|
Hvis bare alle problemerne kunne klares med at veluddannede tog jobs som fx. er for ufaglærte, ville problemet allerede være løse nu. Se som virksomhedsejer må man have en interesse I at finde den medarbejder der passer bedst til jobbet. Var jeg fabriksejer og skulle finde en ufaglært til mit samlebånd, ville de veluddannede og overkvalificerede komme længst ned i bunken. Jeg vil altid foretrække en medarbejder der har erfaring med ensformig arbejde, og sætter pris på dette. En medarbejder der er veluddannet og tager jobbet fordi han eller hun ikke kan finde andet, ved jeg har en begrænset levetid i stillingen. - Personen vil altid fortsat lede efter andet arbejde og dermed være "på vej" væk En sådan medarbejder ved et samlebånd, er først interessant når der ikke er flere ufaglærte tilbage, og det er vist ikke den situation vi står I i dag. |
Boysen:Hvis bare alle problemerne kunne klares med at veluddannede tog jobs som fx. er for ufaglærte, ville problemet allerede være løse nu.
Se som virksomhedsejer må man have en interesse I at finde den medarbejder der passer bedst til jobbet.
Var jeg fabriksejer og skulle finde en ufaglært til mit samlebånd, ville de veluddannede og overkvalificerede komme længst ned i bunken. Jeg vil altid foretrække en medarbejder der har erfaring med ensformig arbejde, og sætter pris på dette. En medarbejder der er veluddannet og tager jobbet fordi han eller hun ikke kan finde andet, ved jeg har en begrænset levetid i stillingen.
- Personen vil altid fortsat lede efter andet arbejde og dermed være "på vej" væk
- Personen vil ikke passe ind sammen med de andre medarbejdere
- + mange andre ting jeg ikke gider skrive :)En sådan medarbejder ved et samlebånd, er først interessant når der ikke er flere ufaglærte tilbage, og det er vist ikke den situation vi står I i dag.
jeg forstår ikke dit indlæg , men som jeg læser mener du uddannelse og mobil ikke hjælper ,så meget for ikke en eneste i hele tråden har skrevet det er 100% løsning at uddanne det hjælper
Der vil jeg ikke give dig ret at nogle mener i tråden at alt kan klares med veluddannet jobs og man er mere mobil køre længere , der tror jeg du misforstået noget man kan komme langt med uddannelse og større mobilet , det er ikke den 100% løsning og det mener heller ikke nogle tråden , men det mange mener at være mobil og uddanne sig det hjælper en del , derved tror jeg du er enig med meste af tråden , for vi alle er sådan set tæt ved enig alle i tråden
korrekt der er altid vis arbejdsløshed folk stopper og starter nogle steder
tilføjelsen jeg gav lige plus stjerne da jeg er enig med dig , jeg mener du har ret
men i alt tror jeg vi er enig , der er en vis arbejdsløshed der er altid nogle som ikke passer ind , derfor også 5 stjerner fra mig af til dig , man skal jo være positive , jeg kan dog se en er uenig med dig , den som gav mig lidt minus , derfor støtter jeg også dig med 5 stjerner fordi vi er enig om der er altid dem som ikke passer ind , men hvem der uenig med dig det ved jeg ikke ,da jeg ikke er plus mere , men os iværksættere skal støtte hinanden i en positive ånd
Bliv gratis medlem