Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Folks mening om konceptet "udbring af McDonalds mad"

Side 6 ud af 13 (124 indlæg)
Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Sander pennerup:

har allerede leveret 6 bestillinger nu siden jeg var på tidligere ;-)

Hvis du vil brande udbringningen af McD mad
, ved at bruge deres navn i markedsføringen, kan McD komme efter dig juridisk. Du må ikke snylte på deres navn.

Så skal din service være "Jeg handler ind for dig - også fastfood". Du kommer ALDRIG langt med markedsføring hvor du nævner McD og Burger King. Du får deres jurister langt op hvor solen aldrig skinner. Og dit lille overskud stjæler advokaterne med en faktor 50, fordi du har misbrugt deres klienters brands i din markedsføring.

McD og Burger King ser ikke på, mens du skader deres brand ved at levere slatten mad der har været i termotasker i 20+ min (husk at der har egne regler for hvor længe en burger må ligge på varmereolen).

Er der mon regler hvis du bringer varmt mad ud? (godkendelser, egenkontrol for varmeholdelse osv)?

Benundrer dit gå-på-mod. Men du skal lige ned på jorden at se realistisk på tingene.
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der er åbenbart mange herinde, som aldrig har været udenfor DKs grænser... Self kan McD mad leveres, og selvfølgelig kan det gøre på en måde, som både er økonomisk og profitabel. Flere her i tråden glemmer vist, at de fleste McD restaurenter drives på franchise, og der sikkert sidder en franchise tager, som gerne vil sælge noget ekstra...

Sander pennerup:

Udbringning af mad fra McDonalds??  Hvis ikke.. hvorfor så ikke?

Jeg tror ik, at McDonalds er klar over, hvor mange penge de faktisk taber i både omsætning, men også indtjening ved ik at levere ud. Et hurtigt kig på deres facebook væg afslører ihvertfald, at interessen for udbringning af McD varer er enorm. 
Og vinderen i dette game er da pizzariaer mm. Hvem har ik siddet en Lørdag med tømmermænd og drømt om McD, men har fået en sløv, kedelig pizza, fordi man ik orkede andet. Eller hvem har ik siddet til en fest, og været pisse sulten, men droppet ideen, fordi ingen gider æde kedelig pizza (bemærk de gode pizzariaer gider sjældent levere ud, så man ender med alle de kedelige steder). 

Men hvorfor har McD så intet gjort? Svaret er vel, at det ligger utrolig fjernt fra deres koncept, samt at den danske mentalitet + prisniveau har dræbt ideen. Om den er forsøgt, det må jeg melde pas på.

Men jeg er 212% sikker på, at det kan fungere med det rette setup. Det skal være simpelt, enkelt og problemfrit for den enkelte McD restaurent. Kan det laves således, så kan der spindes $$$$ i en begrænset periode.
For når McD selv indser, hvor mange penge de taber på manglende levering, og evt har fået dette bekræftet via et eksternt setup, så går der under 5 sek, før de pludselig har egne scootere + bestilling online. Et opslag på deres FB væg vil få deres setup til at eksplodere i bestillinger.

Men hvis du brænder for ideen Sander, så prøv at tage fat i en restaurent ejer. Det er sikkert lettere at overtale ham til flere ordre, end det er at overtale McDonalds Danmark. Du kunne også prøve at foreslå ideen for McDonalds Danmark, og evt foreslå dem, at det hele kørte i en testperiode for 1-2-3 restaurenter. Og når perioden var ovre, så kunne i alle evaluere salget, kundeflowet og ideen. McDonalds Danmark vil ingen risiko have, så for dem vil sådan en 3-6 mdrs test periode kun være et win-win. Og går det super godt, så kunne det være du kunne overtage alt deres udbringning i KBH, men det kræver nok, at du beviser, at du er opgaven værdig...

Hva angår prisen, så kan den sagtens bære 39-50 kr. Sidst jeg var i KBH, der betalte vi 55 kr for udbringning, fordi vi ik kunne købe for over 300 kr. Hvem helved kan spise pizza for 300 kr, når en pizza koster 65?

Så stik imod alle andre herinde, så kan jeg kun sige GO GO GO GO, og det kan satme kun gå for langsomt nu! Held og lykke Wink 

Fra odense
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 02:53

én ting er i hvertfald mere sikkert end amen i kirken, og det er at hvis setup'et kan løbe rundt, så har man skabt sig et firma med gang i butikken fra dag 1.

en sådan service har altid været diskuteret. lige fra her på amino, til hjemme i stuerne lørdag aften hvor folk var mcd sultne...

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 03:29

Jeg markedsføre intet.. jeg henter bare mad til mine venner på fb.. mod betaling.

Nøjagtig, som hvis man går ned og bestiller 2 ekstra pizzaer med til sine venner.

Jeg brander intet.. det sørger folk selv for via mund til mund :-)

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 03:48

Altså nu er det ikke fordi jeg brænder for denne ide/koncept, Jeg har masser at se til i forbindelse med eget arbejde.

Tænkte bare på, at gøre det for sjov i eftermiddags pga. en ven, der er i Istanbul nu sagde, at der bliver leveret i Ægypten, Tyrkiet, Jordan, Hong Kong, Singapore, USA osv.

Jeg studerede emnet og fandt frem til gammel tråd om præcis samme emne her inde på Amino (tråd er fra 2006).

Endvidere findes, der andre tråde på andre forums vedr. dette emne.

Generelle svar på om hvorfor det ikke bliver gjort i DK er flg. (i følge tråde).

1: Just-eat har for lang tid siden spurgt McD.. uden held. Endvidere ville det blive alt alt for dyrt hvis det skulle gennem et firma som fx. just-eat. (for mange procenter plus chauffør tillæg).

2: Mad bliver potentielt for "koldt/slattent"

3. Primære grund til, at McD Danmark ikke gider, er, at befolkningstæthed i DK er alt for lille. (for lang vej mellem ordrer) I Cairo, Ægypten er McD. største marked for udbringning, men der bor også 20 mill. I Østasien ligger der en McD på hvert gadehjørne og befolkningstæthed er større.DK er simpelthen for lille et land.

Endvidere ønsker McD ikke, at bruge unødige ressourcer/tid på at lave udbringning når de kan bruge ressourcer mere effektivt andre steder.

Disse tre hovedpunkter er hvad jeg har kunnet finde frem til via tråde om emnet på nettet.

Jeg har så lige her til aften/nat bevist over for mig selv, hvad jeg allerede vidste på forhånd. At der er kunder, der vil bestille. (tog kr. 70,- for udbring) Ikke én eneste, der beklagede sig over udbring pris.

Men brænder absolut ikke for ideen. Ville blot høre om folks mening (plus/minus) i forhold til koncept. Jo mere negativ respons.. desto bedre for mig. Så ved jeg hvad, der kan ændres og gøres bedre nemlig.

Men som det er nu.. så triller jeg da bare rundt til venner/veninder og bringer ud hvis de ringer. Lidt efter lidt så spredes budskabet :-) Det gjorde det med udbringning af kioskvarer, udbringning af sodavand/sprut, samt med udbring af frugt/grønt på villaveje :-)

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 04:00

Hvorfor ville folk kontakte McD hvis en leveret varer er noget lort? Kunde ved jo udemærket godt, at det ikke er fra McD selv men via et bud, der leverer?

Hvis jeg selv fik en slatten varer.. ville jeg da bare lade være med, at bestille igen... lige ind til det blev søndag efter en bytur hehe..

Jeg kan ærlig talt ikke se hvad forskellen er på om man henter 100 burgere til sine venner/kolegaer nede i klubben el. på arb. pladsen. Eller om man henter til fremmede personer.

Ofte da jeg i sin tid arbejdede i Palads biograf hentede forskellige personer mad med til andre..Så skulle dette også være et problem for McD?? Tror det næppe.

For at ta tankeeksperimentet helt ud.. skal landmanden så også blive sur over, at Aarstiderne leverer en gammel rådden banan??

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 08:41
Fashion-Seller >

Der er også mange der glemmer, at i de lande der er udbringning, er det McD selv der driver det.

Der kalkuleres med et mersalg og man acceptere at gebyret for udbringning ikke alene dækker udgiften - men at noget af avancen ryger.

Dette kan Sander ikke gøre, da McD aldrig vil indgå rabataftale eller støtte det.

McD i Danmark er før blevet spurgt til udbringning - svaret var et kontant NEJ (efterfulgt af mange argumenter - også i forhold til at andre lande gør det).

Selvom restauranterne drives som franchise, så er de stadig underlagt hovedkontorets "holdninger".
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 10:24

Det du spørger om er om det kan betale sig at starte et logistik firma, som så har det ene produkt at levere mcd "mad".

Servicen er ligesom "roomservice", og jeg vil tro at man burde køre det ind over sådan et koncept, hvor man allerede leverer dvd, slik, cola etc etc, og så kan man også levere mcd.

Men hvorfor overhovedet spilde sit liv og ødelægge verden med at støtte sådan et foretagende som mcd? (personlig holdning.)

Der er så mange gode grunde til ikke at spilde sine kroner hos dem. Her er en: http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1661646.ece

Tilmeldt 26. Dec 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:45

hvad med købs moms og så din salgs moms skat atp forsikring , du vil få mange sure kunder

og mg vil blive kime ned . dårlig ry til dig.

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 10:56
Har selv tænkt på det, men hvordan vil du holde maden varm? Så skal der investeres i en varmekasse til bilen. Og 9 mennesker der vil have brunget ud? 49 lyder mere sandsynligt :-D
Hvordan vil du klare så mange bestillinger ? ;-0
Side 6 ud af 13 (124 indlæg)