Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Folks mening om konceptet "udbring af McDonalds mad"

Side 8 ud af 13 (124 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Robert Kronberg:
Så står man der med mad til 500 kroner, hvor man selv skal køre 7 nye ture, før man begynder at tjene penge igen, eller måske 70 ture, hvis det var en medarbejder/freelancer, der kom frem, og som alligevel skal have løn.

Problemet kan løses på flere måder, enten via en forudbetaling på nettet. Men man kunne også kører med et begrænset sortiment, så man kunne leverer maden til de næste kunder. F.eks. kunne man fører friter, Big Mac, Noget Tasty, McFeast, McChicken, Cheese og hambuger så ville jeg tro man var nogenlunde dækket ind.

Robert Kronberg:
Men jeg er usikker på, om man må kalde sig Burger Budet, for så har man allerede indikeret noget med mad ...

Jeg tror ikke det er det store problem, hvad man kalder sig har jeg svært ved at forestille mig, skulle havde den afgørende effekt, på tilladelser, men Sander har så vidt jeg har forstået det har Sander en fiskebil, så han har vel nogle tilladelser til den slags.

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 19:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Altså jeg gør det bare.. og gjorde det i aftes/nat og havde "hele" 9 leveringer hehe..

Hvis ikke jeg prøver det af så sker der jo aldrig noget.

Som jeg har skr længere oppe så tog jeg kr. 70,- pr. udbring. Og ikke én eneste sagde noget om dette. De var bare glade. Og som jeg også har skr tidligere.. hvis en kunde vil brokke sig over leveringspris så ka de bare lade være med, at bestille :-) Service koster. Lige før jeg tror jeg vil ta kr. 100,- hvis bestilling er mere end 4 menuer.

Maden pakkede jeg i en varmeboks som jeg har. Sodavand lå i flamingokasse med is i bunden. Bum!

Hvis nogen brokker sig, må de lade være med, at bestille hehe.

Ind til andet er bevist køre jeg bare der ud af...

Ska ikke leve af det.. køre pt. har jeg tænkt mig bare om aften.

Enten bliver det succes, fiasko eller bare en sjov oplevelse.. prøver det bare af..

Til den person, der højere oppe skriver vedr. div. regler (jura/fødevarer kontrol m.m.) Jeg køre ind til andet bliver modbevist, om at det ikke kan "lade sig gøre".

Er godkendt af fødevareren i forvejen, så den ting er på plads. Det kræver bare, at mad er opbevaret på mindst 65 grader i 4 timer. Denne regel er så ikke relevant da mad er serveret inden 1 time fra tilberedelse :-)

Nu vil jeg ta ud og levere 2 ordrer mere <3

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 19:33

Lundsby:

Problemet kan løses på flere måder, enten via en forudbetaling på nettet. Men man kunne også kører med et begrænset sortiment, så man kunne leverer maden til de næste kunder. F.eks. kunne man fører friter, Big Mac, Noget Tasty, McFeast, McChicken, Cheese og hambuger så ville jeg tro man var nogenlunde dækket ind.

Ved betaling på nettet, så er reglerne om fjernsalg vel gældende??? Det vil sige at beløbet først må trækkes når varen er "afsendt" og at det er sælgers ansvar at varen kommer frem. 

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Skrevet kl. 19:36

Sander pennerup:

Er godkendt af fødevareren i forvejen, så den ting er på plads. Det kræver bare, at mad er opbevaret på mindst 65 grader i 4 timer. Denne regel er så ikke relevant da mad er serveret inden 1 time fra tilberedelse :-)

Er du sikker på at du er godkendt? Du har da vidst misforstået reglerne..

Derudover så er jeg 100% sikker på at din autorisation hos fødevarestyrelsen ikke dækker levering af burgere fra andre erhvervsdrivende.  

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 19:42

øhh... hvorfor kan McD leverer i mindst 30 andre lande uden problemer hvor der er nøjagtig samme krav, som i DK lol

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:43

Hej Mala

Der er hver dag, adskellige taxa turer der går med at hente mad fra McDonalds, Burger King og andre restauranter, maden står typisk på forsædet af taxa'en ved siden af chaufføren. Så det er tydeligt at der er en efterspørgelse efter udbragt McDonalds mad, selvom kvailiten nedsættes.

Jeg må inderømme at jeg også har utroligt svært ved at se hvorfor McDonalds mad skulle være så specielt at det ikke kan tåle udbringning, selv køber jeg stortset hver fredag Tournados fra Le Buffet på Jægersborg Alle, som vi henter vi. Vi har også hentet eller fået bragt Pizza, Sushi, Burgere etc. succesfuld, så hvorfor man ikke skulle udbringe McDonalds er mig en gåde. 

Mala:

Lundsby:

Så skriver du at McDonalds ikke har fundet udbringning rentable, hvor ved du det fra?

De har "regnet på det" problemet for dem, er at maden på ingen måde vil kunne opretholde samme kvalitet som ved salg i restauranten. De har rigtig mange interne regler omkring varmholdelse etc.

Hvordan sørensen er det relevant for Sander, han skal jo ikke overholde McDonalds interne regler?

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 19:44

Det er jo for sygt det her hehe.

Hvorfor kan en taxachauffør gå ned og hente 3 menuer til hr jensen, der sidder oppe på sit kontor så??

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:49

Mala:
Ved betaling på nettet, så er reglerne om fjernsalg vel gældende??? Det vil sige at beløbet først må trækkes når varen er "afsendt" og at det er sælgers ansvar at varen kommer frem. 

Når der er tale om varer forarbejdet til kunden, så gælder der andre regler. Men selv der er det ikke noget problem, for Sander at hæve pengene, når han har hentet brugerne på McDonalds. Husk på at han, jo allerede har fået sin ticket (som kan såvidt jeg husker er garanteret at kunne hæve på, i nogle dage efter den er lavet.

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 19:49

Sander pennerup:

øhh... hvorfor kan McD leverer i mindst 30 andre lande uden problemer hvor der er nøjagtig samme krav, som i DK lol

Det er direkte usandt! Ganske enkelt... Kina og Indonesien har langt fra samme krav/regler på fødevareområdet som Danmark! Ganske enkelt...

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Skrevet kl. 19:51

Lundsby:

Der er hver dag, adskellige taxa turer der går med at hente mad fra McDonalds, Burger King og andre restauranter, maden står typisk på forsædet af taxa'en ved siden af chaufføren. Så det er tydeligt at der er en efterspørgelse efter udbragt McDonalds mad, selvom kvailiten nedsættes.

Jeg må inderømme at jeg også har utroligt svært ved at se hvorfor McDonalds mad skulle være så specielt at det ikke kan tåle udbringning, selv køber jeg stortset hver fredag Tournados fra Le Buffet på Jægersborg Alle, som vi henter vi. Vi har også hentet eller fået bragt Pizza, Sushi, Burgere etc. succesfuld, så hvorfor man ikke skulle udbringe McDonalds er mig en gåde. 

Selvfølgelig er der et marked for det, har jeg skrevet andet?

Grunden til at det ikke findes, er fordi at MCD ikke ønsker det. De har rigtig mange interne regler, for at opretholde en hvis kvalitet af deres mad, forståeligt nok. De har selv afvist det. (Kan selvfølgelig ikke finde link)

Lundsby:

Mala:

Lundsby:

Så skriver du at McDonalds ikke har fundet udbringning rentable, hvor ved du det fra?

De har "regnet på det" problemet for dem, er at maden på ingen måde vil kunne opretholde samme kvalitet som ved salg i restauranten. De har rigtig mange interne regler omkring varmholdelse etc.

Hvordan sørensen er det relevant for Sander, han skal jo ikke overholde McDonalds interne regler?

Læs lige hvad jeg svare på. Det har intet med Sander at gøre. Det er et svar på om MCD har ikke har fundet udbringningen rentabelt. 

Side 8 ud af 13 (124 indlæg)