugende pengemaskine, be my guest, og så fremt de er en del af et større "fællesskab", ja så har de da uden tvivl også en større "magt", som os der udøver retten til selv at vælge ikke har - dermed kan jeg slet ikke se der kan være tale om nasseri i forhold til evt. lønforhandlinger.

I det øjeblik jeg siger ja til den pågældende arbejdsplads, har jeg også sagt ja til at arbejde under de vilkår og den løn der er på netop det tidspunkt. At andre interesse så i forløbet ønsker ændringer, som deres fagforeninger kan presse igennem er så forhåbentlig noget der kommer alle til gode - men det kan jo også være det er mindretallet der får ting igennem til glæde for flertallet.

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 19:47
Jeg regner naturligvis med at arbejdsgivere overholder loven, og de lovkrav der er til at kunne fyre folk. Heldigvis har ansatte visse retskrav, så de ikke altid må bøje sig for hvad der er bekvemt for arbejdsgivere. Det bør kunne løses ved god ledelse...

Der var en fremragende udsendelse om Max Hansen, brandmand i København der valgte en anden fagforening end kollegerne. Hatten af for ham, men skræmmende at se hvor asocialt fagforeningsfolk i denne sag kunne få sig selv til at opføre sig.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:55
Lasse, jeg har altid stået på min ret, men jeg accepterer så også med konsekvenserne af dette. Ens valg har konsekvenser, og uanset dine argumenter opfattes det som "nasseri" på mange velorganiserede arbejdspladser, når man vælger ikke at organisere sig sammen med de andre. Det kan du så være enig eller uenig i, men du kan nok ike ændre på den opfattelse. Og konsekvensen af det, ja den kender du - folk bliver sure på det de opfatter som nassere, og så fungerer arbejdspladsen ikke. 

Iøvrigt synes jeg ikke det er meget anderledes end med resten af samfundet - her gælder også nogle regler, og vi skal betale skat, også selvom vi ikke støtter det den går til. Jeg synes f.eks. vi skulle nedlægge forsvaret, men den del af mine skattepenge kan jeg ikke undsige mig. Jo, hvis jeg vælger at imigrere.
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 15:30
Dato: 08-07-2007 15:23:17 Forfatter:
Der vil altid være undtagelser der gør at man ikke bare sådan uden videre kan tale om brugerbetaling i forhold til hvor ''vi har det i dag'' - og jeg ligger for så vidt heller ikke op til brugerbetaling - men snarere en vurdering af om vi rent faktisk behøver at betale så meget i skat for at opretholde et system som eks. også varetager situationer som den du og dine kone ulykkeligvis er havnet i.

MVH

Det vil kræve en ændring af Danskernes holdninger, det kan for mig godt virke som om at danskerne betragter skatten lidt lige som deres forsikringer, at når man betaler en masse, så gælder det en osse om at få en masse ud af dem.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 15:51
Ser nu at jeg rent faktisk har stavet forkert i indlægstitlen... vi har talt om SKAT´s finansiering af børnepasning.. mens jeg faktisk har spurgt på børneSPASning ;-)

Spasningen er der vist visse institutioner der fint klarer selv.....!

Men spøg til side (eller var det..) - skatten er og bliver en stor mundfuld at lave om på, så systemet tilgodeser og varetager alles interesser.. men mener nu alligevel det vil være sundt at få kigget det godt og grundigt efter i sømmene!

MVH

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)