Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Husk ikke at betale skat af dit reelle overskud helt lovligt..

Side 1 ud af 5 (50 indlæg)
Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 6 person

Hvis vi tager udgangspunkt i den klassiske iværksætters univers, hvor man får den originale ide at åbne noget så ukendt som en cafe, bar eller restaurant vil man opdage at konkurrencen er særdeles intens. Læste at kun 14%, de største restaurantkæder klarer den med overskud

Det er helt åbenlyst kendt at i disse brancher er sorte penge ikke et ukendt fænomen og en del af det manglende overskud slet ikke mangler :) Men jeg kender også flere til erfarne iværksættere som har brændt 10 års opsparing genereret af en sundere forretningside - af på kort tid på at få den vidunderlige ide at tro det er nemt at tjene penge på en vare som de andre ikke hurtigt kan lave efter. Come on - det er håndværk og  ikke rocket science at lave mad og med det samme andre ser at bagels, sushi m.m. er sagen så går de i gang med noget lignende.

Med andre ord så skal man kende sin konkurrencemæssige situation og du konkurrerer med folk som ikke betaler skat, hvis du åbner en restaurant. Jeg talte med en fyr som arbejdede sort i en pølsevogn, de oplyste kun 40% af omsætningen. McDonalds betaler kun det i skat det passer dem, da de helt lovligt har et regnskabsmæssigt underskud. Da det kom frem i pressen, de aldrig betalte selskabsskat begyndte de symbolsk at betale et etcifret millionbeløb i skat.

De behøver ikke gøre det, men det ligner l... at være i et land i 30 år uden nogensinde at have fået et overskud. Men skattevæsenet accepterer det og som lille selvstændig skal du bare sørge for dit regnskab er i balance og antallet af indkøbte vinflasker m.m. passer med antallet af salg og så kan du stikke resten i kasse 2.

To forskellige løsninger der dog har den forskel at den lille selvstændige risikerer bøde og fængsel, mens McDonalds med fuld ret kan gå fri. Du skal derfor gøre som McDonalds. Du konkurrerer med McDonalds og de multinationale selskaber om Danskernes penge.

1%, de største multinationale selskaber i Danmark, står for 20% af omsætningen.  Du kan simpelthen ikke konkurrere på lige fod, når de med loven i hånd og helt fair kan overføre deres overskud til udlandet eller lignende skattefrit,

Du behøver ikke udføre penge af landet. Sværere og sværere at skjule sorte penge i udlandet. I stedet skal du få tjek på dine udgifter vha. en god revisor. En god revisor er en som vil gå så langt som loven tillader det for at du ikke skal betale skat af dine penge, så du kan konkurrere på fair vilkår her i landet. Alle revisorer som synes du skal betale virksomhedsskat er ikke kreative nok. Mener bestemt det er dybt forkasteligt, men du må forholde dig til virkeligheden. ELLER gøre det til en god forretning at betale firmaskat for dig. Det er en god ide at nogen betaler til hospitaler m.m., men de penge hentes reelt og som altid i sidste ende hos kunderne/lønmodtagerne i form af skat og moms på deres arbejde. C'est la vie.

Pengene ligger i alle de privilegier du kan få som selvstændig. Officielt tjener du ikke ret meget om året måske, men den ordning du kan få med firmabil m.m. gør det besværet værd og er bedre end en høj beskattet løn. Jeg hørte om en iværksætter som i to år kørte selskab 100% sort på dagpenge m.m. Først da han blev aktiveret et fornuftigt sted og kunne snakke helt anonymt blev han spurgt om han ikke skulle få en revisor til at fikse det så det hele blev hvidt. Og det kunne bedre betale sig viste det sig. 

Så han gik på nul komma fem fra dagpenge til direktør med en omsætning på et par millioner fra dag et - og ingen undrede sig og alle får sit - lige til at få tårer i øjnene af at det faktisk kan være bedre at have et hvidt ægte regnskab end sorte penge og få det samme ud af det - faktisk mere fordi man nu kan forklare skattefar hvorfor man kan betale af på sit hus, hvis han undrer sig.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Tilmeldt 20. Aug 07
Skrevet kl. 19:29
Gennemsnit 2,7 stjerner givet af 3 person

Ps: En ulempe man kan møde ved at insistere på at betale hvidt er at det kan være svært at få folk korttidsansat fx som afløsere på tilkald . Hvis man er ledig og på kontanthjælp eller dagpenge bliver man straffet for at tage vikariater og arbejde som ikke kan henføres direkte til en 37 timers almindelig arbejdsuge som hele systemet er gearet til. Lad være med at blive sur på folk, fordi de vil tabe penge på at gå på arbejde.

Har prøvet det selv, hvordan man fx får at vide at man nu har arbejdet så meget løst hos en arbejdsgiver at denne skal betale de første 3 dagpengedage efter de har fyret dig endnu en gang som lærervikar. Og hvis du siger det til dem, så betaler de ikke og så får den ledige slet  ikke mere job. 

Ideen med systemet er at du skal fastansætte folk i 37 timers stillinger og det er hele systemet gearet til - og lad være med at lade det gå ud over folk der nu engang søger på de præmisser som systemet giver dem.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

What a load BSTongue Tied

Uinteressant.

Tonny

Tilmeldt 20. Aug 07
Skrevet kl. 20:54

Det er ikke bullshit - læs penge og privat økonomi og få inspiration til skattetænkning. Jeg har mødt en som helt lovligt kan trække en halv million skattefriekroner ud. Og det er har man kunne siden jeg var barn, hvor jeg lærte tricket og læste selskabsloven. Hvis man gør det klart for en revisor man kun handler der, hvis der er seriøse gevinster ved at handle og er en stor nok kunde så kan alt muligt lade sig gøre. Jeg har set det - og hørt det fra iværksættere og folk i skattevæsenet - meget kan lade sig gøre under fire øjne og et pres for at få kunden hjem og tage ansvaret for kundens skattetekniske ønsker. Revisorer er forretningsfolk og de gode ved de får mest hjem på den måde.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:35

Enig med Tonny.

En gang juks.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Aug 07
Skrevet kl. 22:55
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Come on - I er revisorer - selvfølgelig siger I ikke at I kan presses til det yderste, men det kan I. Det første revisionsfirma jeg arbejdede med blev valgt fordi det var bedst til at undgå skattesager. Jeg har korrigeret revisorers og advokaters arbejde til fordel for ejer før. I kan sige hvad I vil, men hvis man tænker jura som en grib, så kan man helt lovligt få penge ud ved at sælge til sig selv fx.

Første gang jeg hørte om det var i min barndom og ungdom , hvor nogle gymnasielærere havde et forlag, hvor de solgte bøger til de gymnasier de arbejdede og selvfølgelig ville undervise i deres egne lærerbøger. Bøgerne var udmærkede - de var bedre end dem fra generationen før. Så beholdt de overskuddet i firmaet og ved hjælp af revisors hjælp og med loven i hånd så solgte og købte de forlaget til sig selv ved at stifte et nyt selskab og vupti, så var overskuddet skattefrit i land. 

Og jow - det sker hver dag og kan sagtens lade sig gøre lovligt, hvis man siger til revisor - jeg har brug for en revisor der leverer det her for jeg smider nemlig det her og hvis du ikke kan det, så kender jeg en anden en.

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 23:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

kaffedrikker:
Så han gik på nul komma fem fra dagpenge til direktør med en omsætning på et par millioner fra dag et - og ingen undrede sig og alle får sit

Lyder lidt usandsynligt at hr arbejdsløs skullle have haft en million-omsætning uden nogen ville undre sig, -altså med mindre han har haft en meget tyk madres efter 2 år på dagpenge...

selvfølgelig findes der mange som supplerer dagpenge mv med sort arbejde, men næppe i millionomsætningsklassen.... De i millionklassen som jeg har hørt om har hentet hvidt pulver i udlandet eller udøvet andre sjove erhverv, -og de penge er ikke så nemme at lave om til hvid omsætning.... ;-)

Så kom lige ned på den virkelige planet igen...

Hilsen Søren

Tilmeldt 20. Aug 07
Skrevet kl. 00:21

Glæder mig det kun er historien om at man kan gå fra at være arbejdsløs på dagpenge til at omsættte for millioner giver anledning til debat omkring troværdigheden af trådstarters indlæg.Ingen betvivler at man kan lave en glistrup light, hvis bare man ikke skriger op om det i medierne selv vel?

Det er da klart usædvanligt med ham på dagpenge, derfor jeg bemærkede historien, men jeg hørte den fra den konsulent som havde sagt det til ham - at han burde gå hvidt, så jeg tror da på ham. Han var tidligere officer i hæren og en fin troværdig fyr. Han havde så været marketingschef for en stor supermarkedskæde. Og jeg mødte ham som ledig og spurgte ham til råds om vores markedsføring af det firma vi startede og det virkede det han sagde selv om det viste sig mere profitabelt i længden at gå andre veje.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 00:32
Han kan da sagtens have en mill. Omsætning, han skal jo bare lade være med at udbetale nogle af dem.

Så det er bare et spørgsmål at investere overskuddet, så firmaet ender i 0 og den dag hvor han skal have løn, ryger de til ham i stedet.

"problemet" er jo at du gerne må have bierhverv som arbejdsløs, men derefter er der ingen der tjekker hvor mange millioner virksomheden omsætter for.
Tilmeldt 20. Aug 07
Skrevet kl. 00:41

præcist boysen - kender flere  som har fået løn i en opsigelsesperiode og så startet noget op i den periode med eller uden arbejdsgiverens velsignelse. At det også sker at en ledig tager skeen i egen hånd og så får arbejdet sig op til en indtægt med eget firma bør jo kun opmuntres. 

Side 1 ud af 5 (50 indlæg)