1. McDonalds fandt det ikke rentabelt - Indiskutabelt.
Irrelevant for Sander, forsøget blev lavet forlænge siden i Herlev, men enhver der har roddet bare lidt med iværksætteri ved at det hele handler om eksekveringen og i øvrigt kan der være sket meget siden dengang.
2. Just-Eat.dk fandt det ikke rentabelt, uden McDonalds velsignelse og pengepose - Indiskutabelt
Fordi JustEat ikke gjode det selv, kan man ikke konkluderer at de ikke fandt det rentabelt, de kan sagtens havde valgt at istedet på område, de fandt mere rentabelt.
3. Der skal erhvervsforsikringer til, hvis man vil ansætte budde - Indiskutabelt
So...
4. Der kræves godkendelser til firmaet, hvis firmaet beskæftiger sig med at levere varmt mad til slutbrugeren, uanset om denne virksomhed selv producere maden eller køber den fra McDonalds - Indiskutabelt
Men hverken du eller jeg ved om Sander har de tilladelser, i forbindelse med sin fiskebil.
5. McDonalds har meldt ud, ifb Just-Eat.dk, at de ikke ønsker at samarbejde. Og at de, såfremt udbringning var noget de ville se på, selv ville stå for dette - Indiskutabelt
So... det betyder ikke at de vil forhindre Sander i at leverer ud, det kommer helt an på intern politik og ikke mindst hvordan deres kunder modtager det.
6. Jf, punkt 5, er det ikke muligt at opnå rabataftaler - derfor er eneste indtægt på konceptet, som Sander har fremlagt det, den pris der opkræves for udbringning - Indiskutabelt
So... med den interesse der er, er det meget sandsynligt at prisen for leveringen alene kan bærer forretningen.
7. Sander fremhæver selv at købe mange bestillinger på én gang, og så kører rundt til alle kunderne bagefter. Alt efter hvor kunderne er placeret, hvilken etabe, om han farer vild, om han finder den optimale rute osv, så kan der gå virkelig lang tid før den sidste kunde får leveret sin mad. Og det kan være et stort problem i forhold til kvaliteten af maden (efter 30 min eller mere, er maden tam, uanset om den er holdt varm eller ej) - Indiskutabelt
Han har jo prøvet, og kunderne virker glade, så det er vel indiskutabelt, at det næppe bliver en showstopper.
8. Med mindre han KUN tager imod online forudbetaling, så vil han ramle ind i folk der ikke vil betale/modtage maden - Indiskutabelt
So... det skal bare bæres af prisen for udbringningen, eller han kan kører med begrænset udbud, så han kan leverer de samme burgere videre til den næste kunde.
9. Reklamationer, fejl og lign. er også en udgift - Indiskutabelt
So... det er det i så mange forretninger.
Men Ronni, du misser den helt store pointe, og det er at Sander allerede gør det her! Så det nytter ikke at du prøver at overbevise humlebien om at den ikke kan flyve for det gør den!
Det er godt du ser kritisk på dine ideer, for det skal man, og kan man ikke selv se løsningerne, så skal man lade vær at starte op!
Det også fair nok, at du ikke tror McD udbringning er en god ide. Men nøjes med det. Lad for guds skyld vær, med at skriv at de råd jeg giver udfra mine små 10 år som iværksætter, er dumme og tarvelige. Bare fordi du ikke du selv ikke tør tage springet og er tvunget til at ernærer dig som lønslave, kan det jo godt være at der er andre der har det der skal til! (Jeg har ihvertfald mødt nogle stykker)