<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Hvordan starter jeg selvstændig virksomhed?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/15826.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;Her diskuterer vi, hvordan man kommer i gang som iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter, hvordan man starter en virksomhed op, og hvad det vil sige at v&amp;aelig;re selvst&amp;aelig;ndig. Der er mange ting at overveje, inden tager springet med opstart af en ny virksomhed, men du kan v&amp;aelig;re sikker p&amp;aring;, at de mange aminoer vil g&amp;oslash;re meget for hj&amp;aelig;lpe dig. Entrepren&amp;oslash;rskab er i dette forum i h&amp;oslash;js&amp;aelig;det, og vi fokuserer p&amp;aring; de problemstillinger, men har, allerede inden man ved, hvilken branche man som iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter skal satse p&amp;aring; med sin nye virksomhed. Velkommen til, vi gl&amp;aelig;der os til at h&amp;oslash;re om dine overvejelser og sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;l som ny iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Svar: Folks mening om konceptet "udbring af McDonalds mad"</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1040083.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 26 Feb 2012 22:24:58 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1040083</guid><dc:creator>Fashion-Seller</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1040083.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15826&amp;PostID=1040083&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Ronni Plindstrup:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jamen du m&amp;aring; jo &amp;aring;benbart enten ikke l&amp;aelig;se hvad jeg skriver, eller ogs&amp;aring; misforst&amp;aring;r du&amp;nbsp;med vilje hvad jeg skriver!&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg har aldrig skrevet at han skal droppe sin id&amp;eacute;. Jeg har aldrig skrevet at jeg ikke h&amp;aring;ber at han f&amp;aring;r succes. Jeg har heller aldrig skrevet at det er umuligt at lave en forretning der kan give overskud.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Hvad jeg derimod siger, er at&amp;nbsp;man skal huske fremh&amp;aelig;ve udfordringerne&amp;nbsp;- b&amp;aring;de de &amp;aring;benlyse og de mere skjulte.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Hvis man ikke forholder sig kritisk til enhver udfordring der kan opst&amp;aring;, s&amp;aring; risikere man at g&amp;aring; p&amp;aring; r&amp;oslash;ven, udelukkende fordi man ikke gad at s&amp;aelig;tte sig ind i tingene.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Hvis Sander, eller andre, mener at enhver problemstilling jeg s&amp;aelig;tter frem kan l&amp;oslash;ses. Og mener at der kan skabes en sund forretning p&amp;aring; trods af de &amp;aring;benlyse udfordringer der er - s&amp;aring; er det kanon fedt.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Og hvad ang&amp;aring;r McDonalds og Just-Eat.dk - Istedet for at h&amp;aelig;nge dig i at McDonalds ikke ville betale&amp;nbsp;penge til Just-Eat.dk, s&amp;aring; se s&amp;aring;dan p&amp;aring; det at Just-Eat.dk ikke mente det var rentabelt hvis ikke McDonalds ville samarbejde om udgifterne.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Det understreger blot udfordringen i det, hvis et eksternt firma skal g&amp;oslash;re det her rentabelt, uden et samarbejde med McDonalds.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;strong&gt;Hvis man ikke ser p&amp;aring; hver eneste potentielle udfordring, og fors&amp;oslash;ger at t&amp;aelig;nke alt igennem, s&amp;aring; er man n&amp;aelig;rmest d&amp;oslash;mt til at fejle, f&amp;oslash;r man er kommet igang.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;/strong&gt;Tag bare de unge kn&amp;aelig;gte herinde. &amp;quot;Jeg er 15 &amp;aring;r. Jeg vil gerne starte en webshop. M&amp;aring; jeg k&amp;oslash;be 100 T-shirts i F&amp;oslash;tex og s&amp;aelig;lge dem p&amp;aring; en hjemmeside?&amp;quot;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Skal vi s&amp;aring; sige &amp;quot;Go for it&amp;quot;? Eller skal vi l&amp;aelig;re ham om k&amp;oslash;beloven, webshops, betalingsmuligheder, fragt osv?&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;If&amp;oslash;lge dig skal vi &amp;aring;benbart kun sige &amp;quot;Go for it. Bare tag lidt fragtpris og giv dig selv en fair avance. Bare kast dig ud i det. Det skal nok g&amp;aring;&amp;quot;?&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg foretr&amp;aelig;kker dog at man vejleder. Og i et projekt som det med udbringning af mad fra McDonalds, som ikke lige er noget der findes en &amp;quot;... for dummies&amp;quot;-bog til, s&amp;aring; er det da oplagt at man brainstormer - b&amp;aring;de de negative og positive ting man kan st&amp;oslash;de p&amp;aring;. Men m&amp;aring;ske is&amp;aelig;r de negative, da det aldrig er fedt at v&amp;aelig;re g&amp;aring;et igang, og s&amp;aring; opdage at man har glemt at tage h&amp;oslash;jde for et par ting, der s&amp;aring; g&amp;oslash;r at man fejler.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg g&amp;aring;r ud fra, at dette mega lange svar er til mig? Mit sidste svar var til dit meget korte indl&amp;aelig;g, som var citeret til mig. Jeg s&amp;aring; f&amp;oslash;rst senere, at du havde lavet en langt og fyldestg&amp;oslash;rende indl&amp;aelig;g senere i debatten...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg er enig i flere af dine punkter i det lange indl&amp;aelig;g, men jeg mener nu ik, at nogen siger til Sander, at han bare skal starte imorgen? Jeg opfordrede ham til at g&amp;aring; videre med projektet, hvilket i min forstand betyder, at man skal lave en foresp&amp;oslash;rgsel til McD + unders&amp;oslash;ge diverse lovgivningskrav mm. Jeg har aldrig opfordret ham til, at starte op imorgen, blot at g&amp;aring; videre med ideen...&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Og nej jeg er enig i, at man skal have alle aspekter med, men hvis du kigger p&amp;aring; dit citeret svar til mig, s&amp;aring; var det blot fyldt med undskyldninger for ik at g&amp;aring; igang. Og det er ene og alene det, som jeg har svaret p&amp;aring;... S&amp;aring; vi er skam enige p&amp;aring; en masse punkter, men derfor mener jeg stadigv&amp;aelig;k, at ideen er l&amp;oslash;nsom, og at Sander b&amp;oslash;r g&amp;aring; videre med den, hvis han er frisk...&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Folks mening om konceptet "udbring af McDonalds mad"</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1039483.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 26 Feb 2012 11:24:23 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1039483</guid><dc:creator>Ronni Plindstrup</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1039483.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15826&amp;PostID=1039483&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Lundsby:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Wow, det er s&amp;aring; sj&amp;aelig;ldent det sker, at nogle kalder det jeg g&amp;oslash;r dumt, eller tarveligt, s&amp;aring; det n&amp;aelig;sten er forfriskende. Men skulle vi nu ikke alligevel pr&amp;oslash;ve at holde tonen i et niveau der afspejler at vi er civiliserede mennesker.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg g&amp;aring;r efter bolden, ved at kalde det dumt og tarveligt, at man n&amp;aelig;rmest beder en iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter v&amp;aelig;re blind overfor udfordringerne. Og det er pr&amp;aelig;cis det du g&amp;oslash;r, for du forholder dig p&amp;aring; ingen m&amp;aring;de til udfordringerne. Du mener at tingene nok skal g&amp;aring;. De kan l&amp;oslash;ses hen af vejen.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg mener det modsatte. At man er n&amp;oslash;dt til at skrive alle potentielle problemstillinger ned og finde ud af hvilke udfordringer man kan st&amp;oslash;de p&amp;aring;.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Bagefter kan man s&amp;aring; g&amp;aring; sin liste igennem og fors&amp;oslash;ge at belyse hvert punkt, &amp;eacute;t efter &amp;eacute;t.&lt;br /&gt;S&amp;aring; kan man derefter tage et kig p&amp;aring; listen og vurdere om det kan betale sig at g&amp;aring; igang - og man f&amp;oslash;ler at man har godt nok styr p&amp;aring; problemstillingerne.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;At r&amp;aring;de folk til andet, synes jeg er dumt og tarveligt. Men godt du synes det er forfriskende at f&amp;aring; at vide - for min mening er ikke at kalde DIG for dum og tarvelig. Eller at sige at du ikke ved hvad du taler om.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Men min mening alts&amp;aring; bare, at man er n&amp;oslash;dt til at forholde sig meget kritisk til sine id&amp;eacute;er. Jo bedre forberedt man er, og jo flere sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;l man har f&amp;aring;et besvaret f&amp;oslash;r man g&amp;aring;r igang, jo st&amp;oslash;rre er chancen for succes.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Der findes forarbejde. Og s&amp;aring; findes der godt forarbejde. Godt forarbejde, i min verden, starter med at man skyder sin id&amp;eacute; fuldst&amp;aelig;ndig i s&amp;aelig;nk - og s&amp;aring; bygger den op igen. For hvis ens id&amp;eacute; kan holde til at man skyder den i smadder og river den fra hinanden, imens man ser p&amp;aring; den med de mest negative briller der findes, s&amp;aring; kan id&amp;eacute;en nok ogs&amp;aring; godt klare sig i virkelighedens verden.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Kun ved at se problemer, kan man finde l&amp;oslash;sninger. Det gamle ordsprog &amp;quot;Jeg ser l&amp;oslash;sning og ikke problemer&amp;quot; er en omgang bull****... For man kan ikke se l&amp;oslash;sningerne, uden ogs&amp;aring; at se problemerne. Bilder man sig selv andet ind, er man naiv.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;S&amp;aring; ved at se alle problemerne i sit, m&amp;aring;ske, kommende projekt, s&amp;aring; kan man ogs&amp;aring; bedre v&amp;aelig;re p&amp;aring; forkant med dem. Og s&amp;aring; kan man nemt feje en hver kritik af banen - netop fordi man allerede har overvejet det - under s&amp;oslash;gt - og fundet l&amp;oslash;sningen.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;strong&gt;Jeg &amp;oslash;nsker ikke at v&amp;aelig;re en negativ sortseer. Men jeg vil gerne v&amp;aelig;re realistisk og kritisk. For det er S&amp;Aring;DAN man hj&amp;aelig;lper en iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter igang. Ikke ved at klappe ham p&amp;aring; skulderen og r&amp;aring;be GO GO GO!&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Lundsby:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;S&amp;aring; du har ikke skyggen af bevis, for at der ikke skulle kunne laves en fornuftig forretning p&amp;aring; at udbringe McDonalds. Du ved ikke hvad folk vil betale? og du har heller ikke nogen ide, om hvordan Sanders omkostningsside ser ud?&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Nej, men jeg har heller ikke set bevis eller antydninger af at det skulle kunne lade sig g&amp;oslash;re. Ingen har forholdt sig til at prisen for udbringning er eneste indt&amp;aelig;gt, og at denne skal d&amp;aelig;kke: Benzin, forsikringer, erhvervsforsikringer, afl&amp;oslash;nning, svind, reklamationer osv. Eneste argument i forhold til dette, har v&amp;aelig;ret &amp;quot;Jamen hvor meget vil folk betale?&amp;quot;. Den holder ikke. Man er n&amp;oslash;dt til f&amp;oslash;rst at regne p&amp;aring; hvad udbringningen skal koste - og derefter se om folk er villige til at betale dette.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Hvad hvis man finder frem til at folk vil betale 100 kroner, og s&amp;aring; man efterf&amp;oslash;lgende finder ud af at man er n&amp;oslash;dt til at opkr&amp;aelig;ve 120 kroner f&amp;oslash;r det kan l&amp;oslash;be rundt?&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Man er n&amp;oslash;dt til at kende sine omkostninger 100% - Og hvad ang&amp;aring;r uforudsete udgifter, m&amp;aring; man lave et sk&amp;oslash;n. Uden at kende de egentlig omkostninger, n&amp;aring;r man ikke langt.&lt;br /&gt;Og man f&amp;aring;r aldrig et realistisk billede af sine omkostninger, hvis man ikke s&amp;aelig;tter sig ned og regner p&amp;aring; alt ovenst&amp;aring;ende.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Folks mening om konceptet "udbring af McDonalds mad"</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1039457.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sun, 26 Feb 2012 10:09:09 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1039457</guid><dc:creator>Ronni Larsen</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1039457.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15826&amp;PostID=1039457&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej Sander&lt;br /&gt;Dejligt at l&amp;aelig;se du t&amp;aelig;nker anderledes og ser muligheder. Super fedt.&lt;br /&gt;Vi p&amp;aring; redaktionen gennemg&amp;aring;r mange sjove og sk&amp;oslash;re id&amp;eacute;er hver dag som folk sender ind og nogle er mindre gode imens andre super fede og viser sig at overleve og dermed bliver boostet i vores iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;ttermagasin Start Op.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Min umiddelbare vurdering af din ide er at den nok ikke holder p&amp;aring; den lange bane.&lt;br /&gt;Selve ideen med at tjene lidt h&amp;aring;ndh&amp;oslash;rer p&amp;aring; udbringning er i sig selv fin nok p&amp;aring; den korte bane hvis man kan samle bestillingerne og levere ud.&lt;br /&gt;Men p&amp;aring; den lange bane er det en usikker forretning.&lt;br /&gt;MCDonalds ved jeg tilbyder udbringning til lav pris i nogle storbyer i &amp;oslash;sten og dermed kan de overtage din business hvis de virkelig s&amp;aelig;tter sejl ind (tror dog ikke det sker i DK de n&amp;aelig;ste par &amp;aring;r) men nyt&amp;aelig;nkning i hvordan man servicerer kunderne er i h&amp;oslash;js&amp;aelig;det hos MCDonalds og i konstant udvikling.&lt;br /&gt;S&amp;aring; det er en lidt usikker business p&amp;aring; den baggrund.&lt;br /&gt;Dertil kommer der ogs&amp;aring; copyright regler s&amp;aring; din reklame v&amp;aelig;rdi overfor dine kunder bliver forringet (rettigheder&amp;nbsp;til brug af&amp;nbsp;logo, menukort, tilbud osv..) &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Men kl&amp;oslash; p&amp;aring; hvis der er kunder til det. En lille indtjening er jo bedre end ingen ,-).&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;De Bedste Hilsner&lt;br /&gt;Ronni&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Folks mening om konceptet "udbring af McDonalds mad"</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1039279.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 25 Feb 2012 21:41:56 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1039279</guid><dc:creator>Lundsby</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1039279.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15826&amp;PostID=1039279&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Mala:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Vi er tydeligvis ikke p&amp;aring; b&amp;oslash;lgel&amp;aelig;ngde, du drejer hele tiden v&amp;aelig;k fra det jeg skriver.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja, jeg skal &amp;aelig;rligt indr&amp;oslash;mme at jeg har sv&amp;aelig;rt ved at forst&amp;aring; dine indl&amp;aelig;g, f&amp;oslash;rst troede jeg at du ikke mente der var udbringning af McD mad, men s&amp;aring; var det forkert!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg troede da svarede p&amp;aring; mit indl&amp;aelig;g om hvordan en eventuel unders&amp;oslash;gelse fra McD om rentabiliteten af at lave udbringning i Danmark var relevant for Sander, at det faktisk var mit indl&amp;aelig;g, du svarede p&amp;aring;, men det var det ikke.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Samtidigt har jeg ogs&amp;aring; sv&amp;aelig;rt ved at forst&amp;aring; hvordan du kan vide at det er 99% sikkert at McD kommer efter ham, og at det er 100% sikkert at han ikke er godkendt. Men du m&amp;aring; &amp;aring;benbart kende McD og Sander v&amp;aelig;sentligt bedre end mig.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg synes ikke man skal lukke &amp;oslash;jene for evt. problemer, men jeg er nok typen der altid pr&amp;oslash;ver at se l&amp;oslash;sninger, og jeg kan ikke se et eneste problem vi ved indtr&amp;aelig;ffer som ikke kan l&amp;oslash;ses. Der er selvf&amp;oslash;lgeligt en risiko, men s&amp;aring;dan er iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tteri, kun en tredjedel er tilbage efter 3 &amp;aring;r.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Folks mening om konceptet "udbring af McDonalds mad"</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1039275.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 25 Feb 2012 21:35:38 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1039275</guid><dc:creator>Fashion-Seller</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1039275.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15826&amp;PostID=1039275&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Ronni Plindstrup:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Fashion-Seller &amp;gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Der er ogs&amp;aring; mange der glemmer, at i de lande der er udbringning, er det McD selv der driver det. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Der kalkuleres med et mersalg og man acceptere at gebyret for udbringning ikke alene d&amp;aelig;kker udgiften - men at noget af avancen ryger. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Dette kan Sander ikke g&amp;oslash;re, da McD aldrig vil indg&amp;aring; rabataftale eller st&amp;oslash;tte det. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;McD i Danmark er f&amp;oslash;r blevet spurgt til udbringning - svaret var et kontant NEJ (efterfulgt af mange argumenter - ogs&amp;aring; i forhold til at andre lande g&amp;oslash;r det). &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Selvom restauranterne drives som franchise, s&amp;aring; er de stadig underlagt hovedkontorets &amp;quot;holdninger&amp;quot;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Og? Hvorfor kan et eksternt firma ik varetage opgaven i DK? Siger loven at det er forbudt? Eller er det bare fordi, at &amp;quot;s&amp;aring;dan har vi altid gjort det, og derfor skal det altid v&amp;aelig;re s&amp;aring;dan&amp;quot; mentaliteten, som vinder her?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; n&amp;aring;r pizzariaer tager fra 50-100 kr for udbringning i KBH, og folk &amp;aring;benbart gerne betaler for dette, s&amp;aring; d&amp;aelig;kker det heller ik omkostningerne?&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; du ved 100% hvad McD vil sige til Sanders setup?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja de er blevet spurgt af Just-Eat. Men kender du til opl&amp;aelig;gget der? Hvis Just-Eat ville have McD til at betale, s&amp;aring; forst&amp;aring;r jeg godt, at de sagde nej, men hvis opl&amp;aelig;gget er et udbringningsgebyr, s&amp;aring; tror jeg sagen er en helt anden...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nuvel men derfor n&amp;aelig;gter de n&amp;aelig;ppe en kunde i at k&amp;oslash;be mange varer...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Anyway dine argumenter ser meget bekendte ud? N&amp;aring; ja det var pr&amp;aelig;cist de samme, som der blev brugt om Smartguy og k&amp;oslash;b af t&amp;oslash;j online, eller Just-Eat og k&amp;oslash;b af mad online.&lt;br /&gt;Det er tydeligt let at finde argumenter imod, hvis man ik vil have projektet, skal lykkes eller blive en realitet, men mon ik McD selv er klogere end som s&amp;aring;...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Desuden hvor er forskellen p&amp;aring; Sanders ide og DRIVE IN? Maden bliver da liges&amp;aring; kold, hvis man selv holder og venter i 20 min i en skide indk&amp;oslash;rsel p&amp;aring; sin mad... Og selv k&amp;oslash;re den hjem!&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Folks mening om konceptet "udbring af McDonalds mad"</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1039273.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 25 Feb 2012 21:33:15 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1039273</guid><dc:creator>Erik Hamre</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1039273.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15826&amp;PostID=1039273&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Philip Mahler:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg bestilte i g&amp;aring;r aftes 1x Oreo McFlurry og 1 x Chocolate Sunday til k&amp;aelig;resten og det var her p&amp;aring; 10 min. Inklusiv levering blev det 16 kr.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;br /&gt;Bangkok baby &lt;img src="http://www.amino.dk/emoticons/emotion-1.gif" alt="Smile" /&gt;&lt;/p&gt;
&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Hehe, ja det er nemt at blive doven i Bangkok. Det meste kan bringes ud og kan det ikke s&amp;aring; kan man altid f&amp;aring; sin trofaste Motocy chaff&amp;oslash;r til at k&amp;oslash;re ned og hente det for en 100 baht! Jeg indr&amp;oslash;mmer gerne at jeg nogen gange fik en af motorcykeldrengene til at k&amp;oslash;re op og betale min elregning n&amp;aring;r den var over tid. Jeg tror jeg gav ham 150 baht og s&amp;aring; sad han der p&amp;aring; el-kontoret og ventede i en times tid, betalte regningen, smed kviteringen i postkassen, en god deal synes jeg og tilsyneladende ogs&amp;aring; for ham. S&amp;aring; slap han da ogs&amp;aring; for at g&amp;oslash;re frem og tilbage den samme km i traffikos hele dagen.&lt;img src="http://www.amino.dk/emoticons/emotion-2.gif" alt="Big Smile" /&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Gad vide om de der teenagere med scooter ikke kunne begynde at lave en lignende service i DK? K&amp;oslash;re op og k&amp;oslash;be cigaretter for en 50&amp;#39;er eller lignende opgaver. Det er da en klar mulighed for en ung entrepr&amp;aelig;n&amp;oslash;r.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Folks mening om konceptet "udbring af McDonalds mad"</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1039267.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 25 Feb 2012 21:25:47 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1039267</guid><dc:creator>Lundsby</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1039267.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15826&amp;PostID=1039267&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Ronni Plindstrup:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Lundsby:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Faktum er at der idag, i Danmark er adskellige firmaer der bringer mad ud, s&amp;aring; at mine at Sander ikke kan finde ud af det samme syntes jeg lidt er, at nedvurdere manden. N&amp;aring;r der er masser af andre der kan finde ud af at holde maden varm og sodavanden kold, tegner de rigtige forsikringer, opn&amp;aring; godkendelser&amp;nbsp;etc. s&amp;aring; tror jeg ogs&amp;aring; Sander kan. Du m&amp;aring; meget gerne rette mig hvis du har bel&amp;aelig;g for at sige at det kan han ikke?&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pizzariaer der bringer ud, st&amp;aring;r selv for udbringningen. Derfor tjener de godt p&amp;aring; det. B&amp;aring;de p&amp;aring; salg og p&amp;aring; gebyr for udbringning.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Det samme g&amp;aring;r igen for stort set alle fast food udbringninger.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Og er der udbringere af fast food der ikke er styret af restauranten, s&amp;aring; er det et bud der har s&amp;aelig;raftale. Jeg har endnu tilgode at l&amp;aelig;se om et budfirma, der g&amp;oslash;r sig i fast food, som IKKE enten samarbejder med restauranten eller er styret af restauranten.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Men hvis der findes budde som bringer fast food ud, uden aftaler og lign., s&amp;aring; h&amp;oslash;rer jeg gerne om dem.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;De budde der bringer dagligvarer ud, uden aftaler osv med forretningerne, kan spare MANGE penge p&amp;aring; logistikken, fordi de ikke skal levere kort tid efter bestilling. Og fordi de roligt kan fylde en varebil med dagligvarer til 100 kunder og s&amp;aring; k&amp;oslash;rer en lang tur.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; du har ikke skyggen af bevis, for at der ikke skulle kunne laves en fornuftig forretning p&amp;aring; at udbringe McDonalds. Du ved ikke hvad folk vil betale? og du har heller ikke nogen ide, om hvordan Sanders omkostningsside ser ud?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Ronni Plindstrup:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Lundsby:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;S&amp;aring; skriver du at McDonalds ikke har fundet udbringning rentable, hvor ved du det fra? Er du en del af ledelsen i McDonalds Danmark eller kender du den indg&amp;aring;ende. Det er jo vigtigt at forst&amp;aring; at specielt store virksomheder, naturligt nok kigger efter den h&amp;oslash;jeste ROI ikke bare en positiv&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;oslash;g og du skal finde. Det skader aldrig med lidt reseach, f&amp;oslash;r man r&amp;aring;der folk til bare at kaste sig ud i tingene. &lt;a href="http://www.ungnyt.dk/?Id=2215" target="_blank"&gt;http://www.ungnyt.dk/?Id=2215&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er sk&amp;aelig;gt som vi ser forskelligt p&amp;aring; tingene, efter at havde l&amp;aelig;st artiklen om at der findes en Facebook gruppe med 100.000 medlemmer der vil havde udbringning af McD mad, s&amp;aring; ville jeg da havde endnu mere blod p&amp;aring; tanden for at pr&amp;oslash;ve det. Han beh&amp;oslash;ver jo ikke at markedsf&amp;oslash;rer sig med McDonalds navn, han kan bare fort&amp;aelig;lle gruppen, at han nu g&amp;oslash;r det, og s&amp;aring; er der 100.000 interesserede kunder der ved hvor de kan stillet deres lyst, genialt! Man behover ikke engang at bruge McD&amp;#39;s navn i markedsf&amp;oslash;ringen, for den er allerede gjort :-)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;At Just-Eat og McD ikke kan f&amp;aring; stablet et samarbejde p&amp;aring; benene, ville da bare give mig endnu mere lyst til at pr&amp;oslash;ve om jeg kunne l&amp;oslash;se opgaven. Problemet med at holde maden varm og ordentlig kvalitet, ville jeg ogs&amp;aring; se som en sp&amp;aelig;ndende, men p&amp;aring; ingen m&amp;aring;de uoverkommelig forhindring.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Der er mange forskellige m&amp;aring;der at se p&amp;aring; verden p&amp;aring;, men hvis man vil v&amp;aelig;re iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter kan det godt betale sig, at v&amp;aelig;re bedre til at se muligheder end problemer. Statistisk set, er det jo &amp;aring;ndsvagt at v&amp;aelig;re iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter :-)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Ronni Plindstrup:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Det er b&amp;aring;de dumt og tarveligt at opfordrer en iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter til bare at kaste sig ud i det, uden at han f&amp;oslash;rst unders&amp;oslash;ger det hele til bunds.&lt;br /&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wow, det er s&amp;aring; sj&amp;aelig;ldent det sker, at nogle kalder det jeg g&amp;oslash;r dumt, eller tarveligt, s&amp;aring; det n&amp;aelig;sten er forfriskende. Men skulle vi nu ikke alligevel pr&amp;oslash;ve at holde tonen i et niveau der afspejler at vi er civiliserede mennesker.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Ronni Plindstrup:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Alle iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;ttere fortjener at f&amp;aring; de bedste r&amp;aring;d. Og de bedste foruds&amp;aelig;tninger for at tr&amp;aelig;ffe beslutninger. Jeg &amp;oslash;nsker IKKE at Sander satser stort og flopper f&amp;aelig;lt, hvis det kunne v&amp;aelig;re undg&amp;aring;et med lidt forarbejde.&lt;br /&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nu ser jeg ikke noget i tr&amp;aring;den, der tyder p&amp;aring; at Sander m&amp;aring; g&amp;aring; fra hus og hjem, hvis hans McD udbringning ikke bliver en succes, og den fremgangsm&amp;aring;de jeg foresl&amp;aring; vil endda minimere den risiko.&lt;br /&gt;S&amp;aring; jeg er s&amp;aring;danset ikke s&amp;aring; bange for at flopper f&amp;aelig;lt, og det virker det heller ikke som om han selv er!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det skal ogs&amp;aring; siges, at jeg p&amp;aring; ingen m&amp;aring;de har sagt at han ikke skal g&amp;oslash;re noget forarbejde. Det jeg har sagt er at min personlige mening er at det er en d&amp;aring;rlig ide at sp&amp;oslash;rge McD, men det er mere fordi jeg ved hvordan store selskaber virker.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Folks mening om konceptet "udbring af McDonalds mad"</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1039199.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 25 Feb 2012 20:10:33 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1039199</guid><dc:creator>Sander Pennerup</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1039199.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15826&amp;PostID=1039199&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Leverede 9 bestillinger i g&amp;aring;r aftes, som sagt.. og har i aften bragt 5 ud nu hehe.. Bum! s&amp;aring; vi i gang.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det skal lige siges, at jeg absolut ikke tager dette seri&amp;oslash;st og vil absolut ikke leve af det.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bare for en griners skyld for, at se om hvad der sker.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Folks mening om konceptet "udbring af McDonalds mad"</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1039194.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 25 Feb 2012 20:04:11 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1039194</guid><dc:creator>Sander Pennerup</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1039194.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15826&amp;PostID=1039194&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;ja, det var BK der lukkede samarbejde. Ikke Just-eat.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dvs. x kan stadig hente mad og bringe ud uden, at have noget med nogen restaurant, at g&amp;oslash;re hvilket jeg ogs&amp;aring; g&amp;oslash;r ;-)&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Folks mening om konceptet "udbring af McDonalds mad"</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1039192.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 25 Feb 2012 19:58:56 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1039192</guid><dc:creator>Ronni Plindstrup</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1039192.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15826&amp;PostID=1039192&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>Lundsby &amp;gt; Min pointe er blot at der er så mange faldgrubber i at gå All In på projektet her, at man er nødt til at undersøge alt først. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Hvis jeg vil sælge kondomer på nettet, tilbyde artikler til 10 kroner eller sætte WP sider op for 500 kroner - så kan jeg bare kaste mig ud i det. Hvis jeg fejler, kan jeg justere nemt - eller trække mig tilbage og måske miste en lille investering. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Men projektet her omfatter forsikringer, godkendelser, kontrakter og tilladelser. Der er &amp;quot;mange&amp;quot; ulemper: Firmaet man vil levere mad fra, mente ikke selv det var rentabelt, på trods af at de havde alle fordelene. Logistikken i det, i forhold til befolkningstæthed/efterspørgsel. Og meget andet der også er nævnt her i tråden. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Derfor er det hovedløst bare at sige &amp;quot;Go for it&amp;quot;. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Og hvis Sander får succes med det privat. Og vælger at satse og han undersøger tingene og får succes med firmaet han laver - så er det skide fedt!&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Men han fortjener at få modspil. Han fortjener at få minusser belyst. Han fortjener et sagligt grundlag at træffe beslutningen ud fra. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Han fortjener IKKE bare skulderklap og ukritiske skub hen imod at satse stort. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg ønsker at alle får succes. Og en god grundsten for succes er at gøre sit forarbejde godt.&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Folks mening om konceptet "udbring af McDonalds mad"</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1039191.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 25 Feb 2012 19:57:45 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1039191</guid><dc:creator>Robert Kronberg</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1039191.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15826&amp;PostID=1039191&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Jeg har ikke en klap forstand p&amp;aring; tilladelser i Danmark, men jeg tror ikke, at man beh&amp;oslash;ver en tilladelse for at k&amp;oslash;re en burger fra punkt A til punkt B.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det handler nok mest om kundens begejstring, og hvis det er McD, der selv leverer, s&amp;aring; bliver der nok hurtigere ubegejstring, end hvis det er et uafh&amp;aelig;ngigt madbud. Jeg har selv r&amp;aring;bt og skreget af McD i Bangkok, n&amp;aring;r det gik helt i fisk, men det ville jeg jo ikke kunne, hvis det var en taxa, en tuk tuk eller et bud, som jeg selv havde hyret.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg st&amp;oslash;tter initiativet, men p&amp;aring;peger, at der ikke skal mange kunder til, som ikke er der eller ikke vil betale, f&amp;oslash;r det kortslutter.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;N&amp;aring;r man har en forretning, s&amp;aring; skal man kigge p&amp;aring; ens profit versus ens tab ved fejl fra tid til anden, men Sander finder vel hurtigt ud af, om det g&amp;aring;r den ene eller den anden vej.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg tror ikke p&amp;aring; ideen, men omvendt, s&amp;aring; g&amp;aring;r Sander ikke konkurs, hvis han eventuelt mister 500 kr to gange, og s&amp;aring; kan han overveje og tage den derfra.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg tror derimod p&amp;aring; ideen i lav skala, alts&amp;aring; som nu via venner, herunder fra facebook; men jeg gad personligt ikke at sidde hver aften og vente p&amp;aring; pludseligt at skulle af sted for 70 kroner, men det er Sanders udfordring.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg synes dog, at Sander skal t&amp;aelig;nke bredere, s&amp;aring; det ogs&amp;aring; komme til at g&amp;aelig;lde en masse andre ting, hvad enten det er Burger King, bananer, &amp;oslash;l, cigaretter, toiletpapir og s&amp;aring; videre; og s&amp;aring; m&amp;aring;ske holde det inden for m&amp;aring;ske fra kl. 17.00 til 22.00 eller hvad ved jeg.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Herefter finder Sander selv ud af, om det kan holde sammen - jeg ved det ikke.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hilsen, Robert&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Folks mening om konceptet "udbring af McDonalds mad"</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1039186.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 25 Feb 2012 19:45:15 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1039186</guid><dc:creator>Mala</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1039186.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15826&amp;PostID=1039186&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Lundsby:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Mala:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Jeg har da ikke skrevet at markedet ikke findes? Det findes, jeg er klar over det. Der skal selvf&amp;oslash;lgelig st&amp;aring; &amp;quot;Grunden til at udbringning ikke findes..&amp;quot;&amp;nbsp;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Udbringningen findes jo ogs&amp;aring;! bare andre kanaler end et dedikeret firma. Markedet findes fordi der er nogle der tilbyder udbringning og andre der k&amp;oslash;ber den!&lt;/p&gt;
&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;L&amp;aelig;s hvad jeg skriver, eller stop med at fortolke mine indl&amp;aelig;g frit.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg snakker om hvorfor MCD ikke bringer ud, og det du har citeret er en rettelse af en tidligere s&amp;aelig;tning. Jeg har ikke sagt at udbringningen ikke findes.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Folks mening om konceptet "udbring af McDonalds mad"</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1039185.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 25 Feb 2012 19:44:51 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1039185</guid><dc:creator>Ronni Plindstrup</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1039185.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15826&amp;PostID=1039185&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Sander pennerup:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;p&gt;Vil gerne igen skrive hvad jeg før har skr længere oppe i tråd vedr. om hvorfor McD ikke ønsker, at leverer selv el. at bruge samarbejdspartner (just-eat).&lt;/p&gt;&lt;br /&gt;&lt;p&gt;Har intet med kvalitet af madvarer, at gøre.&lt;/p&gt;&lt;br /&gt;&lt;p&gt;Det har noget, at gøre med, at McD synes Danmark er for lille et land. Befolkningstætheden er for lille i forhold til McD butikker. Tager simpelthen for lang tid, at skulle leverer maden ud. Ej heller nok kunder. Det er hvad McD selv siger ihvertfald :-)&lt;/p&gt;&lt;br /&gt;&lt;p&gt;McD Danmark gider ikke, at bruge tid/ressourcer på udbring i DK. De har valgt, at bruge kræfterne andre steder.&lt;/p&gt;&lt;br /&gt;&lt;p&gt;Vedr, Burger King, der har forsøgt sig i Roskilde med udbring sammen med Just-eat var det så vidt jeg kan finde frem til, pga. for stor efterspørgsel. Just-eat kunne simpelthen ikke følge med efterspøgsel og derfor valgte BK, at lukke det ned.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;I artiklen jeg linker til, siger McD ellers selv at en af grundene til de stoppede forsøget igen, var at maden blev kold. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Måske skyldes det at logistikken er besværlig når der er for langt til og mellem kunderne. Jo længere udbringningstid, jo dårligere kvalitet. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Men det er et gæt. Men når de siger det, siger de det vel ikke for sjov. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Hvad angår markedet for det. Ja, det er der. Men er det stort nok til at et eksternt firma kan leve af det, uden et samarbejde?&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Desuden siger 100.000 tilkendegivelser på FB ikke meget  markedet for det. Det er alt for nemt at &amp;quot;Like&amp;quot;, til at det kan danne et sagligt grundlag for en sådan vurdering. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Det kan sige lidt. Men ikke meget.&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Folks mening om konceptet "udbring af McDonalds mad"</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1039181.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 25 Feb 2012 19:43:50 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1039181</guid><dc:creator>Kumuluzz</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1039181.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15826&amp;PostID=1039181&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Personligt vil jeg sige at der b&amp;aring;de er fordele og ulemper:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Fordele&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- Folk som er afh&amp;aelig;ngige af McD, men dovne, vil sikkert gerne betale meget ekstra for at f&amp;aring; det bragt ud&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- Det er noget mad og et brand at alle kender&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ulemper&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- Tror du skal have lavet en aftale med McD f&amp;oslash;rst for at bruge deres brand/produkt&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- Som du selv siger, maden bliver hurtig kold. Og (baseret p&amp;aring; personlig erfaring) s&amp;aring; bliver McD ofte hurtig kold end andet fastfood mad. F.eks. en cheeseburger, efter 5 minutter er den ingenting. i forhold til Dominos Pizza, her er pizza&amp;#39;en et st&amp;oslash;rre produkt som kan holde p&amp;aring; varmen i l&amp;aelig;ngere tid.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Folks mening om konceptet "udbring af McDonalds mad"</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1039178.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 25 Feb 2012 19:41:56 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1039178</guid><dc:creator>Mala</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1039178.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=15826&amp;PostID=1039178&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Sander pennerup:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Vedr, Burger King, der har fors&amp;oslash;gt sig i Roskilde med udbring sammen med Just-eat var det s&amp;aring; vidt jeg kan finde frem til, pga. for stor eftersp&amp;oslash;rgsel. Just-eat kunne simpelthen ikke f&amp;oslash;lge med eftersp&amp;oslash;gsel og derfor valgte BK, at lukke det ned.&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja der var stor&amp;nbsp;eftersp&amp;oslash;rgeles, men l&amp;aelig;s lige resten ogs&amp;aring;. De havde problemer med kvaliteten af maden, n&amp;aring;r den endelig kom frem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href="http://www.sn.dk/Burger-King-dropper-udbringning-af-mad/Roskilde/artikel/49368"&gt;http://www.sn.dk/Burger-King-dropper-udbringning-af-mad/Roskilde/artikel/49368&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href="http://www.sn.dk/Burger-King-dropper-udbringning-af-mad/Roskilde/artikel/49368"&gt;&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>