Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Folks mening om konceptet "udbring af McDonalds mad"

Side 13 ud af 13 (124 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronni

Jeg syntes det kører lidt i ring, jeg kan ikke skrive noget i dette indlæg, som jeg ikke allerede har skrevet tidligere, og jeg har desværre for travlt til at fortsætte denne debat.

Men tråden rummer rigeligt at om vores baggrund og vores argumenter, til at folk kan danne deres egen mening om sagen!

Held og lykke med dit job og din virksomhed!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:24

Ronni Plindstrup:

Jamen du må jo åbenbart enten ikke læse hvad jeg skriver, eller også misforstår du med vilje hvad jeg skriver!

Jeg har aldrig skrevet at han skal droppe sin idé. Jeg har aldrig skrevet at jeg ikke håber at han får succes. Jeg har heller aldrig skrevet at det er umuligt at lave en forretning der kan give overskud.

Hvad jeg derimod siger, er at man skal huske fremhæve udfordringerne - både de åbenlyse og de mere skjulte.

Hvis man ikke forholder sig kritisk til enhver udfordring der kan opstå, så risikere man at gå på røven, udelukkende fordi man ikke gad at sætte sig ind i tingene.

Hvis Sander, eller andre, mener at enhver problemstilling jeg sætter frem kan løses. Og mener at der kan skabes en sund forretning på trods af de åbenlyse udfordringer der er - så er det kanon fedt.

Og hvad angår McDonalds og Just-Eat.dk - Istedet for at hænge dig i at McDonalds ikke ville betale penge til Just-Eat.dk, så se sådan på det at Just-Eat.dk ikke mente det var rentabelt hvis ikke McDonalds ville samarbejde om udgifterne.

Det understreger blot udfordringen i det, hvis et eksternt firma skal gøre det her rentabelt, uden et samarbejde med McDonalds.

Hvis man ikke ser på hver eneste potentielle udfordring, og forsøger at tænke alt igennem, så er man nærmest dømt til at fejle, før man er kommet igang.

Tag bare de unge knægte herinde. "Jeg er 15 år. Jeg vil gerne starte en webshop. Må jeg købe 100 T-shirts i Føtex og sælge dem på en hjemmeside?"

Skal vi så sige "Go for it"? Eller skal vi lære ham om købeloven, webshops, betalingsmuligheder, fragt osv?

Ifølge dig skal vi åbenbart kun sige "Go for it. Bare tag lidt fragtpris og giv dig selv en fair avance. Bare kast dig ud i det. Det skal nok gå"?

Jeg foretrækker dog at man vejleder. Og i et projekt som det med udbringning af mad fra McDonalds, som ikke lige er noget der findes en "... for dummies"-bog til, så er det da oplagt at man brainstormer - både de negative og positive ting man kan støde på. Men måske især de negative, da det aldrig er fedt at være gået igang, og så opdage at man har glemt at tage højde for et par ting, der så gør at man fejler.

Jeg går ud fra, at dette mega lange svar er til mig? Mit sidste svar var til dit meget korte indlæg, som var citeret til mig. Jeg så først senere, at du havde lavet en langt og fyldestgørende indlæg senere i debatten...

Jeg er enig i flere af dine punkter i det lange indlæg, men jeg mener nu ik, at nogen siger til Sander, at han bare skal starte imorgen? Jeg opfordrede ham til at gå videre med projektet, hvilket i min forstand betyder, at man skal lave en forespørgsel til McD + undersøge diverse lovgivningskrav mm. Jeg har aldrig opfordret ham til, at starte op imorgen, blot at gå videre med ideen... 

Og nej jeg er enig i, at man skal have alle aspekter med, men hvis du kigger på dit citeret svar til mig, så var det blot fyldt med undskyldninger for ik at gå igang. Og det er ene og alene det, som jeg har svaret på... Så vi er skam enige på en masse punkter, men derfor mener jeg stadigvæk, at ideen er lønsom, og at Sander bør gå videre med den, hvis han er frisk...

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Hej

det er sjovt fordi at jeg har distributions virksomhed lokaldistribution.dk, hvor vi er gode til at omdele reklamer, goodiebags osv osv.vi har tænkt på ideen om Burger King udbringning. Vi har talt om det i vores virksomhed, da vi alligevel har så mange bude i hele kbh og generelt hele dk, som kunne bringe maden billigt ud.

Mc Donalds har alt for mange regler, ideer, værdier de skal forholde sig til i forhold til USA.

Burger King er lidt mere fleksible.

Sjovt at det kommer her i amino ang mc. d maden:)

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 21:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har af erfarring sjældent Mac mad med hjem, for på trods af det kun tager 5-10 min før jeg er hjemme så er burgerne SÅ fucking kedelige at jeg næsten ikke gider spise dem, MacD´s burgere er bare ikke lavet til at kunne holde sig varme ret længe, de bliver slatne og smager dårligt efter min mening.

Men en hjemmelavet bruger fra en grillbar, den kan tilgengæld bedre holde sig varm og frisk på de 10 min.

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Side 13 ud af 13 (124 indlæg)