Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man være stolt af sin IQ ?!

Side 9 ud af 12 (114 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej mikael

Nu er du dybt ordbild, så jeg vil juble hvis du kan score højt i en ik.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:49

Karsten Sønderup Hansen:

Jeg mener Einstein var ordblind?! Der er i hvert fald masser af geniale mennesker, der er ordblinde. Ligesom der er mennesker der er tekniske suveræne der aldrig ville kunne kreere noget "pænt" om de så fik en pistol for panden. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:54

Gita Street:

Karsten Sønderup Hansen:

Jeg mener Einstein var ordblind?! Der er i hvert fald masser af geniale mennesker, der er ordblinde. Ligesom der er mennesker der er tekniske suveræne der aldrig ville kunne kreere noget "pænt" om de så fik en pistol for panden. 

Det ville underbygge mine argumenter fra tidligere i tråden.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:00

Intelligente mennesker laver af og til intelligente løsninger.

Det får folk til at få et sterotypt billede af hvad intelligens er.

Hvad er intelligens? 

Jeg har aldrig mødt nogen, der entydigt kunne formulere det, uden jeg havde en indvendig.

Nogen tror på 7 intelligenser, nogen tror på noget andet.

Fra København
Tilmeldt 13. May 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:32

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:
Så engang et program om Google "Behind Google" tror jeg nok det hed. De tester folk som sindsyge derinde, og du får ikke et godt job derinde hvis du ikke har 160 eller noget i den stil i IQ. Google havde ikke fået den succes uden en masse genier - det er bombesikkert.

Jeg er lidt forvirret... Hvad jeg kan finde af info om Einstein, skulle hans IQ angiveligt være på lidt over 170, så kan ikke få det til at hænge sammen med at Google ansætter folk, til topstillinger, der har omkring de 160. Indtil nu har jeg gået med den tanke at man uhyre sjældent finder folk med 140-160 IQ, men debatten herinde punkterer da min hjemmebagte teori...

Fra København
Tilmeldt 13. May 11
Skrevet kl. 10:35

J. Deleuran:
mensa's og lign tests er for ensidige og matematikhjerner klarer sig bedst, jeg selv lå i enden af 130erne, jeg er tilhænger af tesen om "de 7 intelligenser" og således vil empatiske mennesker typisk klare sig dårligere i en mensa-test, hvorimod de helt sikkert vil klare sig bedre i jobs som er kontakt-relaterede end it-hjerner vil

Jeg er helt enig med dig, har selv samme overbevisning!

Fra København
Tilmeldt 13. May 11
Skrevet kl. 10:51

Helge Christensen:

Jeg mener mere man har grund til at være taknemlig, hvis man er blevet forsynet med en højere intelligens end mange andre.

Man kan være og have god grund til at være stolt over en masse ting. Men efter min mening ikke om noget, man ikke selv har nogen indflydelse på. Det er en gave som de pågældende må udvise taknemlighed og ydmyghed overfor.

Tak for et tankevækkende og positivt indlæg Helge. Jeg er selv mest tilhænger af ydmyghed og ikke at vise for meget, hvis noget man er meget selvbevidst om, men med det sagt føler jeg ofte at ydmyghed kan være med til at begrænse en, på den måde at man får en tilbøjelighed til ikke at give sig selv credits nok osv. Jeg ved ikke om jeg er ved at bevæge mig i en mere mere Amerikansk tanke-retning, men I andre må gerne skyde ind med tilføjelser.

Jeg er dog ikke enig med dig i, Helge, at man er "blevet forsynet" med højere intelligens og dermed ikke selv har indflydelse på den. Jeg er taknemmelig for at være forsynet med en velfungerende hjerne og sind, der gør MIG i stand til at udvikle mig i den rigtige retning og forbedre mig som menneske, ikke mindst på den intellektuelle plan.

Fra København
Tilmeldt 13. May 11
Skrevet kl. 10:56

Karsten Sønderup Hansen:
der en væsenligt forskel på om du har scoret 135/24 eller 135/15

Nu mistede du mig lige Karsten, kan du forklare mig hvad spredningen er for en størrelse...

Fra København
Tilmeldt 13. May 11
Skrevet kl. 11:06

Jonas Emil Hansen:
Mange tror fejlagtigt at en høj IQ er lig med at man er et omvandrende leksikon, som ved alt om.. ALT! At have en høj IQ, er ikke baseret på informationer i form af hvor mange unger en gråspurv kan få, hvor godt du kan stave eller hvor godt du kan regne - Alene i al fald. Information er noget alle kan tillære sig selv

Nu griner I nok, men da jeg tog min test på Illustreret Videnskab, var der to spørgsmål i den sproglige del jeg ikke kunne svare på, blot fordi at jeg ikke kendte de to ord, jeg har trods alt "kun" boet her i landet i 11 år og der er stadig mange udtryk jeg ikke kender, men jeg tænkte at bare fordi jeg ikke kender ordenes betydning er det ikke ensbetydende med at jeg ikke ved hvordan jeg skaffer den viden... Så jeg gik ind på... Google :P

Fra København
Tilmeldt 13. May 11
Skrevet kl. 11:11

Gita Street:
Jeg kunne sidde herfra til min Dommedag og være stolt af mine medfødte evner, men det begynder først at være interessant når de bliver brugt.

Fedt indlæg Gita.. En nære ven sagde til mig engang "viden er ikke magt, anvendt viden er"

Side 9 ud af 12 (114 indlæg)