Nu ved jeg ikke om vi har læst det samme indlæg. Opfordring til at snyde med skatten findes ikke nævnt et eneste sted. At bruge lovgivningen til at optimere ens skatteforhold er ikke forbudt. At jeg så finder debatten på dette forum lidt malplaceret skyldes alene, at man skal op i en hvis størrelse for at det finansielt kan betale sig at planlægge en selskabsstruktur, der kører på tværs af landegrænserne. Iøvrigt et område, hvor de danske skatteregler for holdingselskaber i en årrække tiltrak massevis af udenlandske selskaber til landet (en adresse på et advokatkontor). |
Hvor meget man kan slippe afsted med og hvordan, er vel i det store og hele underordnet. Det er ikke umuligt at klare sig i DK som selvstændig.
Umiddelbart ligger ideen i hele dette tankesæt så latterligt langt væk fra den hverdag vi andre, almindelige (heldigvis) selvstændige kan genkende. Jeg er træt af at skulle betale andres udgifter i en længere periode, mens de ved siden af tjener tykt på diverse suspekte metoder.
Det er nemlig heller ikke rocket science at mange der starter på denne løbebane, aldrig ender med et helt hvidt regnskab. De kommer aldrig til at betale fuldt ud til den fælles kasse der tager sig af DK's hårdest ramte, veje, sygehusvæsen, folkeskoler osv.
Hvorfor skulle vi andre acceptere, at vi giver folk muligheden for at afprøve projekter, mens vi betaler deres understøttelse? Og hvem betaler gildet, hvis deres projekt vælter?
Desuden er "en kreativ revisor" tit bare en andet ord for kriminel. Selvfølgelig skal man udnytte fradrag mv., men igen er der en grænse. Kend den!
Latterligt, latterligt og hamrende asocialt!!
Bliv gratis medlem