Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må min bankrådgiver det ?

Side 1 ud af 6 (54 indlæg)
Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Håber der sidder en derude som kan hjælpe mig med svar...

Jeg har både mine private og mine erhvervskonti i den samme bank.

Må min bankrådgiver godt lave transaktioner mellem mine konti uden mit samtykke?

Specifikt drejer det sig om en overførsel fra min erhvervskonto til min privatkonto foretaget af min bankrådgiver uden mit samtykke...

Dette har jo også en skattemæssig konsekvens for mig da det ser ud som om jeg har lavet et privat udtræk og så skal beskattes privat heraf...

Samme rådgiver har også spærret samtlige betalingskort jeg har i banken på grund af en mindre overtræk (1.600,00 kr.) på mit visa-/dankort tilknyttet firmakontoen... Men hvad har det med mine private kort at gøre - de har ikke været overtrukne, men bliver alligevel spærret... Må man det?

Jeg vil da mene at det er to forskellige kundeforhold jeg har indgået med banken (Især fordi jeg har underskrevet to forskellige kundeaftaler), et til erhverv og et til privat... Eller der gælder måske andre regler når man har begge kundeforhold i den samme bank?

Kan jeg tillade mig at klage til afdelingschefen?

Mvh,

Martin B.

Brandt Logistics - Skindergade 15 - 1159 København K - Tel: (+45) 7199 0315 - Fax: (+45) 5555 0325 - info@brandt-logistics.net - www.brandt-logistics.net

Fra Ringsted
Tilmeldt 19. Mar 10
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 22:39

Hej Martin.

Det kommer lidt an på om hvordan dine kontier er sat op. Hvis din "firmakonto" bare et en privat konto du bruger til at holde styr på firmaet, så må de gerne så vidt jeg ved.

Har selv oplevet min bankrådgiver har flyttet penge fordi en kunde ramte minus.

Dog skal du ikke være nervøs for "skattemæssig konsekvens"

Der bliver udelukket kigget på dit regnskab, og ikke hvordan din konto ser ud. Du kunne i bund og grund have dit firmas penge liggende på din privat konto. Du må jo også låne penge fra dit firma som enkeltmandsvirksomhed så vidt jeg har forstået.

Håber du kan bruge det, dog er jeg hverken jurist eller revisor :)

Mvh.
Casper 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin.

Hvis det er er din firmakonto, som du har i din enkeltmandsvirksomhed (som jo er dig selv), er mellemværendet både virksomhedskontoen og dine private konti et mellemværende mellem dig og banken.

Skylder du penge på virksomhedskontoen, som er din konto, er banken berettiget til at inddrive mellemværendet. 

Prøv at tænke på sagen fra bankens side:
Må du gerne lade virksomhedskontoen gå i overtræk, uden forudgående aftale med banken? Nej vel? :-) 

Banken er naturligvis berettiget til at inddrive det skyldige beløb på din virksomhedskonto (som du hæfter personligt for i kraft af din virksomhedsform: enkeltmandsvirksomhed) fra den konto, som du måtte have penge på.

Håber du kan bruge det, selv om det måske ikke var det svar du ledte efter.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Feb 10
Skrevet kl. 22:45

Hej Casper.

Tak for svaret :)

Min erhvervskonto, der er det mit firma der er kontohaver, og adressen er mit firmas adresse.

min privatkonto, der er det mig privat der er kontohaver og adressen er min private adresse.

Har også to forskellige kundekontrakter jeg har underskrevet, en til hver konto.

Synes nu bare det er mærkeligt - banken kunne da have ringet og spurgt.

Mvh,

Martin B.

Brandt Logistics - Skindergade 15 - 1159 København K - Tel: (+45) 7199 0315 - Fax: (+45) 5555 0325 - info@brandt-logistics.net - www.brandt-logistics.net

Tilmeldt 20. Feb 10
Skrevet kl. 22:47

Hej John.

Tak for svaret - det var meget brugbart.

Nu ved jeg hvordan det hele hænger sammen :)

Banken kunne dog stadigvæk godt lige have ringet eller mailet...

Tak for hjælpen.

Mvh,

Martin B.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Brandt:
Synes nu bare det er mærkeligt - banken kunne da have ringet og spurgt.

Under forudsætning af, at vi taler om din virksomhed som angiveligt er en enkeltmandsvirksomhed ..:

Man kan vel sige det samme om overtrækket? Havde du ringet eller mailet til banken og varslet dem om, at du nok lige skulle bruge lidt ekstra penge på firmakontoen, ville de måske have tilbudt dig enten et bevilget overtræk, en fast kreditramme eller foreslået dig at overføre lidt penge fra privatkontoen til virksomhedskontoen. :)

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:54

hvis du er et personligt CVR så er der jo ingen skodder mellem dig og selskabet. Det var noget helt andet hvis det var et ltd selskab, type ApS.

Jeg vil da være enig med dig, det er underligt ikke at kontakte dig inden og se om du kunne løse det med en kontant indbetaling, og JA du kan kan da sagtens klage til afdelingens chef, men hav den ting i baghovedet, at du jo "kom til" at trække over, og fokuser på at finde en god løsning så du kan drive din virksomhed fremover. Var det en enkeltstående fejl eller practicality der fik der til at bruge det ene kort frem for det andet, bør det ikke ha betydning for dig.

Jeg ville nok, frem for at kalde det en klage, bede om et møde i banken, gerne med en afd.chef og din egen rådgiver - og måske i virkeligheden bare med din rådgiver i første hånd og høre hvorfor han ikke lige kontaktede dig - men det er lidt et temperamentspørgsmål, om man lige vil prøve at ha chefen med samtidigt - men vigtigst - KONSTRUKTIVT fremadskuende, hvad vil banken og hvad vil du og hvordan gør i det bedst fremover?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Feb 10
Skrevet kl. 22:58

Du har ret :)

Og tillykke med dagen...

Mvh,

Martin B.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Helt overordnet, så kald *aldrig* en bankansat/bankassistent/banksælger for bankrådgiver. Hvis de er det sidste betyder bankrådgiver: rådgiver på foranledning af profit for den bank de arbejder i. Og intet andet. 

Gør dig selv den tjeneste aldrig mere at bruge ordet "bankrådgiver". Udskift "rådgiver" med funktionær eller sælger. Det kan spare dig for en formue.

- En der engang var yngre og naiv nok til at bruge ordet "bankrådgiver" ;-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 23:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Gita Street:

Helt overordnet, så kald *aldrig* en bankansat/bankassistent/banksælger for bankrådgiver. Hvis de er det sidste betyder bankrådgiver: rådgiver på foranledning af profit for den bank de arbejder i. Og intet andet. 

Gør dig selv den tjeneste aldrig mere at bruge ordet "bankrådgiver". Udskift "rådgiver" med funktionær eller sælger. Det kan spare dig for en formue.

- En der engang var yngre og naiv nok til at bruge ordet "bankrådgiver" ;-)

Ja bankerne er sku da også nogle svin at ville tjene penge!

Seriøst en bankrådgiver, er jo en rådgiver. De rådgiver omkring dine muligheder i banken, investeringer etc. at de ikke altid har den bedste viden omkring f.eks. investeringer, er vel ikke deres skyld? Som med alt andet så skal man altså også selv tænke sig om, og eventuelt snakke med folk der rent faktisk ved hvad de snakker om. Der er ingen der tvinger dig til at bruge den tildelte bankrådgiver.

Bruger du også titel "Sælger" på dit visitkort? For det er vel det du er, du vil vel helst bare tjene penge til din forretning?

Og nej det er intet personligt imod dig, jeg er bare træt af at høre på folk der tuder over bank-"rådgivere"

Side 1 ud af 6 (54 indlæg)