Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man være stolt af sin IQ ?!

Side 7 ud af 12 (114 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sjov Howard Gardner test dér.  Den giver mig højest score på Personlig, Rumlig og Kropslig. Til gengæld nærmer jeg mig bregnestadiet mht "Logisk".

Så vidt jeg kan se, så baserer den test sig også kun på personligt fokus og evnen til at være ærlig over for sig selv. Enhver der kan trykke på en knap kan score et eller andet højt i den test.

Rigtige intelligenstests måler derimod ens evner til at svare rigtigt. Jeg har taget quick-testen online fra Mensa samt tre forskellige hos Mercuri Urval. Jeg var over snit i dem alle.

Må man være stolt noget, der er medfødt eller stolt af noget, der er selvvalgt. Ja, det må man vel. Jeg har dog efterhånden lært at det er langt bedre at være stolt af ens egen indsats fremfor ting om jeg er født med eller uden en vagina og om jeg har valgt en religion. De første to er passive ting at være stolte af.

Jeg kunne sidde herfra til min Dommedag og være stolt af mine medfødte evner, men det begynder først at være interessant når de bliver brugt. Der er masser der er mindre intelligente end mig, der er nået længere end mig på mange områder i livet. Det kunne jeg så skrive på min gravsten. 

Fede tests alligevel. Også fordi du kan lære noget om dig selv - eller i mit tilfælde, blot bekræfte dig selv i at de ting du har oplevet som værende de styrker du har også er det.

@Igang, du er en af de skarpere knive herinde, så jeg ville nu ikke være bekymret for en IQ test hvis jeg var dig. Hvis du, mod forventning, får et resultat under 80 - så er det en teknisk fejl. Og jeg opfatter dig som intelligent liv alligevel - men jeg har jo også dumpet på logikken i den ene test, men det er da fordi jeg ikke er ærlig over for mig selv over hvor intelligent jeg i virkeligheden er til det hele :-D 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:42

Hej Gita,

Ja det kræver en høj personlig IK at kunne svare ærligt på den slags personlighedstest. Hvis man ikke er forbundet med sig selv, og ved hvad man står for , på godt og ondt, så kan den test vise lige præcis hvad man selv ønsker :)

Når man er deprimeret, synes man at man er det er et forfærdeligt menneske, hvis man er i benægtigelse at man er super fed . Og så skal man også huske at medregne at man på et personligt plan reagerer på en bestemt måde, i en bestemt situation , i nuet. Det vil sige at hvis man føler sig socialt uintelligent, kan det være fordi at man lige har oplevet nogle nederlag, socialt. Men når man har fået slikket sårene, så fungerer man godt socialt igen.

Det kræver god selvindsigt at lave de personlighedstest helt præcise

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:46

Du behøves ikke score højt i en ik test, for at være god til det du laver. De sidste to år har jeg kæmpet en hård kamp med at forene mit logiske sind med webdesign. Jeg var ikke god til det, men jeg er efterhånden ved at lære det.

Men man kan godt være stolt af det man kan. Hvis man mestrer det vel at mærke. Så til trådstarter du kan godt være stolt af din ik-score, hvis du kan bruge det til noget. Ellers er det jo bare psykemetri.

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:50

Karsten Sønderup Hansen:

Som jeg tidligere svagt skrev, som begår højt intelligente børn sig typisk dårligt i skolen, da de udvikler sig anderledes. Bla. er deres sociale færdigheder et par år efter jævnalderne elever.

En høj ik er ikke entydig succes. I de fleste tilfælde er en høj ik ekstra udfordringer for vedkomne. Men som voksen har du nogle færdigheder, som du kan gøre nytte af. På lige fod med f.eks. en musiker.

Hvor tror i betegnelsen "nørd" kommer fra, og hvorfor?

Hvis jeg tænker på nogle der er damefrisør eller lignende med stor økonomisk succes, så er de meget opmærksomme på de mennesker de servicer og evt også på mersalg. Hvis de så også gør noget ekstra med deres fag og er lidt dygtigere end andre kan de eskalere mere. 

Jeg har mødt nogen af dem der har success indenfor IT-branchen, og der en pæn del pænt oppe i Mensa-niveau. 

Det handler vist om at udnytte sine evner og gøre en god indsats rigtigt længe. Det er vist de færreste der er så "heldige" at de får succes med det samme.   

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:54

Gita Street:
@Igang, du er en af de skarpere knive herinde, så jeg ville nu ikke være bekymret for en IQ test hvis jeg var dig. Hvis du, mod forventning, får et resultat under 80 - så er det en teknisk fejl.

Tak tak. Det blev dog tre cifret, og så oven i købet i en talkombination selv jeg kan huske. Så helt galt var det ikke :o) Og jeg har overvundet min "frygt" for at få smasket "sandheden" i ansigtet, så lidt har jeg da også fået ud af det (tak til Jimi)

Gita Street:
men det er da fordi jeg ikke er ærlig over for mig selv over hvor intelligent jeg i virkeligheden er til det hele :-D 

Når du en dag vælger at være så ærlig overfor dig selv, at du accepter hvor intelligent du er, så husk at det ikke er pral når du nævner din intelligens overfor andre mennesker. Det er selverkendelse Wink

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:02

igang:
Når du en dag vælger at være så ærlig overfor dig selv, at du accepter hvor intelligent du er, så husk at det ikke er pral når du nævner din intelligens overfor andre mennesker. Det er selverkendelse

Jeg har jo hele tiden erkendt det, men begyndte at tvivle pga andre satte spørgsmålstegn ved det. Så er det godt med en rigtig test til at bekræfte virkeligheden Stick out tongue

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:05

Gita Street:
Hvis jeg tænker på nogle der er damefrisør eller lignende med stor økonomisk succes, så er de meget opmærksomme på de mennesker de servicer og evt også på mersalg. Hvis de så også gør noget ekstra med deres fag og er lidt dygtigere end andre kan de eskalere mere. 

Jeg har mødt nogen af dem der har success indenfor IT-branchen, og der en pæn del pænt oppe i Mensa-niveau. 

Det handler vist om at udnytte sine evner og gøre en god indsats rigtigt længe. Det er vist de færrreste der er så "heldige" at de får succes med det samme.

Da jeg afsluttede min første uddannelse i 1993 var der over 90% arbejdsløshed for nyuddannede inden for mit fag. I irritation søgte jeg en salgselev stilling i Fona, da det var det, jeg var absolut dårligt til --- og jeg fik sku' jobbet.

Til en eksamen i IT fik jeg 11, fordi jeg gik kold på et bispørgsmål og under hele min edb-uddannelse fik jeg at vide at jeg skulle lære at sælge mig selv bedre.

Det lærte jeg så i Fona. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 227
Fra  Webfaktor Skrevet kl. 23:14

@ Karsten - Du spurgte lidt til, hvad Mensa har at byde på og hvad man som medlem kan forvente. Det der er den vigtigste paragraf i Mensas vedtægter er, at det er en social forening og det er uden tvivl netop det sociale, der er i højsædet i foreningen.

Jeg er selv lokalformand i Nordjylland og er derfor den der står for de arrangementer, som foregår i det nordjyske. Vi har eksempelvis lige haft julefrokost for 3 uger siden (Ja lidt sent, men det passer ligesom bedre end i december, hvor kalenderen er fyldt :-)) og derudover er der en caféaften en gang i måneden, hvor alle medlemmer er velkomne til at deltage. Dertil kommer masser af arrangementer rundt om i landet og her kan man som medlem blot tage et kik i kalenderen og se, om det passer ind og så tage afsted. Her er der både faglige arrangementer, som eksempelvis foredrag og derudover masser af caféaftener.

Til de sociale arrangementer bliver der snakket om alt mellem himmel og jord og det er bestemt ikke lige klogt det hele og jeg har bestemt ikke opfattelsen af, at man skal være specielt velformuleret for at kunne være med. Der er højt til loftet og stor forståelse for, hvem man er som person med de små skævheder, man nu end måtte have - og hvem har ikke det - medlem af Mensa eller ej?

En generel tendens jeg har hørt fra flere medlemmer er at mange på et eller andet tidspunkt har haft følelsen af ikke rigtig at passe ind nogen steder. Og netop denne følelse bliver af og til drøftet af medlemmerne og for mange falder flere ting i hak, når de hører, at andre har det på samme måde. Eksempelvis tendensen til, at der ikke er mange medlemmer, som har skyhøje karakterer fra skolen, men nærmest kun har klaret sig middelmådigt, da stoffet måske ikke har interesseret dem tilstrækkeligt til at de har følt sig udfordret.

Og on-topic: Ja, selvfølgelig må man være stolt af sin IQ - hvorfor ikke? Det er jo ikke noget man selv har besluttet eller haft nogen indflydelse på. Der er i hvert fald ingen grundt til at skjule det. Jeg gør selv lidt i samme stil som Casper - Jeg går ikke rundt og prædiker om det i øst og vest, men det er heller ikke noget, jeg holder skjult. Hvis folk spørger, så fortæller jeg gerne. Det er trods alt en forening med mange forskellige personer og interesseområder og en rigtig god måde at netværke på med andre, som man ellers ikke ville have mødt - altså nogen, som måske ikke direkte har samme interesseområder som en selv. Og man kan aldrig netværke nok :-) Jeg har selv fået meget ud af at netværke med nogle af de øvrige medlemmer.

Dette var blot for at give et besyv med i sagen og jeg kan kun opfordre alle interesserede i at prøve testen og så melde sig ind, hvis de har lyst. Scorer man fornuftigt i online-testen - 120 -130, så er der stor sandsynlighed for, at man også klarer sig godt til den adgangsgivende test. Der er en generel opfattelse af at online-testen er en smule sværere end den adgangsgivende.

Så giv det et skud, hvis det har interesse - Medlemmer af Mensa er slet ikke så mærkelige endda :-)

Det blev da en lang post - beklager :-)

Tørklæder - Stort udvalg af lækre tørklæder i kashmir og silke. Masser af kendte danske designer tørklæder.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:18

Logik + bala = butikken mest sælgende person.

Ifølge butikchefen, den mest besværlige ansat han nogen sinde havde haft. Men hvis jeg ville forsætte efter jeg var udlært var jeg selvskrevet til et job med fagtillæg.

Så har jeg pralet lidt.

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 23:18

Meget spændende debat......

Undertegnede har scoret alt mellem 105-135 i en masse IQ-tests, så mon ikke jeg er at finde der imellem et sted? Derimod fandt jeg testen om de syv intelligenser meget interessant.

Tak for den!

Jeg er sproglig, kropslig, logisk og personlig. Ufattelig lidt musikalsk og desværre ikke så super rummelig eller social, hvilket sikkert er grunden til at jeg er blevet ret glad for online livet.....

Godt med lidt refleksion her op til weekenden.

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Side 7 ud af 12 (114 indlæg)