Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er en god bounce rate?

Side 1 ud af 8 (73 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der vil give et bud på hvad jeres mål er for bounce og måske pageview? Er der et magisk tal hvor det skiller imellem udmærket og skidt?

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det mest præcise svar får du ved at tilmelde dig her: http://www.webshopindeks.dk/ 

Bouncerate og antal pageviews/visit varierer MEGET fra branche til branche. Der er også forskel på om det er en webshop, en kontakt side eller et forum. 

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak. Det vil jeg prøve :-)

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Derudover er der stor forskel på hvor trafikken kommer fra.

min webshop er der en  noget større bounce rate fra tilfældige long tail søgeord end f.eks. vores Facebook gruppe.

I nogle tilfælde er 55% sikkert OK, mens i andre tilfælde vil det være komplet sindssygt.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Jeg har en på de 50%, og jeg der er faktisk ikke forskel på hvor de besøgende kommer ind fra, men umiddelbart vil jeg jo mene at uanset om det er en webshop eller en blog, så burde bounce være lavere hvis de besøgende kommer ind fra Google, da de jo ikke kender websiden....

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

bounce rate kommer helt an på det indhold man har på hjemmesiden, forstået på den måde at fx hvis man har en ordbog som jeg har på min hjemmeside, så vil bounce rate være enormt høj. Alene af den grund at brugeren hurtigt for svar på det de ledte efter og dermed smutter igen.

Man kan selvfølgelig optimere på mange punkter i forhold til en ordbog, men generelt vil den have en høj bounce rate.

I shops og lign er det lidt nemmere at få folk til at ville se mere, men igen det kommer lidt an på indholdet igen igen :) men fx fik jeg denne helse shop ned på en afvisningsprocent på lidt under 5% fra en procent på lidt over 55%.

Der er ikke et decideret tal man skal gå efter eller ikke må ligge over, da det jo som sagt kommer an på hjemmesiden, indholdet og det man tilbyder sine brugere. så det kommer helt og holdent an på situationen.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Som mange siger, så svinger det meget.

I nogle tilfælde kunne en bouncerate på 100 % være en våd drøm for en sælger. Folk lander på 1 side, finder det telefonnummer de skal bruge, ringer og bestiller og forlader siden igen. Er det dårlig forretning ? Nej, og det er heller ikke noget Google straffer, hvis de kan se at det er det som er formålet med siden.

Personligt synes jeg det er noget pjat at Google bruger Bounce Rate som et ranking signal. De kan bruge Time On Site som et signal, og så sætte det ned til 10 sekunder som et minimum.

Hvis man finder det man leder efter på 10 sekunder, er glad og kan komme videre i sit liv, så burde Google belønne det i stedet for. I stedet for at belemre folk med alt mulig info og intern linkning for at få dem rundt på andre interne sider, og holde bounce rate nede.

Jeg har sider med bouncerate på over 60 % som ranker som nr 1 på rimelig konkurrenceprægede ord. Lad være med at gå i panik, men tænk på at gøre hjemmesiden til en god oplevelse for din kunde i stedet. På den måde får du ordrer

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input. Amino er helt uundværlig for mig efterhånden...
Det jeg tænkte på var om at hvis ens bounce rate er høj, om man kan forstå de data til at ens side ikke indeholder nok links til andre interne sider?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Høy:

Tak for input. Amino er helt uundværlig for mig efterhånden...
Det jeg tænkte på var om at hvis ens bounce rate er høj, om man kan forstå de data til at ens side ikke indeholder nok links til andre interne sider?

Igen kommer det an på den enkelte hjemmeside. Fx i clarashelse.dk's tilfælde, der hjalp det enormt meget at få mærkerne ud på siden, så brugeren kunne se dem og klikke. og nyt design gjorde også underværker :)

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Høy:

Tak for input. Amino er helt uundværlig for mig efterhånden...
Det jeg tænkte på var om at hvis ens bounce rate er høj, om man kan forstå de data til at ens side ikke indeholder nok links til andre interne sider?

Hvis din bounce rate er for høj skal du have gang i noget optimering af din landing page. Du bliver nød til at først at finde ud af hvem som besøger din side, og hvad det er de gerne vil have ud af deres besøg. Hvis de kommer fra en Adwords annonce, som fortæller dem at de kan købe brugte cykler, så skal du sørge for at du sælger brugte cykler. Dette kaldes også "message match". Når du har fået landet dine besøgende korrekt, så skal du finde ud af om du giver dem den tilstrækkelige information til at de kan tage action på det du tilbyder. Det kan sagtens være fordi du ikke tilbyder dem om interne links, det kan også være helt andre årsager.

Det var den korte version af noget som man kan skrive tykke bøger om ;-)

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Side 1 ud af 8 (73 indlæg)