Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina

Side 4 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg tager åbenbart fejl. Jeg læste bl.a. SKATs vejledning for privatpersoner:

Internethandel

Når du køber varer over internettet, skal du som hovedregel betale told, dansk moms og andre afgifter. Det afhænger af, hvilke varer du køber og fra hvilket land, varerne sendes. Der skal betales særlige afgifter af nogle varer, såsom: Øl, vin, spiritus, tobak, kaffe, slik, dæk, engangsservice og mineralolier.

• Du skal ikke betale told og dansk moms af varer fra et EU-land. Der kan dog være særlige afgifter, som du skal betale.
  • Du skal betale dansk moms af varer købt for mere end 80 kr. eksklusiv fragt fra et land uden for EU. Der kan også være særlige afgifter, som du skal betale.
  • Du skal betale told af varer købt i lande uden for EU, der koster mere end 1150 kr.
  • Du skal altid betale told, dansk moms og særlige afgifter af spiritus, vin, øl, tobaksvarer (cigaretter mm.), parfume og eau de toilette, som er købt uden for EU

Og her gøres omhyggeligt opmærksom på, at momsgrænsen for private regnes ekskl. forsendelse. Men når det gælder told, er det ikke særligt tydeligt, om grænsen gælder det varerne har kostet inkl. forsendelse eller ekskl. forsendelse.

/Kjeld

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 09:11

Når man laver beregninger inde på toldpirser.dk, så ser det ud til at det er 1150,- eksl fragt man beregner told..

Prøv evt selv :-)

Tilmeldt 29. Sep 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:53

Ok det vil jeg lige prøve

Når jeg tænker tilbage så lød hun heller ikke til at være ret sikker i sin sag.

Tilmeldt 17. Jun 09
Fra  Butikki Skrevet kl. 10:14

Jeg fandt et dokument fra SKAT, der ganske vist kun er gyldigt til 2012-01-01, men her står:

Varernes egenværdi, som anvendes for at bestemme om varerne kan importeres toldfrit, er den pris der reelt er givet for varerne inclusiv eventuelle
afgifter i købslandet, som ikke kan refunderes. Hvis varerne ikke er købt, men for eksempel en gave, er det den egentlige værdi af varerne. I begge
tilfælde skal transportomkosninger m.v. til modtageren ikke medregnes når det skal afgøres om varernes værdi er under grænsen for hvad der kan
indføres toldfrit.

Så er det en strid om ord? Dvs. toldværdi, er den værdi, der bruges til beregning af told, mens egenværdi er den værdi, der anvendes til at afgøre om der skal svares told af varen?

/Kjeld

Tilmeldt 29. Sep 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:19

Er dette dokument gældende for privat import såvel som erhverv?

Tilmeldt 17. Jun 09
Fra  Butikki Skrevet kl. 10:30

Det står faktisk på samme måde i toldvejledningen D.4.1. Toldvejledningen beskriver både forhold for privatpersoner og erhverv.

/Kjeld

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 11:06

Claus Møller:

Toldbehandlingen er meget lettere ved luftfragt.

Forsendelsen skal have en hvis størrelse før det kan betale sig at kigge på søfragt og når der er tale om søfragt så kræver de mange flere dokumenter da det åbenbart bliver kontrolleret meget bedre end luftfragt.

Men det kommer jo også an på hvad for varer det er man sender.

Toldbehandlingsprocessen er mig bekendt den samme.. det har den i hvert fald været de sidste par år, hvor jeg har siddet med transport. Ville da mene, at luftfragt evt. skulle være mere kontrolleret, da fragtformen stiller større sikkerhedsmæssige krav til godset. 

Flere dokumenter? AWB kontra BL er et fragtdokument, hertil en faktura evt. pakkeliste. Derudover varerspecifikke dokumenter - eks. oprindelsescertifikater mm., Det er ikke transportrelevant, men varer- og produktionsbestemt.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 11:08

Tjensen84:

Så derfor vil jeg spørge til Jakob's indlæg hvor du skriver at man kan undgå dette ved de rette incoterms - information ønskes! ;)

Hva er den praktiske forklaring på dette?

Incoterms definerer betalings- og risikoforholdet mellem køber og sælger. Du kan med andre ord afsende godset, således at fragten betales af kineserne. 

Det kan i nogle tilfælde være fornuftigt, hvor det i andre ikke kan betale sig. 

Men hvorfor bestille samples hjem som privatperson? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:34

Jacob:
Incoterms definerer betalings- og risikoforholdet mellem køber og sælger. Du kan med andre ord afsende godset, således at fragten betales af kineserne. 

Det kan i nogle tilfælde være fornuftigt, hvor det i andre ikke kan betale sig. 

Det er jo helt korrekt - det betyder bare stadigt at told betales af varens pris + fragt - og så kan man forudbetale fragten hos leverandøren, men det gør jo generelt varen dyrere normalt, men der er tilfælde hvor den samle pris kan blive lavere og andre hvor den bliver dyrere, bare man hele tiden husker, at told er af begge dele (og moms ligså)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 11:58

Jacob:
Toldbehandlingsprocessen er mig bekendt den samme

Jeg tror du sidder i DK og har ikke været i Kina og sende varer derfra. Ellers ville du ikke skrive som du gør!

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Side 4 ud af 6 (58 indlæg)