Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Du tør ikke se hvor mange penge man kan tjene på Zinzino...eller gør du??

Side 8 ud af 31 (310 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 4. Jul 07
Indlæg ialt: 130
Fra  MNN Consult & Marketing Skrevet kl. 09:05 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan skrive jeres spørsgmål til mig på morten(A)sortguld.com og i skal få svar.  Der bliver ikke frigivet priser på offentlige forums. Det af hensyn til fremtidig kunders søgning på vores navn. Måske vil prisændringer finde sted, andre produkttyper osv... priser er en variende faktor og når vi ikke kan få lov til at slette indlægAmino har de intet at gøre herinde.. Så stop venligst jeres spørgsmål om priser og send mig en mail. Og efterfølgende bedes i respektere vores ønske om ikke at bringe priser offentligt... 

For at svare kort på alle jeres spørgsmål vedr. maskine og support. Alt hvad der vil være nødvendigt i en normal forretning, såsom retur politik og garanti og kundesupport eksisterer også i Zinzino....forstå det nu at Zinzino er idag en professionel drevet virksomhed, med al den support kunder har brug for.....og setuppet virker 100 % I flere tilfælde endda bedre end hvis du havde købt maskinen offline..

At MLM er valgt som markedsføring bør i tænke lidt over... Tror i Rombouts og Malongo, der jo iøvrigt er nogle af verdens førende spedial kaffe huse, ville bruge os hvis ikke vi havde fremvist en plan der virker...

Det ekstrabladet fremlægger er totalt usammenhængende journalistik, der ikke på nogen måde tangerer med sandheden.
Som tidligere sagt, må Bo Hamburger og Peter Sørensen selv stå for skud for deres måde at behandle denne sag på.

TIl info har Zinzinos ledelse været i kontakt med Ekstrabladets redaktion, der på ingen måde har intention om at ændre deres udsagn. Det kan nok forventes at der kommer et juridisk efterspil på denne sag.

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 17. Mar 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 10:19 | Låst

Jeg tror desværre det er ligegyldigt, hvilke argumenter du kommer med Morten...

Mange i dette forum vælger at fortolke tingene til egen fordel, og er ikke lydhør over for andet end deres  - fuldstændig som Ekstra Bladet....

Det er jo ikke første gang en sådan sag er opstået - næppe heller den sidste - men livet går jo videre alligevel. Og hvad er livet uden kaffe fra Zinzino...

Allan

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 11:19 | Låst

Hej Morten

Morten:
At MLM er valgt som markedsføring bør i tænke lidt over... Tror i Rombouts og Malongo, der jo iøvrigt er nogle af verdens førende spedial kaffe huse, ville bruge os hvis ikke vi havde fremvist en plan der virker...

Så vidt jeg har forstået er Rombouts en kaffeleverandør der bl.a. leverer til Zinzino. I Peter Sørensens reklamefilm for Zinzino (Peter Sørensen er Bo Hamburgers makker i artiklen i EkstraBladet) gør han meget ud af at nævne, at Rombouts leverer til det franske kongehus og til nogle fornemme hoteller. Det samme bruges på Zinzinos hjemmeside.

Hele denne argumentation baserer sig på retoriske fejl.

Ligesom Rombouts leverancer til eventuelle kriminelle organisationer ikke gør MLM kriminelt, bliver MLM ikke ikke stuerent fordi Rombouts leverer til de franske kongehus (hvis de altså gør det).

Din variant er også en retorisk fejl. Ville en leverandør levere til betalende kunder? Svaret er naturligvis ja.

Morten:
Det ekstrabladet fremlægger er totalt usammenhængende journalistik, der ikke på nogen måde tangerer med sandheden. 

Som tidligere sagt, må Bo Hamburger og Peter Sørensen selv stå for skud for deres måde at behandle denne sag på.

TIl info har Zinzinos ledelse været i kontakt med Ekstrabladets redaktion, der på ingen måde har intention om at ændre deres udsagn. Det kan nok forventes at der kommer et juridisk efterspil på denne sag.

For at starte med det sidste, så kommer der naturligvis et juridisk efterspil. Bo Hamburger har jo stjålet EkstraBladets journalists kamera.

Hvordan kan du på den ene side kan argumentere for Zinzino som en seirøs virksomhed, mens der samtidig ikke findes en synlig ansvarlig ledelse. Så vidt jeg ved er du en (tilfældig?) "selvstændig uafhængig forhandler" der udtaler dig om Zinzinos ledelses holdninger/beslutninger på Amino debatforum. Hvem er Zinzinos ledelse, hvem tegner virksomheden?

Fraværet af en officiel holdning er sigende. Har Bo Hamburger og Peter Sørensen gjort noget forkert eller ej? Jeg forstår på dit indlæg ovenfor at de selv må stå på skud. Kan beskeden tolkes således: a) Zinzino er kede af den dårlige omtale, b) Hvis andre forhandlere kommer i samme situation bliver de ikke bakket op af selskabet, c) Sålænge der omsættes er Zinzino ligeglade med metoderne og d) Zinzino påtager sig intet ansvar overfor forbrugere og offentligheden i øvrigt.

// Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 11:20 | Låst

høgen:
Mange i dette forum vælger at fortolke tingene til egen fordel, og er ikke lydhør over for andet end deres  - fuldstændig som Ekstra Bladet....

Kan du ikke give et eksempel på det.

Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 11:35 | Låst

Morten:
Der bliver ikke frigivet priser på offentlige forums.

Naturligvis - men kan du så ikke beskrive hvordan i sælger disse og under hvilke betingelser - hvad binder man sig til - det kan da ikke være hemmeligt - eller hvad?

Jeg går udfra at jeg må kontakte en Zenzino kunde og offentliggørere alle dokumenter og priser her i denne tråd alligevel for jeg går da udfra i ikke har en hemligheds klausul med jeres kunder?

Morten:

For at svare kort på alle jeres spørgsmål vedr. maskine og support. Alt hvad der vil være nødvendigt i en normal forretning, såsom retur politik og garanti og kundesupport eksisterer også i Zinzino....forstå det nu at Zinzino er idag en professionel drevet virksomhed, med al den support kunder har brug for.....og setuppet virker 100 % I flere tilfælde endda bedre end hvis du havde købt maskinen offline..

Fint kan vi ikke få et CVR nummer og et telefon nummer så evt. kunder ved hvem de skal henvende sig til med deres defekte maskiner eller hvis de mangler en reservedel.

Morten:
At MLM er valgt som markedsføring bør i tænke lidt over...

Ja vi tænker stadigvæk...

Morten:

Tror i Rombouts og Malongo, der jo iøvrigt er nogle af verdens førende spedial kaffe huse, ville bruge os hvis ikke vi havde fremvist en plan der virker...

Ja! Nu er de nævnte mærker hverken særlig førende eller special kaffe agtigt - men der i mod stor producenter af konsumkaffe lige som Nestlé og som endda reklamere med en Zension maskine (dog uden at nævne navnet sjovt nok) - tror nu heller ikke de vælger jer men mere at de også har fået en god forretningsmulighed - så ingen grund til at pynte med lånte fjer. Shell anbefaler jo heller ikke min 12 år gamle Fiat fordi jeg hælder deres benzin på.

Morten:

Ja Ekstrabladet er nu heller ikke min kop kaffe men nu er der jo ikke tale om et Dostojevskij værk (Læs Idioten) Men hvorfor løber disse mennesker så - hvad har de at skjule og har Zensionoa 'ledelses' taget afstand fra dem?

Morten:

Sjovt at du forsvare det på forhånd - Juridisk efterspil - for at stjæle et kamera eller hvad eller for dårligt journalistik?

Kan du ikke også lige svare på om man kun kan anvende Zensino kaffe pods til jeres maskiner eller om man frit kan købe dem andre steder i såfald hvilken type pods kan man anvende?  - en ESA standard? Eller er man bundet til at købe dem hos jer i al evighed?

Mvh Tosse kim

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 11:48 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Amino læsere.  

Først vil jeg lige sige, at jeg ikke arbejder med Zinzino i hverdagen. Mit forhold til network marketing er, at jeg er fortaler for network marketing udført professionelt, men er samtidig dyb modstander af branchens gøglere og mørke side.  

Det er klart, at når Bo Hamburger og Peter Sørensen havner på forsiden af Ekstrabladet, så giver det landets network marketing hadere endnu en chance for at hælde benzin på bålet. Ekstrabladets historie ligner alle tidligere historier, hvor eneste formål er at fremstille selskabet som et ulovligt pyramidespil, hænge "bagmændene" ud og i det hele tage smøre tykt på.  

Alle store selskaber indenfor network marketing har på et eller andet tidspunkt været gennem hele møllen. Jeg hæfter mig dog ved, at samtlige at disse selskaber stadig eksisterer i bedste velgående, så der er altså noget som tyder på, at avisernes påstande er grundløse. Så selskaberne er lovlige, selvom aviser og mlm hadere ønsker at bevise det modsatte.  

Så hvis vi skal holde os lidt til facts, hvad er det så, at Zinzino har gjort forkert? Lad os starte med den første påstand, at Zinzino er et pyramidespil! Hvis man kigger på reglerne for network marketing, så beskriver de tydeligt, at der er tale om et pyramidespil, hvis den primære indtjening stammer fra indskud fra de personer, som træder ind i forretningen!  

Det er det ikke tale om i Zinzino! For det første, så har Zinzino om nogen en kæmpe kundegruppe i Danmark, som blot køber kaffen uden at bygge forretningen. For det andet så får nye team medlemmer fuld valuta for pengene, da de får en espresso maskine samt kaffe, når de betaler for at starte op i forretningen. I avisen skriver de, at det kan koste helt op til kr. ca. 6.000 at starte i Zinzino, men undlader at skrive, at man så også får 3 maskiner, kaffe, chokolade, krus og en helt masse andet.

Til dato har jeg ikke stødt på en forretning, hvor man ikke skal anskaffe sig det produkt, som man skal sælge! Hvordan havde man forestillet sig, at folk skulle bygge deres Zinzino forretning uden at have selve produktet! Så vi kan nu konkludere, at den primære indtægt i Zinzino kommer fra salg til kunder, så derfor er Zinzino ikke et pyramidespil. Omsætningen fra kunder er mere end 50% i forhold til nye, som starter i forretningen!

Næste påstand er, at man giver udtryk for, at selve pyramideopbygningen er ulovlig. Man tegner et billede af, at det kun er folk i toppen af pyramiden, som tjener penge, hvilket også er ulovligt i henhold til gældende regler for bonusplaner.  

Selve opbygningen fejler intet, da næsten alle selskaber har en pyramidestruktur. Faktisk er det næsten den eneste måde, hvorpå man kan opbygge en solid organisation. Reglerne for network marketing siger, at det SKAL være muligt for nye, som træder ind i pyramiden, at komme til at tjene mere end folk i toppen. Dette gør sig også gældende for Zinzino. Her er det muligt for en ny distributør at overhale sin upline i indtjening, så bonusplanen er også i orden i henhold til gældende regler.  

Så har vi hele spørgsmålet omkring vennehvervning og telefonsalg. I dette tilfælde var både Bo og Peter blevet inviteret af journalisten fra Ekstrabladet, så her har de heller ikke overtrådt nogen regler.  

At en ekspert fra Forbrugerrådet udtaler sig om Zinzino, hvor hun opfordrer folk til at "holde sig væk", er lavmålet. Zinzino har ikke overtrådt lovgivningen og har eksisteret i Danmark i mere end 4 år. Det er uprofessionelt at en såkaldt ekspert udtaler sig, uden at hun overhovedet har sat sig ind i konceptet. Hun begynder at snakke om online spil, hvilket tydeligt viser, at hun ikke aner en klaphat om Zinzino.  

Jeg forstår godt, at hvis man er mlm hader, så vil man benytte artiklen i Ekstrabladet til at komme af med al sin galde! Problemet er bare, at så er man ikke bedre end mange af de gøglere i network marketing branchen, som kaster om sig med udokumenterede påstande, fordi de lader følelserne og begejstringen løbe af med dem. Vi skal holde os til facts!!!

Jeg står 100% bag Zinzino. Jeg håber, at de følger denne kamp til døren, og at der kommer et retsligt udspil fra dem. Artiklen i Ekstrabladet er det rene sensationsjournalistik og samtlige påstand grundløse, og nu må branchen stå sammen, så vi sammen kan give network marketing et andet ansigt.  

Med venlig hilsen. 

Anders Petersen

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 12:06 | Låst

Anders Petersen:
Alle store selskaber indenfor network marketing har på et eller andet tidspunkt været gennem hele møllen. Jeg hæfter mig dog ved, at samtlige at disse selskaber stadig eksisterer i bedste velgående, så der er altså noget som tyder på, at avisernes påstande er grundløse. Så selskaberne er lovlige, selvom aviser og mlm hadere ønsker at bevise det modsatte.  

De forsøger ikke at bevise det modsatte - ekstrabladet ved udemærket godt at der er tale om en lovlig organisation. Når de går efter danske bank for at tage for høje direktørlønninger og for høje gebyrer ved de også godt at alt hvad danske bank foretager sig er lovligt. Derfor kan det godt være "for meget".

Bo Hamburger har helt sikkert opført sig så dårligt at han skammer sig over det og derfor tager kameraet med for at optagelserne ikke skal komme ud.

Vi elsker at være smagsdommere her i Danmark, og når ekstrabladet får blæst mlm op for alvor skal lovene nok indrette sig derefter. Ligesom vi strammer mere og mere op omkring alkohol, tobak og stoffer hver gang eb bringer en relateret ulykke.

Den ærlige successfulde MLM'er er simpelthen for fjernt fra min (fordomsfulde?) verden til at jeg overhovedet kan kapere det i min fantasi - jeg tror de fleste danskere har det sådan, så uanset hvor meget du og mange andre prædiker om at de findes vil jeg have beviser ! :-)

Jeg elsker når aviserne er frækkere end politiet tillader, - det håber jeg aldrig vi mister. Jeg håber jeg er stor nok til at tilstå når jeg kommer under luppen en dag - for er man afsløret er det det bedste man kan gøre :)

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 12:07 | Låst

Hej Anders,

Er jeg en "mlm hader" i forhold til dit indlæg?

// Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:10 | Låst
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 12:11 | Låst

Anders Petersen:
og nu må branchen stå sammen, så vi sammen kan give network marketing et andet ansigt.  

Godt initiativ så kan i måske udvide den 1% procent :-D Hvordan vil i gøre det?

- og så har du i øvrigt helt ret i at jeg ikke er bedre end MLM selv, Fashsion-Seller udtrykker det faktisk godt at min tosse teori siger mere om mig end MLM.

Men har selv været i MLM for mange årsiden og møder stadigvæk folk som er blevet lokket til alt muligt i MLM regi, men værst er dem som er presset til at udnytte deres famile og venner - det pi.... mig i den grad af og til med med produkter som er stærk tvivlsomme.

Held og lykke med din 'forretningsmulighed' og projektet med at give MLM et andet ansigt.

Bare lige af ren nysgerrighed hvilket  MLM produkt sælger du så?

Farao Tosse Kim

Side 8 ud af 31 (310 indlæg)