Hvis du vil brande udbringningen af McD mad , ved at bruge deres navn i markedsføringen, kan McD komme efter dig juridisk. Du må ikke snylte på deres navn. Så skal din service være "Jeg handler ind for dig - også fastfood". Du kommer ALDRIG langt med markedsføring hvor du nævner McD og Burger King. Du får deres jurister langt op hvor solen aldrig skinner. Og dit lille overskud stjæler advokaterne med en faktor 50, fordi du har misbrugt deres klienters brands i din markedsføring. McD og Burger King ser ikke på, mens du skader deres brand ved at levere slatten mad der har været i termotasker i 20+ min (husk at der har egne regler for hvor længe en burger må ligge på varmereolen). Er der mon regler hvis du bringer varmt mad ud? (godkendelser, egenkontrol for varmeholdelse osv)? Benundrer dit gå-på-mod. Men du skal lige ned på jorden at se realistisk på tingene. |
Der er åbenbart mange herinde, som aldrig har været udenfor DKs grænser... Self kan McD mad leveres, og selvfølgelig kan det gøre på en måde, som både er økonomisk og profitabel. Flere her i tråden glemmer vist, at de fleste McD restaurenter drives på franchise, og der sikkert sidder en franchise tager, som gerne vil sælge noget ekstra...
Sander pennerup:Udbringning af mad fra McDonalds?? Hvis ikke.. hvorfor så ikke?
Jeg tror ik, at McDonalds er klar over, hvor mange penge de faktisk taber i både omsætning, men også indtjening ved ik at levere ud. Et hurtigt kig på deres facebook væg afslører ihvertfald, at interessen for udbringning af McD varer er enorm.
Og vinderen i dette game er da pizzariaer mm. Hvem har ik siddet en Lørdag med tømmermænd og drømt om McD, men har fået en sløv, kedelig pizza, fordi man ik orkede andet. Eller hvem har ik siddet til en fest, og været pisse sulten, men droppet ideen, fordi ingen gider æde kedelig pizza (bemærk de gode pizzariaer gider sjældent levere ud, så man ender med alle de kedelige steder).
Men hvorfor har McD så intet gjort? Svaret er vel, at det ligger utrolig fjernt fra deres koncept, samt at den danske mentalitet + prisniveau har dræbt ideen. Om den er forsøgt, det må jeg melde pas på.
Men jeg er 212% sikker på, at det kan fungere med det rette setup. Det skal være simpelt, enkelt og problemfrit for den enkelte McD restaurent. Kan det laves således, så kan der spindes $$$$ i en begrænset periode.
For når McD selv indser, hvor mange penge de taber på manglende levering, og evt har fået dette bekræftet via et eksternt setup, så går der under 5 sek, før de pludselig har egne scootere + bestilling online. Et opslag på deres FB væg vil få deres setup til at eksplodere i bestillinger.
Men hvis du brænder for ideen Sander, så prøv at tage fat i en restaurent ejer. Det er sikkert lettere at overtale ham til flere ordre, end det er at overtale McDonalds Danmark. Du kunne også prøve at foreslå ideen for McDonalds Danmark, og evt foreslå dem, at det hele kørte i en testperiode for 1-2-3 restaurenter. Og når perioden var ovre, så kunne i alle evaluere salget, kundeflowet og ideen. McDonalds Danmark vil ingen risiko have, så for dem vil sådan en 3-6 mdrs test periode kun være et win-win. Og går det super godt, så kunne det være du kunne overtage alt deres udbringning i KBH, men det kræver nok, at du beviser, at du er opgaven værdig...
Hva angår prisen, så kan den sagtens bære 39-50 kr. Sidst jeg var i KBH, der betalte vi 55 kr for udbringning, fordi vi ik kunne købe for over 300 kr. Hvem helved kan spise pizza for 300 kr, når en pizza koster 65?
Så stik imod alle andre herinde, så kan jeg kun sige GO GO GO GO, og det kan satme kun gå for langsomt nu! Held og lykke