Det er ikke korrekt. Penquin har alene med links at gøre og fjerner alene værdien af dårlige links, som tidligere gav værdi. Det har ikke noget særlig vægtning af større sites på bekostning af mindre. Det lyder somom du blander det sammen med Panda, som har fokus på kvaliteten af indholdet. Men selv her er det faktisk meget det samme. Ja, de små sites der har sjusket med indholdet og spunget over hvor gærdet er lavest har mærket konsekvenser af det. Men det var ikke den store overraskelse. |
Thomas Sørensen:
Nej, SEO er slet ikke dødt, men det er en markedsføringsdiciplin, som langsomt modnes og dermed bliver mere og mere konkurrencepræget og svær at vinde i.
Men beslutter du dig for at vinde og at lægge det arbejde og den tid der skal til i det, kan du vinde. Og genvinsten er stor.
De glade Wild West dage, hvor Thomas, Mikkel, jeg og alle andre tjente kassen på elendige sider, elendige links og så videre er i en eller anden udstrækning ovre. Nu skal der mere seriøst arbejde til.
Den her tråd ligger i øvrigt tæt op ad en anden jeg startede i tirsdags: Er SEO blevet svært for alvor?
Thomas Frost:Mikkel deMib Svendsen:Så, alt i alt oplever jeg endnu engang en masse udenomssnak, fra folk der ganke enkelt ikke har lavet deres arbejde ordentligt, og nu forsøger at finde andre årsager end dem selv :)Er det mig du hentyder til her? Eller nogen i denne tråd?
Hvis ja, så må jeg sige jeg synes det er enormt ærgerligt vi ikke kan have denne interessante snak uden at skulle beskylde hinanden for ikke at arbejde ordenligt. Her ligger vi kun bedre efter Pingvinen og den har givet os en god fremgang omsætningsmæsigt, hvilket jeg gerne skal dokumentere over PB hvis det er mig du beskylder for at snakke udenom fordi jeg ikke har gjort mit arbejde ordenligt (?).
Thomas, lad dog være med at bide på og belønne det niveau af diskussion med et svar. :-)
Mvh Anders Saugstrup