Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er SEO en død sild?

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel deMib Svendsen:

Thomas Frost:
Men alt er muligt, risikoen for spildt arbejde er bare blevet større end før.

Det er jeg slet ikke enig i. Risokoen for spildt arbejde er kun blevet størrer, hvis man ikke har lavet den linkbuilding man burde have lavet de sidste mange år, men i stedet for sprunget over hvor gærdet er lavest. :)

Men dermed siger du vel også, at man for at få success skal have flere år på bag sig med mange varierede links til sit site. Så er vi vel tilbage til, at du skal være et brand (eller have et site med stort trust) eller have mange penge til en meget langsigtet SEO strategi? 

Adgangsbarrieren er vel blevet hævet betragteligt og risikoen for at få sin SEO investering retur er blevet mere usikker - specielt for den lille mand, som ikke har et brand eller et site med stor trust? 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:
Så du mener ikke der er sites der er blevet ramt som ikke har brugt spammy tekniker?

Det har ikke noget med spam at gøre. Det har at gøre med hvor ensidig og elendig en linkbuilding man har lavet og hvor lidt man har lyttet på folk som bl.a. mig, der i årevis har fortalt om hvor vigtigt det er med en bred og god linkprofil. Mange har satset kortsiget og ja, de er nu blevet ramt. Men det har intet med spam at gøre. Det er bare dårlige strategier, som nu giver bagslag.

Den praktiske risko for negativ SEO er fortsat forsvindende lille. Næsten ingen er reelt set ramt af det, selvom mange snakker om det.

Så, alt i alt oplever jeg endnu engang en masse udenomssnak, fra folk der ganke enkelt ikke har lavet deres arbejde ordentligt, og nu forsøger at finde andre årsager end dem selv :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 09:31

SEO er ikke dødt så du må i gang med SEO :-) Du håbede måske du ikke skulle bruge energi/penge på det men den går desværre ikke :-)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:35

Thomas Sørensen:
Adgangsbarrieren er vel blevet hævet betragteligt og risikoen for at få sin SEO investering retur er blevet mere usikker

Nej, det mener jeg er en helt forkert analyse. Det ville svare til at sige, at risikoen for at køre uden sele er lav i alle de år hvor man ikke køre galt, og den dag hvor man så gør det er risikoen så pludselig steget. Det er noget vrøvl. Risikoen har hele tiden været der, hvis man ikke køre med sele - det samme gælder SEO. Risikoen for at det man laver pludselig ikke virker mere har hele tiden været der, hvis man ikke gør sit arbejde ordenligt :)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

@DeMib

Mikkel deMib Svendsen:
Den praktiske risko for negativ SEO er fortsat forsvindende lille. Næsten ingen er reelt set ramt af det, selvom mange snakker om det.

Vi taler lige nu på et teoretisk plan, og du svarer ikke rigtigt på om risikoen er blevet større eller ej for at spilde sine penge. Jeg siger den er blevet større fordi der bl.a. er åbnet op for negativ SEO i langt højere grad og flere tilbyder nu denne service.

Mikkel deMib Svendsen:
Så, alt i alt oplever jeg endnu engang en masse udenomssnak, fra folk der ganke enkelt ikke har lavet deres arbejde ordentligt, og nu forsøger at finde andre årsager end dem selv :)

Er det mig du hentyder til her? Eller nogen i denne tråd?

Hvis ja, så må jeg sige jeg synes det er enormt ærgerligt vi ikke kan have denne interessante snak uden at skulle beskylde hinanden for ikke at arbejde ordenligt. Her ligger vi kun bedre efter Pingvinen og den har givet os en god fremgang omsætningsmæsigt, hvilket jeg gerne skal dokumentere over PB hvis det er mig du beskylder for at snakke udenom fordi jeg ikke har gjort mit arbejde ordenligt (?).

Faktum er at risikoen for at spilde sine penge ER blevet større da negativ SEO er en service visse firmaer er begyndt at tilbyde. Det betyder altså at ærlige mennesker der har gjort alt det rigtige, nu kan blive ramt, fordi et SEO-firma med vilje ødelægger deres forretning, fordi en konkurrent har betalt dem for det.

Jeg tror jeg kender din holdning til negativ SEO som jeg må sige jeg ikke deler, men det kunne være interessant at høre hvad du mener om Negativ SEO som en service man tager betaling for. Er det ok?

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:45

P.S. Jeg siger ikke risikoen er stor for at spilde sine penge, blot at den teoretisk er blevet større. Jeg forstår ikke hvordan der kan være uenighed om det efter penguin.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:50

Thomas Frost:
Jeg forstår ikke hvordan der kan være uenighed om det efter penguin.

Og jeg forstår så på den anden side ike, hvorfor du er hoppet på Googles PR-spin og ladet dig overbevise om, at de seneste opdateringer er en "game changer" - for det er absolut ikke min, og mine dygtigste kollegaers opfattelse og oplevelse. Det er bare "more of the same" :)

Tilmeldt 19. Jul 11
Skrevet kl. 09:50

Mikkel deMib Svendsen:

Nej, det mener jeg er en helt forkert analyse. Det ville svare til at sige, at risikoen for at køre uden sele er lav i alle de år hvor man ikke køre galt, og den dag hvor man så gør det er risikoen så pludselig steget. Det er noget vrøvl. Risikoen har hele tiden været der, hvis man ikke køre med sele - det samme gælder SEO. Risikoen for at det man laver pludselig ikke virker mere har hele tiden været der, hvis man ikke gør sit arbejde ordenligt :)

Det er jeg ikke enig med dig i :)

Det er i dag store brands, der ligger i toppen - specielt på det engelske markede. Så din analyse skal være mere differentieret. Kan det betale sig som mindre site, at tage kampen op med de store og velrenommerede firmaer som i høj grad er blevet tilgodeset med Penguin og som dernæst gennem de seneste par år har fået væsentligt større budgetter til SEO? Er det rentabelt på samme måde som før? 

At SEO kan betale sig for dem der i dag har brands og veletablerede sites er jeg på ingen måde i tvivl om. Men du bliver nødt til at differentiere og se på udgangspunktet. Ellers mener jeg, at det er dårlig rådgivning. 

Tilmeldt 19. Jul 11
Skrevet kl. 09:51

Kristoffer Hjerrild:

SEO er ikke dødt så du må i gang med SEO :-) Du håbede måske du ikke skulle bruge energi/penge på det men den går desværre ikke :-)

Tis osse... Nu havde jeg lige håbet! Stick out tongue

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:59

Mikkel deMib Svendsen:

Thomas Frost:
Jeg forstår ikke hvordan der kan være uenighed om det efter penguin.

Og jeg forstår så på den anden side ike, hvorfor du er hoppet på Googles PR-spin og ladet dig overbevise om, at de seneste opdateringer er en "game changer" - for det er absolut ikke min, og mine dygtigste kollegaers opfattelse og oplevelse. Det er bare "more of the same" :)

Undskyld men læser du overhovedet hvad jeg skriver? Kan du ikke lige citere hvor jeg skriver det er en game-changer?

Jeg ved ikke hvorfor du tillægger mig den holdning, du bliver ved med at skyde med spredehagl og svarer ikke på noget af det der bliver spurgt om. Jeg mener ikke det er en game-changer, men jeg mener den teoretiske risiko for at blive ramt er blevet større da der bl.a. er åbnet mere op for negativ SEO.

Et helt enkelt spørgsmål til dig; Er negativ SEO blevet lettere efter penguin, efter din mening?

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)