Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er SEO en død sild?

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man ser bort fra de situationer, hvor man har et stort brand i ryggen, et gammelt og omfattende site eller rigtig mange penge til at tænke rigtig langsigtet (1-3 år). Her tænker jeg ikke på ultra små nicher, men på de områder, hvor der er trafik og stor konkurrence.

Er SEO så dødt? 

Hedder forretningsmodellen Adwords i fremtiden, fordi SEO er for dyrt og usikkert? 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 08:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det korte svar er at der ikke er noget præcist svar. Nogle brancher er meget svære at komme op på, og andre, selv med rimelig meget trafik, er stadig meget lette.

Men i de fleste tilfælde vil jeg sige at SEO på ingen måde at dødt, man kan sagtens komme op hvor det er sjovt indenfor 1 år.

Husk at SEO er meget andet en bare linkbuilding. Der er sociale medier, microdata markup, crawlbarhed m.m.

En ting er sikkert, med de relativt tilfældige straffe der har været omkring Penguin, hvor også totalt whitehat-sider der ikke har brugt linkbuilding eller noget som helst andet er blevet straffet hårdt, så er SEO og Google rankings helt sikkert blevet en mere usikker faktor for ens forretning. Selvom man ligger godt i dag og ikke overtræder nogen retningslinjer, kan det sagtens være man har mistet alt trafik og rankings over natten.

Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 08:58

Det korte svar - nej. Det altid godt at ligge fint i søgeresultaterne.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 08:58

SEO er slet ikke død.
Jeg synes da vi har flere gode eksempler på personer her på Amino der har fået deres sider op og ligge i toppen på RIGTIGT gode søgeord. SEO bliver sværere og sværere fordi det er blevet svært at snyde google med dårlige links og gode links tager tid at få. Men derved er det jo ikke umuligt.

Adwords er et rigtig godt supplement til SEO, og især i starten er det næsten en nødvendighed, indtil ens hjemmeside begynder at få mere organisk trafik, men selvom du ranker højt på google organisk, kan det altid svare sig at køre Adwords samtidig - for at sikre sig at man får så meget god trafik som muligt ind på din side.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 09:05

Bestemt ikke. Ja det tager lidt tid, at opnå flotte placeringer, og ja det vil tage lang tid og mange lange aftner, det jeg plejer at gøre er at supplementere min organisk søgning med Adwords. Det giver lidt ekstra + det hjælper også (lidt) på placeringerne.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:06

Torben Brighs:

Det korte svar - nej. Det altid godt at ligge fint i søgeresultaterne.

Som jeg læser det var spørgsmålet ikke om det er godt at ligge godt i SERPS, men nærmere forholdet mellem penge man spytter i, kontra det man får ud af det, minus risikoen.

SEO er ikke dødt, men risikoen for at man spilder sine penge er blevet større efter penguin, da tilfældige sites straffes hårdt. Derfor risikerer man i dag, mere end nogensinde, at putte penge i SEO som kan være spildt hvis man bliver ramt og ikke kan komme op igen uden at bruge endnu flere penge.

Self er det godt at ligge godt, men risikoen er bare blevet større med de ting penguin har åbnet op for.

Det skal siges at jeg arbejder med SEO til hverdag, og mit svar er bestemt ikke positivt for min mulighed for at skaffe kunder, men ikke desto mindre er det nødvendigt at være realistiske.

Men alt er muligt, risikoen for spildt arbejde er bare blevet større end før.

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 09:15

Thomas Frost:

Man kan vel også sige, at den risiko er endnu større på det engelsksprogede markede, fordi konkurrencen er væsentligt hårdere? 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 09:16

Nej, jeg synes ikke SEO er en død sild. Det er rigtig at mange brands lige nu ranker bedre end mindre sider, men det ser jeg mere som et udtryk for Penguin end for SEO som helhed. Google har lavet en update som specifikt gik efter mange af de metoder som mindre sites har brugt. Her tænker jeg især på for mange enslydende ankertekster. Så når den nye bølge af SEO optimering vil blive set efter at udbyderne (forhåbentlig) har tilpasset sig SEO, så vil vi igen se mere varierede resultater. Men jeg tror ikke der er nogen tvivl om at Google gerne ser den holdning at SEO ikke er tiden og penge værd vinde frem. SEO er jo et konkurrerende produkt til Adwords. Hvis jeg havde en webshop havde jeg nok også øvet mig lidt mere på det og andre traffik-kilder, samtidig med jeg havde fortsat med SEO.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:17

Thomas Frost:

Det er jeg slet ikke enig i. Risokoen for spildt arbejde er kun blevet størrer, hvis man ikke har lavet den linkbuilding man burde have lavet de sidste mange år, men i stedet for sprunget over hvor gærdet er lavest. :)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Mikkel deMib Svendsen:

Thomas Frost:

Det er jeg slet ikke enig i. Risokoen for spildt arbejde er kun blevet størrer, hvis man ikke har lavet den linkbuilding man burde have lavet de sidste mange år, men i stedet for sprunget over hvor gærdet er lavest. :)

Så du mener ikke der er sites der er blevet ramt som ikke har brugt spammy tekniker?

Derudover er der åbnet endnu mere op for negativ SEO, dvs. man kan arbejde benhårdt på at komme op, og så kommer der en eller anden og ødelægger det for en.

Risikoen for at ryge ned er ikke kun selvforskyldt, og dette er blevet væsentlig forstærket med Penguin. Derfor kan jeg ikke se andet en at riskoen for at ens arbejde er spildt er øget.

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)