Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må min bankrådgiver det ?

Side 2 ud af 6 (54 indlæg)
Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Som de andre har skrevet, hvis du har en enkeltmandsvirksomhed, så er det dig der har bankkontoen. Og så må banken godt flytte rundt på beløb efter behov. Det står i de betingelser som du har accepteret :)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 23:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mala:

Bruger du også titel "Sælger" på dit visitkort? For det er vel det du er, du vil vel helst bare tjene penge til din forretning?

Og nej det er intet personligt imod dig, jeg er bare træt af at høre på folk der tuder over bank-"rådgivere"

Nej, det er længe siden bankansatte som sådan fungerede som rådgivere.
Banken er en forretning og et servicecenter, der skal sørge for at have min valuta klar til ferien og tage imod indbetalinger med check, når jeg en sjælden gang har modtaget betaling fra kunder via check. (Jo det sker stadig)

Økonomisk rådgivning vil jeg aldrig hente hos banken. Skal jeg have rådgivning omkring økonomi/skat, kontakter jeg naturligvis min revisor, som er vanvittig kompetent, og jeg kan få kvalificeret rådgivning fra.

Ikke et ondt ord om min bank. Har haft den samme siden oprettelsen af min børneopsparring, og det er længe siden. :-)

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Martin Brandt:

Jeg har både mine private og mine erhvervskonti i den samme bank.

Må min bankrådgiver godt lave transaktioner mellem mine konti uden mit samtykke?

Da jeg for mere end 20 år siden gik på iværksætterkursus var læresætning nr. 1:

Placér din privatøkonomi og din firmaøkonomi i to forskellige pengeinstitutter.

Du har netop meget præcist beskrevet hvorfor.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Gita Street:
Helt overordnet, så kald *aldrig* en bankansat/bankassistent/banksælger for bankrådgiver.

Ordet bankrådgiver består af et navneord og et udsagnsord, som er sat sammen til ét ord.

En kørestolsbruger bruger kørestol.
En sygeplejer plejer syge.
En lønmodtager modtager løn.
En reklametegner tegner reklame.
En tekstforfatter forfatter tekst.

Hvem mon en bankrådgiver rådgiver?

Venlig hilsen

Hans

(og til sprognørder: jeg ved godt, at der er tale om et substantiveret verbum... men alligevel)

Fra Hørsholm, Danmark
Tilmeldt 29. Aug 08
Indlæg ialt: 1223
Fra  Resultatskaber.dk Skrevet kl. 23:44

Hans Stokholm Kjer:

Hvem mon en bankrådgiver rådgiver?

Venlig hilsen

Hans

Godt spørgsmål.
Titlen er farlig, men selvfølgelig skal bankfolk da sælge deres produkter.
Jyske Bank var iøvrigt de første og eneste som ansatte en salgschef. Det kan jeg lide.
Hilsen
Rolf

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:44

Hans Stokholm Kjer:
og til sprognørder: jeg ved godt, at der er tale om et substantiveret verbum... men alligevel)

Wink Ja selv for "os" ikke sprognørder, er du ikke nem og snyde

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:49

John Nielsen:

Nej, det er længe siden bankansatte som sådan fungerede som rådgivere.
Banken er en forretning og et servicecenter, der skal sørge for at have min valuta klar til ferien og tage imod indbetalinger med check, når jeg en sjælden gang har modtaget betaling fra kunder via check. (Jo det sker stadig)

Økonomisk rådgivning vil jeg aldrig hente hos banken

Jeg må starte med er bekende at jeg sidder i Nordeas bankråd og som sådan kan ses som part. Jeg synes dog det er synd at I er så faste i at man ikke kan få god rådgivning i sin bank. Hvor har I dog den sjove ide fra??

Naturligvis skal banken tjene penge, men den kan da ikke gøre det uden dens kunder. Det er en klar interesse for en bankrådgiver, at dels selvklart sikre at banken har noget ud af engagementet, men da også, at kunden er en tilfreds kunde. Der bruges masser af meget seriøse ressourcer på at lave kunde tilfredshedsanalyser - via neutrale selskaber. 

Det er som med alle virksomheder. En sælger vil da ha glade kunder og vil da servicere kunden, om det er med printerpatroner, nye gardiner eller andet, og alle ved da, at man kan miste kunder. Det kan - og det gør bankerne da også.

Jeg er enig i, at man ikke kan nøjes med KUN at tale med sin bank og rådgiveren er ikke ens mor (gudskelovSmile), man må ha flere med, men f.eks. private banking, de har da i høj grad serviceret mig til rigtigt gode resultater - og jeg kan altså godt gennemskue tingene. Jeg ved da godt de vil tjene selv, men jeg er begavet nok til at se, at de bestemt sætter sig ind i mine sager og servicerer mig.

Det samme gælder vor bankrådgiver for min søns firma som jeg er bogholder for, helt klart en der kommer med gode råd, og tjener på det - og velfortjent

Rådet om en bank privat og en firmabank kan jeg følge i denne situation, men som fordel + kunde med de ekstra fordele man kan ha, og en bankrådgiver der kender en gennem mange år som 100% i orden, da er det alt andet lig noget lettere at få gode betingelser for firmaet, i samme bank som privat. Det er rent individuelt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:54

Hans Stokholm Kjer:

1 En lønmodtager modtager løn.
2 En reklametegner tegner reklame.
3 En tekstforfatter forfatter tekst.

1 OK Lønmodtager -  og sådan en slem en tænker så kun på lønnen og vil ikke lave noget for den der betaler den. Slået fast

2 tegner bare reklamer og kunden er helt ligemeget, der dukker nok en anden om - Slået fast

3. Skriver bare tekster, Side op og ned med bøvl, intet for at gavne ham der skal ha teksten - slået fast

Jo jo sjovt sprog men ellers specielt beskrivende. En bankrådgiver - tjener banken og gør det i konkurrence og måles på resultater - pulje mod markedet og en masse andre ting - han er IKKE den der skader banken til fordel for kunden, men det omvendte er heller ikke tilfældet. 

Kom nu ud af de clicheer - ikke alt er firkantet sov vel Big Smile

vh

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:56

Rådet om en bank privat og en firmabank kan jeg følge i denne situation, men som fordel + kunde med de ekstra fordele man kan ha, og en bankrådgiver der kender en gennem mange år som 100% i orden, da er det alt andet lig noget lettere at få gode betingelser for firmaet, i samme bank som privat. Det er rent individuelt

Jeg har gennem årene oplevet både min private bank og min firmabank have ekstra opmærksomhed på at give mig gode vilkår, netop fordi de ved, at der skal arbejdes for at holde på mig som kunde.

Og jeg har oplevet "rådgivning", som absolut kun har været til bankens fordel. Og selvfølgelig har jeg været orienteret efter alle kunstens regler og truffet mine beslutninger selv. Og selvfølgelig har jeg også oplevet masser af ordentlig rådgivning. Men jeg går nu stadig til pengeinstituttet med en sund skepsis, og jeg har stadig som mål selv at tjene de penge, jeg skal bruge.

Venlig hilsen

Hans

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:00

Hans Stokholm Kjer:

Jeg har gennem årene oplevet både min private bank og min firmabank have ekstra opmærksomhed på at give mig gode vilkår, netop fordi de ved, at der skal arbejdes for at holde på mig som kunde.

Og jeg har oplevet "rådgivning", som absolut kun har været til bankens fordel. Og selvfølgelig har jeg været orienteret efter alle kunstens regler og truffet mine beslutninger selv. Og selvfølgelig har jeg også oplevet masser af ordentlig rådgivning. Men jeg går nu stadig til pengeinstituttet med en sund skepsis, og jeg har stadig som mål selv at tjene de penge, jeg skal bruge.

og det er jeg så 100% enig i. Vi skal bare ikke overlade nye iværksættere med troen på at bankrådgiveren er en grådig krokodille der bare vil æde dem. Men 100% enig som du beskriver det

vh

Side 2 ud af 6 (54 indlæg)