Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må min bankrådgiver det ?

Side 3 ud af 6 (54 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kom nu ud af de clicheer - ikke alt er firkantet sov vel Big Smile

Point taken - og selvfølgelig er jeg helt enig.
Problemet er, at mange oplever banken som en autoritet på lige fod med lægen og præsten, der jo som bekendt altid har ret og kun vil dig det bedste. Og der er masser af eksempler på, at den holdning til bankens rådgivning kan være særdeles omkostningstung.

Venlig hilsen

Hans

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 00:02

Cookie:
Jeg må starte med er bekende at jeg sidder i Nordeas bankråd og som sådan kan ses som part. Jeg synes dog det er synd at I er så faste i at man ikke kan få god rådgivning i sin bank. Hvor har I dog den sjove ide fra?
Når vi nu er ved bekendelserne, må jeg nok også hellere - for god ordens skyld - erkende at jeg selv har en finansiel uddannelse fra et pengeinstitut.

Jeg har undervist rigtigt mange bankansatte, da jeg selv var ansat indenfor branchen. Og jeg har set  en masse salgskampagner, der havde det ene formål at sælge billån op til påske og pensionskonti sidst på året.

Når jeg siger, at jeg ikke vil have rådgivning i banken, passer det kun 99%. Jeg er sikker på, at jeg i banken kan få en glimrende rådgivning om overførsel af betaling via udenlandske banker til leverandører i udlandet.

Cookie:
Rådet om en bank privat og en firmabank kan jeg følge i denne situation, men som fordel + kunde med de ekstra fordele man kan ha, og en bankrådgiver der kender en gennem mange år som 100% i orden, da er det alt andet lig noget lettere at få gode betingelser for firmaet, i samme bank som privat. Det er rent individuelt

Jeg kan se både fordele og ulemper ved at have virksomhedens og mine private konti placeret i to forskellige pengeinstitutter. Jeg ser dog ingen grund til at gemme mit private engagement fra banken, hvor virksomhedens engagement er.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:18

John Nielsen:
Og jeg har set  en masse salgskampagner, der havde det ene formål at sælge billån op til påske og pensionskonti sidst på året.

Jo da - jeg hævder da ikke at de ikke er sælgere. Men har du set en masse der bare rådede til bil eller pension, uden der enten var behov for en bil, og hvor bankens billån formentlig var meget billigere end de fleste andre? eller rådede til pension hos en person hvor det var ligegyldigt eller uinteresant?

Næh - folk udvælges skam, hvem har indtægter der kunne ligne noget der kunne ha fordel af en pension - der var tider da man sparede topskat i massevis takket være den slags kampagner.

Mit punkt er, at JO de sælger, men de vælger da ud hvor det giver fornuft, og de sælger da ikke pension til en der året efter hader banken for det, eller lokker en til at købe en bil vel - de tilbyder faktisk bare et bedre billån (nævn gerne en stribe steder det er bedre at hente lån til bilen end banken faktisk Smile)

Du kan formentlig heller ikke finde gratis og tilnærmelsesvis uvildige investeringsråd meget bedre end i bankerne. Du kan måske tro en revisor er bedre, men han har slet ikke det netværk, og bankernes "sælgere" måles i den grad op mod markedet i mod dit depot. Er han en god ven og gratis, så er det givet fint, men lad være med at udelukke banken som rådgiver.

I private banking - mod en pris jo, men igen - overfor folk der bestemt ved hvad ting må koste i al almindelighed - gives masser af gode råd. 

Man kan ha den generelle tese - It´s hard to beat the marked - min bank har gjort det for mig i 9 ud af de seneste 10 år faktisk

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:21

John Nielsen:
Jeg ser dog ingen grund til at gemme mit private engagement fra banken, hvor virksomhedens engagement er.

Bestemt ikke.
Begge banker skal da være fuldt oplyst om, hvordan tingene står til. Men de skal ikke kunne "tage selv" som i trådstarters tilfælde.

- og når det er sagt, så er jeg da helt enig i, at det havde været klogere at orientere banken om, at likviditetsproblemet ville opstå - den slags kommer jo sjældet HELT ud af det blå.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Men har du set en masse der bare rådede til bil eller pension, uden der enten var behov for en bil, og hvor bankens billån formentlig var meget billigere end de fleste andre?

Jeg har set et helt konkret eksempel på, at en 18-årig gymnasieelev få dage efter sin fødselsdag er blevet kontaktet og tilbudt en lille kassekredit uden at han på noget tidspunkt har givet udtryk for at have behov for ekstra penge.
Nu kan det godt være, jeg er en sur, gammel bonderøv, men i min verden ville god rådgivning af sådan en knægt være: "Tjen altid mindst én krone mere end du bruger." En kassekredit i det tilfælde kan KUN have til formål at binde kunden hårdere til pengeinstituttet ved at friste til overforbrug. Et faktum, som bank"rådgiveren" også indrømmede, da forældrene gik ham på klingen.
FØJ - siger jeg bare.

Venlig hilsen

Hans

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 01:11

Hans Stokholm Kjer:
FØJ - siger jeg bare.

Yes

Og "selv" Roskilde Bank kunne henvende sig uopfordret og til folk der var væsentlig over 18 år. De måtte simpelthen investere i deres fantatiske aktier m.m., også med fantatisk høj kurs værdi få dage/dagen forinden krakkket.

Jo bankfolk har moral, om ikke ikke andet så dobbelmoral.Wink

Men der er efterhånden en masse beretninger m.m. omkring den finansielle sektor, så den "brander" sig selv, og er da efterhånden helt i bund hvad angår troværdighed.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 03:17

Hej Cookie,

Må sige du er meget naiv/blåøjet omkring banker....

Cookie:
Men har du set en masse der bare rådede til bil eller pension, uden der enten var behov for en bil, og hvor bankens billån formentlig var meget billigere end de fleste andre?

En ting er at medierne er fulde af sager om ovenstående, hvor bankernes rådgivning er decideret dårlig eller ligefrem skadelig for "modtageren" af rådet.
Men har du prøvet at spørge i din nærmeste omgangskreds ? F.eks. prøvede mine forældres bank at sælge dem en forsikring, som de alligevel ikke kunne bruge, da den udelukkende dækkede ikke pensionister, og det skal altså siges at de netop er pensionister. Det var helt tilfældigt at jeg opdagede det. Hvad var bankens reaktion på det ? En undskyldning ? Næh, de trak bare på skuldrerne...
Jeg har desværre talrige eksempler på dårlig rådgivning fra bankernes side.
Må sige som Hans Stokholm Kjer, at en bankrådgiver er en der rådgiver, ja netop... banker.... Man kalder det jo ikke en kunderådgiver, vel ?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 06:32

Hej Martin,

Martin Brandt:

Må min bankrådgiver godt lave transaktioner mellem mine konti uden mit samtykke?

Ja.

Burde banken gøre det?

Nej, og du skal ikke finde dig i en sådan handling.

Martin Brandt:

Jeg har både mine private og mine erhvervskonti i den samme bank.

Se denne situation som en mulighed for at komme i kontakt med andre banker. Med mindre du er i et håbløst økonomisk udgangspunkt, så kan du starte med at flytte enten dine private eller erhvervsmæssige aktiviteter over i en anden bank.

Personligt har jeg konti i 4 forskellige banker, og det er en stor fordel at kunne spille dem ud imod hinanden, når jeg har lyst til at købe ydelser af banken. Jeg handler derfor med den bank, som giver mig det bedste tilbud.

Martin Brandt:

Dette har jo også en skattemæssig konsekvens for mig da det ser ud som om jeg har lavet et privat udtræk og så skal beskattes privat heraf...

Ja, hvis du driver personlig virksomhed under virksomhedsskatteordningen, så får det faktisk en skattemæssig konsekvens for dig.

Martin Brandt:

Samme rådgiver har også spærret samtlige betalingskort jeg har i banken på grund af en mindre overtræk (1.600,00 kr.) på mit visa-/dankort tilknyttet firmakontoen... Men hvad har det med mine private kort at gøre - de har ikke været overtrukne, men bliver alligevel spærret... Må man det?

Ja, banken må jo selv bestemme, hvem de vil give kredit til.

Martin Brandt:

Kan jeg tillade mig at klage til afdelingschefen?

Ja, men spørgsmålet er, om du får noget ud af det.

Søg i stedet en ekstra bank, uden at du nødvendigvis lukker ned for denne bank. Så kan du stille og roligt flytte dine aktiver over i en anden/ekstra bank.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 06:49

Cookie:

En bankrådgiver - tjener banken og gør det i konkurrence og måles på resultater - pulje mod markedet og en masse andre ting - han er IKKE den der skader banken til fordel for kunden, men det omvendte er heller ikke tilfældet. 

Jeg synes nu jeg ofte har oplevet kunder, hvor banken "rådgiver" udelukkende for bankens egen skyld, og ikke for kundens skyld.

Personligt er det mange år siden jeg har oplevet det, da jeg hver gang har fanget banken i deres forehavende, og jeg gætter på, at de ikke længere har lyst til at forsøge at sælge varm luft til mig.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 06:51

John Nielsen:

Økonomisk rådgivning vil jeg aldrig hente hos banken.

Denne sætning burde hænge på væggen i enhver virksomhed og privat hjem Yes

Side 3 ud af 6 (54 indlæg)