Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina

Side 1 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 29. Sep 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.
Jeg har fulgt amino i noget tid efterhånden og har last mange brugbare debatter og har nu brug for selv at "komme ind i kampen" da jeg har et par spørgsmål vedr. Import af lille pakke fra Kina. Jeg ved der findes andre debatter vedr. Dette men vil også gerne høre om andre har gjort erfaringer med dette firma jeg har kontakt med. Here goes-

Jeg vil prøve at importere en sampel af 10 stk e cigaretter og har kontaktet et firma der hedder BluVaper det er gået udemærket med at maile frem og tilbage har også haft telefonisk kontakt. Dette er endt med en invoice hvor der fremgår forskellige betalings muligheder bla. Paypal og western Union sidstnævnte er billigst.

Fragt fra Kina 2 pakker - 91 usdollar er dette normalt?
Er der nogen her der er bekendt med firmaet http://www.bluvaper.com/ der har en udemærket website?

Kender i nogen gode måder at tjekke firmaet på.. Andet end at Google derud af?

Jeg er bekendt med de fleste toldregler det eneste jeg er i tvivl om er når nu en pakke bliver fortoldet hvis værdien overstiger 1150 kr er det så hele beløbet der bliver påregnet en pct sats eller kun det der overstiger 1150kr?

Hvordan har i gjort erfaringer med handel fra Kina ?

På forhånd tak.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:14

Et godt råd. Brug aldrig nogensinde Western Union.

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 16:44
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg besøgte nogle fabrikker i sidste uge og de ligger allesammen ved Shenzhen lufthavn. Dette firma ligger ikke der så jeg tror ikke e er producent.

Brug Paypal da du så har lidt sporing med pengene.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Skrevet kl. 16:46

Glemte lige at sige at en god leverandør kan sende 4 kg med DHL for 99 USD. Jo mere du køber jo billigere bliver prisen pr kg.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 101
Fra  BIG Sportspræmier Skrevet kl. 16:48
Fragten er ikke urimelig. Men hvis du får noget op at køre, skal du nok kontakte nogen her hjemme til at stå for fragt og indfortoldning. TNT er billig, men ikke så præcis. Mé hvis det ikke gør noget om der går tre eller fem dag før pakken når frem, er de ok.

Du kan sikkert også spare lidt ved selv at bestille afhentning her hjemmefra, og så få det send som økonomipakke.

Men ellers er Kina et spændene land at handle med, min erfaring er at deres kvalitets bevidsthed ikke er så høj som i DK. Så der kan være lidt udfordringer i starten.

Det bedste du kan gøre hvis du er seriøs omkring dit projekt, er at tage ud og se fabrikken. Så du ved hvad du har med at gøre. Det er selvfølgelig dyrt når man er nystartet, men det kan blive dyrt at lade være.

BIG Sportspræmier. Når kvalitet og service skal gå op i en højere enhed

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Skrevet kl. 18:40

Jeg har rigtig dårlig erfaring med at sende LCL (stykgods) fra Kina med skib. Det er lang nemmere at sende det med fly hvis det altså ikke vejer for meget. Det går hurtigt og det leveres lige til døren. Optimale størrelse er 20-60 kg så får man ok priser på luftfragten.

Husk at luftfragt afregnes efter hvad der er størst volumen eller vægt.

Tilmeldt 29. Sep 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:55

Tak for svarene. Tak for Info om schenzen ;) jeg har valgt en anden leverandør der kunne opfylde mine krav indtil videre da den første virkede suspekt. Jeg tager chancen da jeg ikke har mulighed for at rejse derned, det er for dyrt og har også lige startet en frisørsalon op så vi må se hvad postmanden dukker op med. Men det kræver meget forarbejde at finde en leverandør så jeg er klar over en kinarejse var at foretrække.

Jeg sender penge via paypal da jeg fandt ud af hvilket gebyr WU bruger ;)

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 00:32

Hvis toldværdien (værdien af selve varen) overstiger EUR 150 (DKK 1150), skal du betale told af hele moletjavsen. Dvs. summen af udgiften til varen og forsendelsen.

/Kjeld

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 05:06

Hej Tjensen84,

Bare fordi at fabrikken ikke er beliggende i ShenZhen, kan den sagtens vaere reel.
De sidste par aar er mange fabrikker flyttet ud af ShenZhen, grundet stigende loenninger og skatter. Den aktuelle fabrik ligger i Dongguan, hvor jeg ogsaa selv holder til. Skulle du faa lyst til at proeve kraefter med dem igen, skal du endelig sige til, saa kan jeg sagtens forestaa betaling-QC-forsendelse for dig.

Mvh.
Kasper 

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 21:26

Hej,

Jeg kender Bluvaper. Det er  et nyt firma.  der blev etableret i maj 2012 i Dongguan, Guangdong, China.

Det kan godt koste 91 dollar for 2 pakker fra Kina, fordi når man sender varer med express mail. Alt under 1kg betragtes som 1kg. dvs. du betalte 1kg's pris for hver pakke. Du kan selv log på DHL, TNT eller ChinaPost's hjemside til at se hvad kg pris er.

Når varer over 20kg pr. pakke, kan du få en helt enden pris på kg., især når du bruger en god shipping agent.

Mvh, Anne Z. (fra Kina og bor i DK)

Side 1 ud af 6 (58 indlæg)