Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må min bankrådgiver det ?

Side 6 ud af 6 (54 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mala:
Jeg har en gratis konto, en gratis opsparing, et gratis værdidepot, et gratis Visa/Dankort, Gratis netbank Jeg forstå simpelthen ikke den holdning som mange har, at banken ikke må tjene penge. Hvis man ikke er tilfreds med det banken tager i gebyrer, så må man finde en anden bank.

Jeg har samme gratis + faktisk en del mere (som du måske også) guldmastercard - o.l.) Betaler kun netop via investeringer, som efter alle omk. 9 år ud af 10 har slået markedet.

Det er der den knækker lidt for mig. Jeg forstår både forbrugerråd og enhedslisten, men problemet er jo, at bankerne IKKE tjener nok. Hvis man så hyler over gebyrer, eller rente marginal, ville det være forfriskende med anvisning til hvor de skal tjene FLERE penge, og vi taler rigtigt mange med statskravene. Jeg tror danske bank forrenter egenkap med små 4% og de skal som systemisk bank op på 15% på kernekaptialen ca.

Jeg tror det bliver hylende vanskeligt, og forstår, at de henter penge hvor de kan - Der er kun os til at betale. Oplagt dog - at gennemsigtigheden (som også er i vækst) og regler om ikke at anvise egne aktier o.l. stadigt skal forbedres

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 22:44

det var da super at det gik godt

Pointen var, at banken gav kunden en meget firkantet rådgivning, som kun handlede om at få kunden til at købe aktier igennem deres egne puljer, og slet ikke var åben overfor andre investeringer.

Dernæst, så ville banken spise kunden af med et alt for lavt afkast i forhold til, hvad der var mulig på markedet på det tidspunkt.

Ja, det gik godt for banken - men ikke for kunden, som blev snydt af en grådig bank.

Cookie:

men det er jo superlet at råde med et bagspejl

Det var vel heller ikke det jeg gjorde?

Cookie:

Tæller det slet ikke at mine investeringer efter bankens råd (og egen viden) i 9 år har slået markedet klart

Cookie:

og du får ikke bildt mig ind at du kunne forudse markedet bedre end andre.

Så du (med bankens hjælp) kan godt være dygtigere end markedet, men jeg kan ikke være det?

Cookie:

Hvis din ven havde puttet 4.5 mio i aktier i nov 2007 ville han ha haft 2 mio tillbage i marts 2009 - så du simplificerer vildt - din ven ville ha været heldig - eller du ville være en aktieguro ud over det sædvanlige, hvis dit billede duer.

Nu nævner jeg intet i mit eksempel om, hvad jeg ville have rådet folk at gøre i 2007, og det var slet ikke det mit indlæg gik på - det var udelukkende et eksempel på, hvordan bankerne udnytter deres kunder for egen vindings skyld.

Jeg tør slet ikke at fortælle dig, hvilken bank min kunde handlede med, for så ender vi nok ikke som venner bagefter Wink

Jeg er ingen aktieguro, men jeg kan da fortælle, at jeg investerede mine egne personlige midler igennem krisen i 2007, 2008 og 2009, og faktisk havde fortjeneste i alle år, og en meget god fortjeneste i 2009 (netop fordi jeg benyttede mig af den enorme optur aktiemarkedet oplevede i 2009).

Så at tjene penge i et nedadgående marked, er vel egentlig ok, ik? Du og din bank, kan selvfølgelig fremvise bedre resultater - det er klart. Stick out tongue

Cookie:

Har I lagt mærke til at bankerne faktisk IKKE tjener godt.

Ja, og man tager sig til hovedet over, at det kan være sandt!

Cookie:

Jeg ville aldrig turde ha en rådgiver med en så helt firkantet kasse holdning - jeg ville kræve langt flere nuancer 

Mit indlæg gik netop på, at bankerne handler firkantet.

Hvis banken ikke har et produkt, som den selv kan tjene på, når kunden skal "rådgives", så bliver der presset en anden løsning ned i kundens hals.

"Rådgivningen" sker altså ikke ud fra kundens bedste, men ud fra hvilke produkter banken har på hylden, som den gerne vil have solgt.

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 22:53

Cookie:

Mala:
Jeg har en gratis konto, en gratis opsparing, et gratis værdidepot, et gratis Visa/Dankort, Gratis netbank Jeg forstå simpelthen ikke den holdning som mange har, at banken ikke må tjene penge. Hvis man ikke er tilfreds med det banken tager i gebyrer, så må man finde en anden bank.

Jeg har samme gratis + faktisk en del mere (som du måske også) guldmastercard - o.l.) Betaler kun netop via investeringer, som efter alle omk. 9 år ud af 10 har slået markedet.

Det er der den knækker lidt for mig. Jeg forstår både forbrugerråd og enhedslisten, men problemet er jo, at bankerne IKKE tjener nok. Hvis man så hyler over gebyrer, eller rente marginal, ville det være forfriskende med anvisning til hvor de skal tjene FLERE penge, og vi taler rigtigt mange med statskravene. Jeg tror danske bank forrenter egenkap med små 4% og de skal som systemisk bank op på 15% på kernekaptialen ca.

Jeg tror det bliver hylende vanskeligt, og forstår, at de henter penge hvor de kan - Der er kun os til at betale. Oplagt dog - at gennemsigtigheden (som også er i vækst) og regler om ikke at anvise egne aktier o.l. stadigt skal forbedres

Det er jo klart at staten vil have en hvis sikring fra bankerne, det er jo dem der står til regnskab hvis banken lider døden. Omvendt set hvor mange kunder tror du én bank ville have, hvis kunderne ingen sikring havde i lige netop den bank? 

Desuden er der altså banker der køre fint. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:08

Mala:

Det er jo klart at staten vil have en hvis sikring fra bankerne, det er jo dem der står til regnskab hvis banken lider døden. Omvendt set hvor mange kunder tror du én bank ville have, hvis kunderne ingen sikring havde i lige netop den bank? 

Desuden er der altså banker der køre fint. 

Ja - selvom det jo til nu faktisk er sektoren selv der har betalt for brådne kar og ulykkerSmile Også helt enig i, at man er nødt til at ha den bankgaranti - selvom det jo faktisk betyder, at usunde banker kan skaffe likviditet ved at tilbyde f.eks. 2% for indlån bundet i 3 mdr. Kunderne kan intet tabe, og banker der har svært ved at fonde, kan hente kapital, men statens garanti (faktisk bankerne) må træde til hvis det kikser.

Jep der er banker der kører godt - men megen kritik ligger jo på hovedbankerne som DDB med 4% og Nordea med - om jeg ikke husker helt skævt ca 8% forrentning på kernekapitalen og de har jo ikke haft nogen lysende kursudvikling i mange år + skal op på omkring 12-18% - så generelt er sektoren jo ikke så vel tjenende som mange mener - lidt tværtimod, hvilket også afspejles af kurser genrelt for banker overalt.

Meget skyldes forkerte dispositioner men det gælder jo ikke alle banker, og det er jo vilkår for alle virksomheder.

vh

Side 6 ud af 6 (54 indlæg)