Hej Amino'er. Håber der sidder en derude som kan hjælpe mig med svar... Jeg har både mine private og mine erhvervskonti i den samme bank. Må min bankrådgiver godt lave transaktioner mellem mine konti uden mit samtykke? Specifikt drejer det sig om en overførsel fra min erhvervskonto til min privatkonto foretaget af min bankrådgiver uden mit samtykke... Dette har jo også en skattemæssig konsekvens for mig da det ser ud som om jeg har lavet et privat udtræk og så skal beskattes privat heraf...
Jeg vil da mene at det er to forskellige kundeforhold jeg har indgået med banken (Især fordi jeg har underskrevet to forskellige kundeaftaler), et til erhverv og et til privat... Eller der gælder måske andre regler når man har begge kundeforhold i den samme bank? Kan jeg tillade mig at klage til afdelingschefen? Mvh, Martin B. |
Hej Martin.
Det kommer lidt an på om hvordan dine kontier er sat op. Hvis din "firmakonto" bare et en privat konto du bruger til at holde styr på firmaet, så må de gerne så vidt jeg ved.
Har selv oplevet min bankrådgiver har flyttet penge fordi en kunde ramte minus.
Dog skal du ikke være nervøs for "skattemæssig konsekvens"
Der bliver udelukket kigget på dit regnskab, og ikke hvordan din konto ser ud. Du kunne i bund og grund have dit firmas penge liggende på din privat konto. Du må jo også låne penge fra dit firma som enkeltmandsvirksomhed så vidt jeg har forstået.
Håber du kan bruge det, dog er jeg hverken jurist eller revisor :)
Mvh.
Casper