Du beviser lige det jeg skrev. :) At formålet med Pyramiden/MLM er at skaffe nye "medlemmer" eller hvis man skal sige det som det er "ofre".
Er det ikke også formålet med din forretning - at skaffe nye "medlemmer?"
Du kalder dem sikkert for kunder - men hvad er forskellen?
Kan dine kunder tjene penge på at deltage i dit forretningskoncept - eller kan de "kun" købe varer?
Hvis de KUNNE tjene penge sammen med dig via dit forretningskoncept - ville du så betragte dem som ofre?
Personligt betragter jeg de af mine kunder, der kun køber produkter som kunder og de af mine kunder, der også er interesseret i at forhandle produkterne, betragter jeg som partnere.
Produkterne er bare en teknisk undskyldning, hvor man lader som om formålet er at sælge produkter, så man ikke kan blive beskyldt for pyramide-scam.
Pisser du så ikke lige på alle de kunder, der har handlet hos MLM-firmaerne i mange år - uden at have interesse i selve forretningskonceptet?
Vi har f.eks. købt en Tupperware kop til junior - fordi det er en fantastisk god tudekop - men jeg er r.. ligeglad med Tupperware konceptet. Rigtig mange køber kosttilskud, vitaminer, tandpasta, personlig pleje, parfume m.m. via MLM-firmaerne uden at have interesse i det bagvedliggende forretningskoncept og uden at have oprettet sig som forhandlere.
Hvad mener du årsagen er til dette, hvis produkterne bare er en teknisk undskyldning?