Hej Anders. Tak for kampen ;-) Det er rart at nogle mennesker har lyst til at gå i forsvar for andre - også uden selv at få noget ud af det.
Den første ting der lige skal udfordres her er sandhedsværdien i Ekstrabladet. Faktum er at deres journalister ikke er neutrale formidlere af »sandheden«. På samme måde som Roskilde Bank's »rådgivere« der helt op til dagen før krakket solgte bankens egne aktier til uanende mennesker, så sælger Ekstrabladets journalister en avis - glem aldrig det. Og blod og kendte sælger nu en gang bedst, og hvad er bedre til deres jantelovsbefængte læsere end at få en kendt person ned med nakken. Føj for pokker siger jeg bare.
Og lige netop her har de forsøgt at slagte en kendt person på den groveste og mest personlige og lede måde. Jeg er selv nævnt i artiklen fordi jeg havde den første kontakt med de to journalister som optrådte under falsk navn og løj sig vej gennem det hele. Og fra starten af spurgte de til Bo Hamburger fordi det ikke var interessant at slagte mig da jeg ikke er kendt.
Jo, Bo og Peter løb med et kamera (som senere blev afleveret på Ekstrabladets redaktion), men de var også blevet personligt krænket ved at man i det skjulte havde optaget dem i en personlig samtale. En optagelse som senere ville blive offentliggjort efter en »passende« redigering - man lægger jo ikke en times optagelse på nettet.
Det pudsige i denne debat er at de fleste i den angriber Zinzino's forretningskoncept, selvom det i bund og grund opfylder alle kriterier for en god forretning. Der sælges en unik hardvare som man har eneforhandling på, produktet er spiseligt og kunden abonnerer på det og der er et voksende marked for det. Det er drømmen om et produkt. Hvad med lidt sund nysgerrighed og entrepenørånd?
Mange hilsner
Pete ;-)