Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Øv øv fik aldrig succes :-(

Side 8 ud af 16 (156 indlæg)
Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

jv45:
Når du piller den ud af sammenhæng bliver den.

Jeg hiver den ud af sammenhængen fordi den ingen relevans har for emnet overhovedet. Det hverken hjælper Mads eller andre, som måske står i samme situation, men er blot med til at opildne dårlig smag - som vi efterhånden har set rigeligt af herinde, hvor folk farer op i en sky eller kommer med nedladende kommentarer.

Og længere tror jeg vist ikke vi kommer her i tråden. Nu har Mads fået en del respons, så må han jo sove lidt på det og se om det er noget han kan bruge.

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Tilmeldt 26. Jan 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 23:21

Kim:

jv45:

Jeg hiver den ud af sammenhængen fordi den ingen relevans har for emnet overhovedet.

Her bekræfter du selv at du ikke har læst hvad der er blevet skrevet om eller ikke er i stand til at forstå det

Kim:

Det hverken hjælper Mads eller andre

Det er du ikke kvalifikseret til at svare på, det kommer an på hvordan du fortolker og opfatter det. 

Er det ikke en hjælp hvis det kan give en et spark i røven? Så man komme til at se virkeligheden og få sat nogle tanker i gang, det har vi alle brug for i ny og næ. 

Det er den bedste hjælp du kan gi.

Det gør det nødvendigvis ikke rigtigt - men en klog mand ville skænke det en tanke - det kræver dog også en del selv-indsigt at drøfte sådan et spørgsmål med sig selv. Men der er bestemt værdi at hente for den rette person. 

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 23:25

..... and here we go again Sleep

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Jeg kalder en spade for en spade.
Mads har ikke brug for ynk men at se virkeligheden i øjnene.
Om det gør at han opgiver er hans valg, men vælge skal han.

Tilmeldt 18. Aug 11
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 23:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Har læst hurtigt igennem debatten og Mads det lader til at sjovt nok som at du kommer med 'undskyldninger' nogle gange, over hvorfor det ikke har gået så godt. Stop, lyt og tage de ting personerne her tager op seriøst. Spørg ind til ting.. 'Hvordan kan det være du ikke fattede hvad sitet gik ud på?'

Syntes dit site kræver meget endnu.
Med lidt erfaring, kan man hurtigt mærke, samt se at man kommer på endnu et Joomla site. Altså, i det mindste, så byt ikonen fx.

Er det svært at lave logoet transparent så den matcher baggrunden? Er også en tanke som man får. Samt så ser man noget halv engelsk her og der, som fx "Forgot login?", som gør indtrykket endnu værre.

http://mediaplace.dk/templates/myhome-tg/images/medeaplace_tobbanner.gif <- ligner noget lavet i Paint, og gemt i dårlig kvalitets gif format. Værste er at det er hvad man møder på dit site, på forsiden.

Der må ikke være sådan noget. Husk på, det tager en person max. 5 sekunder for at få indtrykket om at ctrl+w. 

Brænder du for dette, så fiks og fortsæt.
Glem din nær omkreds og skriv med et par fra amino eller noget, udefra, hvor du sødt spørger dem om at bedømme dit site efter bruger venlighed, forståelsen af sitet, hvor hurtigt det gik for dem at ville lukke sitet ned etc.

Og det med at acceptere brugerne. Nej. Du må aktivere så man kan logge ind direkte efter man har oprettet sig. Så må du finde ud af noget, som forhindrer de her auto spammers. Hint: CAPTCHA :-)

Med det sagt så held og lykke med det! Brænder du ikke for det, så bare stop..

Du kommer ikke længere end hvad du har opnået nu. Og med brænder mener jeg at man er villig at bruge MINDST 2 timer af sin tid, dagligt for forbedring, optimering samt generelt være aktiv, nu når sitet også er live, så vær der for brugerne som prøver at være aktive!

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:17

jeg har selv oplevet folk tager kun en del af indlægget nogle gange og det siger noget helt andet og man får en lang debat om noget man nogle gange er enig i eller man ved slet ikke hvad man debattere , derfor tag hele indlægget det giver meste mening, derved formidler du dit budskab bedste ud til os iværksættere

men stor viden og den vildeste iværksættere passion tror jeg det lykkes ham at få gang i forummet , det kræver stædig og vilje og en gerne en person med en stor personlighed der kan køre som  i gang sætter

ja som før sagt det kan gå flere år før sker rigtigt noget men de de første år er de svære hvor man skal udvise sin stædighed og vilje og på et tidspunkter køre det der ud ad

dog vil jeg mene tit vil det kræve man løbende viser sin personlighed og det giver endnu mere gang i forummet jo aktive starter jo mere er alle aktive især når det er en stor personlighed der skriver , det kan man også gøre sig selv til ved at skrive meget og udvise en stor viden og en urokkelig vilje det skal lykkes

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:32

Kim:

jv45:

Jeg hiver den ud af sammenhængen fordi den ingen relevans har for emnet overhovedet.

Deri er jeg meget uenig. Jeg mener netop det har relevans for debatten. Trådstarter finder jo hele tiden på undskyldninger, når folk prøver at finde ind til grundens kerne eller måske ligefrem forsøger at opmuntre manden.
Så ligger den pågældende bemærkning faktisk lige til højrebenet og skulle måske kunne vække trådstarter til at se tingene an på en anden måde.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:46

Er enig i de punkter som Azzyh kommer med, første indtryk er ikke godt nok. Der er alt for mange småfejl der sniger sig ind. For målgruppen er det slet ikke noget der tolereres.

5-6 brugere er ingenting. Opret 100+ brugere og brug 30 min om dagen på at skrive (4 browsere, log ind/log ud og skriv skriv skriv). De 30 minutter kan du gøre i din frokostpause mens du spiser.

Find nogle keywords du vil ranke på og opret brugere der kun snakker om det.

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 00:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 26 person

Kim:

Martin Thorborg:
Hvis du kan bruge det som undskyldning for at tabe, uden at miste ansigt, så fint med mig.

Helt unødvendig kommentar.

Der er flere ting m.h.t. hjemmesiden, som er bæh, men som nævnt før, så drej nøglen om og giv den en skalle når du er kampklar igen - næste gang bare på en anden måde :-)

Er gejsten væk, er der sgu ikke så meget at gøre. At få motivationen tilbage via diverse powertalks er lidt lige som at pisse i bukserne for at holde varmen.

Men det er jo netop ikke en unødvendig kommentar. Mads siger imellem linjerne, at han tror at Amino er bygget på en solid bunke penge, hvilket ikke er tilfældet. Hvis man bruger penge som argument, i et tilfælde der omhandler et forum, så er det et malplaceret argument.

Jeg synes derudover at det er et sært argument du kommer med. Drej nøglen, og giv den en skalle til du er klar igen. Men hvad så næste gang, det ikke gik lige så let som han havde regnet med? Skal han så også bare dreje nøglen der? Så snakker vi om en ond cirkel, som intet godt bære med sig. Han har fået en masse respons i tråden her, og det giver ikke anledning til at lukke siden, men derimod bearbejde den konstruktive og behjælpelige kritik han her har fået, og gøre sit projekt bedre! Åbenlyst har der været fejl og mangler, men bare fordi der er fejl og mangler er det ikke ensbetydende med at man bare lukker skidtet ned, og starter igen.

Det minder alt for meget om de 15 forskellige pizzarier der har lagt nøjagtig samme sted, hver gang på Vardevej i Vejle. Uden nogen forbedringer eller andet - blot den ene konkurs efter den anden.

Jeg tror alle oplever at få en midlertidig tanke der siger "fuck det - nu orker jeg ikke mere", for derefter at bruge et par dage, eller sågar uger til lige at sluge kamelen, komme tilbage med fornyet og forøget kraft, og give den en seriøs flyveskalle.

Interessere han sig ikke for emnet, eller aner han ingenting om emnet forummet handler om - ja så har han et problem, og i det tilfælde vil jeg måske give dig ret i at han burde prøve sig med et andet erhverv.

Skal vi lige opsummere?

1. Du mener folk er fastlåste i deres internetmønstre.
2. Du orker ikke bruge 6 måneder mere på at skrive med dig selv i forummet
3. Du ville skabe rammerne, og lade brugerne komme automatisk
4. Du skriver ikke 1000 eller 10.000 indlæg selv, da du også har et liv "offline"
5. Brugeren får en mail når han er oprettet
6. Du mener det er bedst at aktivere hver enkel bruger pga. spam
7. Du mener ikke projektet er 3-4 timer værd
8. Du mener det kræver penge at få succes fra start af
9. Dit grundlag for at starte siden var forkert, og det vidste du fra start af

Skal vi lige udvide punkterne en gang, med nogle tanker jeg gør mig?

1. Du mener folk er fastlåste i deres internetmønstre.
Det er folk ikke. Mange elsker at prøve nye ting, og vil hjertens gerne oprette sig på diverse forums, men i dit tilfælde er der andre problemer der spiller ind - mere om det længere nede.

2. Du orker ikke bruge 6 måneder mere på at skrive med dig selv i forummet
Come on Mads. Jeg har været inde og se på dit forum, og læst en smule, samt chekket antallet af svar. Lad os lave et regnestykke. 6 x 30 = 180 dage. Der er PRÆCIS (klokken 00.15) skrevet 244 svar. Lad os antage at dine brugere har skrevet de 64 af svarene, og du står for de 180 af dem, så er det ét svar om dagen i et halvt år. Godt nok siger du at du har et offline-liv, men at postulere at du snakker med dig selv baseret på 244 indlæg over en periode på 180 dage, er simpelthen ikke godt nok.

3. Du ville skabe rammerne, og lade brugerne komme automatisk
Hvornår har du sidst set et projekt, som har gået viralt rundt, hvor alle brugere er kommet af sig selv? Jeg kan ikke nævne ét eneste projekt, hvor jeg tænker. Hold da kæft. En opsætning af en hjemmeside, og så har han 1 million brugere? Damn. Det er ét - Det er facebook, men Mark Zuckerberg stod ikke passivt til. han brugte al sin fritid på at lave facebook, og i dag er det en af de mest besøgte sider i verdenen.

4. Du skriver ikke 1000 eller 10.000 indlæg selv, da du også har et liv "offline"
Fair nok. 10.000 indlæg på 6 måneder er da også en del - bevares. Det svare til 55,5 indlæg per dag igennem 6 måneder. Jeg ville nok personligt have gjort det, men sådan er vi så forskellige. Når vi snakker 1.000 indlæg, så er det ikke mere end 5,5 indlæg per dag - det er INGENTING. Det er overstået på noget der minder om 5-10 minutter, alt efter hvilke spørgsmål man svare på!

5. Brugeren får en mail når han er oprettet
Ja - og? Det er komplet irrelevant, når brugeren ikke kan logge ind med det samme. Du skriver et sted i tråden at det "kun" tager 5 minutter for dig at aktivere os, men nu er klokken 00.21, og jeg registrerede mig klokken 23:55 ca. og jeg kan altså stadig ikke logge ind. Skulle jeg virkelig ville komme tilbage til et sted, hvor administratoren ikke engang stoler på mig ved første øjekast? Come on. Det er simpelthen demotiverende - især når man gerne vil deltage i debatten NU!

6. Du mener det er bedst at aktivere hver enkel bruger pga. spam
Jeg vil referere til overstående punkt 5, og tilføje at man altså på ingen tid kan installere, eller lave en CAPTCHA, som sikre imod spammere. Eller i hvert falde sikre sig i de fleste tilfælde. At brugere ikke kan logge ind og skrive umiddelbart efter de har oprettet sig, er noget crap. Så kunne du lige så godt bare lave en kontaktformular, og bede dem om at skrive til dig, og bede om en invitation.

7. Du mener ikke projektet er 3-4 timer værd dagligt
Det er reelt set også fint nok. Det kommer selvfølgelig an på hvad målet for projektet er. Hvis målet er at du skal kunne leve af det i løbet af relativ kort tid, så vil jeg mene at projektet BURDE kunne tage 3-4 timer af din tid - dagligt. Hvis det er et hobbyprojekt, som egentlig ikke har noget mål - tja - så er det jo fint nok, men så er der bare ingen grund til at klage over din manglende fremgang.

8. Du mener det kræver penge at få succes fra start af
Selvfølgelig kræver succes ikke penge. Man kan sagtens få succes uden penge til opstart. Selvfølgelig kan vejen dertil være sværere, og hårdere, men som Martin skrev, så har han altså ikke smidt 1 million i projektet fra dag 1 af! Det kom senere hen, da det var nødvendigt, og han traf et valg om at gå 200% all in! Dog skal det siges at nogle projekter naturligvis kan kræve en kapital, men arbejdet begynder trods alt før man har pengene i hånden. Du skal udarbejde en idé, du skal planlægge en del, og derefter kan du investere, eller søge investorer.

9. Dit grundlag for at starte siden var forkert, og det vidste du fra start af
Her tænker jeg med det samme - at hvis du vidste det var forkert fra start af... hvorfor så gøre det? Man kan altid være bagklog, så jeg vil ikke kommentere mere på det, men sige at det ikke er for sent at ændre sin tilgang til tingene, og måske sætte målene en smule mere realistiske.. Nej - jeg retter mig lige en gang. Vær aldrig direkte realistisk, for realisme alene har aldrig ført til noget nyskabende.

Bonusrunden

Troede du jeg var færdig? Smile - ikke helt.

Nu har jeg taget et kig på din hjemmeside, og det er sgu ikke underligt at du ikke kan få folk til at blive, eller at folk bliver forvirret. Lad os tage de primære ting først.

• Din skulle forestille at være et dansk forum. Dog er det bare sådan at det halve af forummet er engelsk. Herunder de essentielle, og vigtigste dele af forummet! Nemlig brugeroprettelsessiden. Jeg er IT-nørd, og selv jeg blev forvirret over måden det hele kørte på.

Hvorfor skal man eksempelvis skrive sin email 2 gange på tilmeldingssiden?

• Jeg oplevede den ene fejl efter den anden under oprettelsen, og blev sendt til en "fejlside", som sagde at jeg skulle prøve igen, og da jeg gik tilbage, skulle jeg til at indtaste alle oplysninger én gang til. Belastende.

• Login-formularen er også engelsk, hvilket må betegnes som særdeles useriøst.

• Har man glemt sit password, skal man ligeledes kunne lidt engelsk.

• Og selvfølgelig skal man da også kunne engelsk, når man modtager oprettelsesemailen osv.

• Jeg vil lige nævne at siden jo er et dansk debatforum. Hvis nogen havde overset det.

• Klikker man ind på "om mediaplace", så får man en random font stukket i hovedet, som overhovedet ikke passer ind med resten af siden.

• Designet, den engelske tekst, forummet, helheden osv. gør hele brugeroplevelsen en kende forvirret, og det er ikke ret godt.

Når jeg ser på overstående faktuelle oplysninger, som du selv har provideret mig med i form af indlæg i tråden, kombineret med din manglende interesse for siden, tillagt lidt "dovenskab" samt til sidst en knivspids salt - i form af en mangelfuld hjemmeside, så må konklusionen være at du må stramme op.

Det lyder måske hårdt, og jeg er trods alt kun en 23-årig knægt uden den helt store succes endnu - men bare rolig det kommer - det kan jeg garantere dig for. Men når vi ser lidt på det, så siger du at du ikke er doven - det er måske rigtigt, men et eller andet ér der sgu i vejen, når du ikke engang har fået oversat siden til det korrekte sprog, og til den korrekte målgruppe - nemlig dansk, til danskere.

Du vil ikke bruge tid på siden, men har sat rammerne for hvad siden skal omhandle, for derefter at læne dig tilbage, og forvente en storm af succes. Det sker ikke. Skal vi lige bruge det gode gamle ordsprog: "Du kan lave og designe verdens bedste hjemmeside, men hvad hjælper det hvis ingen ser den?". Nu er det muligt du ikke har kunnet få siden frem i form af manglende økonomi, men du kan da få den frem ved hjælp af søgemaskineoptimering, og andre eksterne kilder. Der findes tonsvis af løsninger, når det kommer til "gratis" trafik, og markedsføring - ganske vist er det ikke nemt, men igen er manglende økonomi i det her tilfælde, bare ikke det rette argument.

Vil du have succes med dine projekter, så er det med at arbejde hårdt. Det er fint at prioritere sin familie først, men så skal man også sætte målene herefter, for hvis man ikke kan klare 30 minutter - 1 times arbejde om dagen, så er det måske slet, slet ikke den rette branche man stiger ind i, og så er jeg på vej til at give Kim heroppe ret - så er det sgu med at dreje nøglen. Vil du ikke arbejde for det - så er det en dødssejler på forhånd - end of story.

Lav en plan!

• Hvad er målet?
  • Hvad skal siden kunne?
  • Hvad er målgruppen?
  • Hvordan kan jeg forbedre siden?
  • Hvad kan jeg bruge den konstruktive kritik til?
  • Hvilket punkt er vigtigst at få lavet først?
  • Aktivér brugeroprettelse, så man ikke skal have TILLADELSE! (helt klart det første der skal fikses)
  • Hvordan markedsføre jeg siden? Facebook, Google+, Youtube, twitter, SEO, artikeldatabaser, linkkataloger, pressemeddelelser, blogs, mailliste osv. osv.
  • Hvor lang tid kan jeg bruge dagligt. (1 time eksempelvis er 7 timer i ugen og 30 i måneden). Måden jeg ville regne det ud på er: Hvordan bruger jeg de 30 timer bedst muligt, og hvad skal der nøjagtig ske de næste 30 timer!

Jeg har sikkert glemt nogle punkter - men hey! Klokken er 1 om natten. Nu har du materiale nok i denne tråd+denne post til at lave en punktliste på 50, og så tage dem én efter én.

Det var det.

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 00:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er simpelthen nødt til at svare her, selvom der allerede er sagt en masse. 

Jeg ved det kan lade sig gøre at starte et nyt community og komme fornuftigt fra start, men holdninger som "gider ikke bruge 3 timer om dagen" og "jeg troede det ville komme af sig selv", den kan man godt stoppe op et helt bestemt sted. 

Det kræver hårdt arbejde. Vi har lanceret et community og vi har over 1300 brugere (som har aktiveret sin konto), der er oprettet ca. 650 debatter og der er skrevet ca. 7500 svar i de debatter.

Ud over det, så har brugerne sendt mere end 8500 beskeder i hinandens gæstebøger og ca. lige så mange i postsystemet. 

... Vi startede i øvrigt 1. november 2011! (det synes jeg selv er ganske godt gået)

Men hvad har så den magiske opskrift været? En ufattelig mængde timer. Mere end 3 timer når der lige var tid og lyst. Vi har brugt hundredevis af timer for at komme der til hvor vi er. 

Nå, men nok om vores. Det var egentlig mest for at fortælle dig, at man godt kan give folk nye vaner, men du skal tilbyde dem noget de enten har brug for, eller noget de ikke ved de mangler. 

For at komme med noget helt konkret til din side, så har jeg et par råd. De er meget direkte, så lad være med at tage det som om at jeg er efter dig, det er kun et kærligt spark i røven - og set fra min optik, der er garanteret folk der ikke er enige :) 

Din side er ikke indbydende at se på. Med det samme jeg ser den, så lugter den af standard og der er intet unikt over den. 

Dit banner i toppen som skiftevis reklamerer for siden selv og redHOST synes jeg er for voldsom til en ny side der skal tiltrække brugere. Lige nu har du brug for nye brugere - og du har reelt set ikke noget som de hungrer efter, derfor skal der meget mindre til før de sorterer dig fra. Så skru ned for reklamerne, ihvertfald lige nu. 

Du vil gerne fokusere på at være et forum... Hvorfor i alverden skal jeg så lede efter dine debatter?  De skal eksponeres stort på forsiden så jeg lynhurtigt kan se om der er noget jeg er nødt til at blande mig i (som f.eks. denne debat). 

Drop blogs.. Det er fint med blogs hvis din side er stor nok til at bære det, men start med at fokusere på dit hovedområde (debatter), hold fokus der og sørg for at udbrede dét. 

Sidst, så optimer på hastigheden. Siden er ufattelig langsom - det tager mig mere end 20 sekunder at komme ind i en debat. Hvis jeg var potentiel bruger så var jeg blevet træt og havde fundet et andet sted. (Jeg har testet fra 2 steder, bare for at sikre det ikke er min linje der er helt ude i hampen)

Du kan selvfølgelig også give op, men er du så sikker på at du ikke vil fortryde det om et par år når en anden eventuelt køber siden og får en ordentlig røvfuld brugere? 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Side 8 ud af 16 (156 indlæg)