Hvad finder jeg ikke belæg for? Jeg henviser til dit citat, da jeg svarede et par minutter tidligere til en anden debattør, og mente din kommentar var i skik med min egen indstilling. Ikke fordi jeg mener du tager fejl. |
Henrik Koudahl:Nøgternt set må jeg give kaffedrikker ret, i at det helt legalt er lovligt at lave selskabsstrukturer mv., der enten minimerer ens skat eller om nødvendigt skubber ens skattebetaling ved helt legalt at gøre bruge af loven og skævheder landene imellem.
Jeg var også positiv nok over for problemstillingen - men den kører af sporet når det virker som noget alle bare kan gøre. At alle bare kan stille krav til revisor, så undgår man skat???? Det vil da få mange herinde til at føle sig som idioter, og få mange revisorer til at fremstå inkompetente.
Jeg vil lige tillægge Henrik, at der da er pokker til forskel på at gøre ting som fjerner overskud fra regnskabet og dermed skat - og så gøre ting der skubber skatten foran - både for virksomheder og specielt for private med personligt selskab, er det da i høj grad en muligt - lad os forsimple med en livrente - men det er jo ikke skubbe skatten vi taler om her.
De fleste mindre og større selskaber hænger på skatten. De har da super revisorer, og allilgevel betaler de da i hovedsagen skat - alt andet er da en pseudodebat.
Jeg kan sagens forestille mig brancher der kan snyde - en del selvstændige håndværkere - cafeer, pizzariaer o.l. har da lettere ved at køre uden om kasseapparatet (uden jeg siger det gør de så alle), og jeg ved da også man kan lave udenlandske selskabskonstruktioner - men dels er det de færreste som har de kræfter, dels er det jo ikke så helt selvfølgeligt og let - så betalte alle store virksomheder da givet 0 kr i skat - pengene/overskuddet skal jo bruge i videreudvikling.
vh
Bliv gratis medlem