Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina

Side 3 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Anne Z:

Når det er en vareprøve. Det kan sagtens lade sig gør.

Jeg vil utrolig gerne se en kopi af din indfortoldning med en værdi af 0 kroner :-)  

Tilmeldt 23. May 08
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 00:38

Og så er der vel formentlig en faktura for varen som betales - OG som hvis jeg har læst DHL eller anden speditør vel ganske så automatisk lægger til grund - så den går nok ikke. Generelt hører med, at "prøven" skal være uegnet til videresalg - det kunne være en vare vist i mini størrelse - eller en T-shirt klart mærket  - sample without value - ellers ville alle små CVR jo kunne købe småting i Kina og få det mærket "prøve uden værdi"

Netop - Af samme årsag påfører man en toldværdi på vareprøver. :-)  Eksempelvis "No commercial value - Value for customs only".

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:44

Jacob:
Af samme årsag påfører man en toldværdi på vareprøver. :-)  Eksempelvis "No commercial value - Value for customs only".
Jeg tror da også vi er enige - og så skal det være sådan, at hvis de åbner og kigger - så må der ikke ligge 10 E-cigaretter, to nye ipods eller  eller 20 Ipad covers uden der tydeligt er gjort noget så man kan se at selve varen ER en vareprøve og ikke bare kan videresælges når man har fået den hjem uden told

v

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 08
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 00:46

firma-dyr:

Jacob:
Jeg ville blive ked af det, hvis jeg skulle betale toldomkostninger af min fragt :-)  

Det kan godt være, du bliver ked af det, men du skal betale alligevel. Læs evt. her: https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=208749:

Køb af varer i lande uden for EU
Inden du køber varer i lande uden for EU, skal du registreres som importør hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.

Du skal i nogle tilfælde betale told og eventuelt punktafgift af varer, du køber i lande uden for EU. Tolden, som bliver beregnet af toldværdien, dvs. typisk af fakturaværdien og fragtomkostningerne mv., kan du trække fra i dit skatteregnskab som en driftsomkostning

/Kjeld

Jeg var måske lidt hurtig ude. Du kan dog undgå fragt som faktor i toldberegningen ved, at benytte de rette incoterms.

Tilmeldt 23. May 08
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 00:50

Claus Møller:

Jacob:
Erfaring i ental? :-)  Måske du skulle undlade at vejlede, hvis du ikke har videre erfaring med import fra Kina..

Jeg vidste ikke at det var en dansk prøve. Jeg ved hvad jeg taler om da jeg selv var tilstede da vi havde alle problemerne med at få sendt varer afsted.

Så jo, det er lettere med fly hvis det er for småt til at nogen gider røre ved det. Bare det at få varerne ud af Kina er en udfordring!

Jeg undrer mig bare over, hvad du finder lettere ved luftfragt? og hvilke udfordringer du har med eksporten fra Kina?

Tilmeldt 23. May 08
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 00:54

Cookie:

Jacob:
Af samme årsag påfører man en toldværdi på vareprøver. :-)  Eksempelvis "No commercial value - Value for customs only".
Jeg tror da også vi er enige - og så skal det være sådan, at hvis de åbner og kigger - så må der ikke ligge 10 E-cigaretter, to nye ipods eller  eller 20 Ipad covers uden der tydeligt er gjort noget så man kan se at selve varen ER en vareprøve og ikke bare kan videresælges når man har fået den hjem uden told

v

Vi er helt enige. 

Min pointe var såmænd bare, at vareprøve eller ej, så skal der oplyses en toldværdi - Uanfægtet en kommerciel værdi på nul. 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 06:52

Toldbehandlingen er meget lettere ved luftfragt.

Forsendelsen skal have en hvis størrelse før det kan betale sig at kigge på søfragt og når der er tale om søfragt så kræver de mange flere dokumenter da det åbenbart bliver kontrolleret meget bedre end luftfragt.

Men det kommer jo også an på hvad for varer det er man sender.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 29. Sep 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 07:39

Tak for de mange input!

Jeg Har betalt moms af import af min første sample nu og i samme øjeblik spørger jeg damen fra skat om grænsen på de 1150 kr er inklusiv fragt, hun svarede "Ja, det er det samlede beløb der regnes med"

Så derfor vil jeg spørge til Jakob's indlæg hvor du skriver at man kan undgå dette ved de rette incoterms - information ønskes! ;)

Hva er den praktiske forklaring på dette?

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 07:47

Det er noget sludder. Toldværdien er ekskl. fragt. Dvs. hvis værdien af varerne er under DKK 1150 (EUR 150), skal der ikke betales told.

/Kjeld

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 08:27

firma-dyr:
Det er noget sludder. Toldværdien er ekskl. fragt. Dvs. hvis værdien af varerne er under DKK 1150 (EUR 150), skal der ikke betales told.

Det er faktisk ikke så svært at finde de rigtige informatoner inden man siger noget er sludder. Her er lidt fra SKATs webside.

A.6.1 Transaktionsværdien

Hovedreglen er, at toldværdien  ansættes efter de principper, som gælder for transaktionsværdien. Opfyldes forudsætningerne for transaktionsværdien ikke, findes 5 alternative metoder til at ansætte toldværdien, se afsnit A.6.2.

TK art. 29 Transaktionsværdien er den pris, som faktisk er betalt eller skal betales for varerne ved salg til udførsel til EUs toldområde  justeret for en række specifikke priselementer eller supplerende betalinger, f.eks.  omkostninger til forsendelse, emballage, evt. provenu ved videresalg, royalties og licensafgifter, se afsnit A.6.1.3 og A.6.1.4.

GB art. 147 Kravet om, at prisen skal være opstået ved et salg til udførsel til EUs toldområde, anses for opfyldt, når blot de omhandlede varer har været genstand for et salg og er angivet til fri omsætning i EU.

TK art. 29, stk. 3, litra a "Den pris, der faktisk er betalt eller skal betales" skal omfatte den fulde betaling, som køberen yder eller skal yde for de indførte varer enten til sælgeren eller til en tredjepart for at opfylde sælgerens forpligtelser over for den pågældende. Prisen skal således omfatte alle betalinger, som køberen har betalt eller skal betale som betingelse for handlen.

Betaling af den omhandlede pris kan være direkte eller indirekte og kan ske i kontanter, ved anvisninger, omsætningspapirer eller på anden måde.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Side 3 ud af 6 (58 indlæg)