Der er også derfor at jeg skriver at det svinger meget.
Hvis man har en webshop, som Kim skriver, så skal man mindst fra produkt til købsside for at have en vellykket side.
På andre sider , kan brugeren nøjes med et telefonnummer, og der kan en bouncerate på 100 % være lige i øjet.
Hvis man bouncer tilbage til søgeindekset og leder videre hos sine konkurrenter, så er det knap så godt, som Frank snakker om.
Dybest set ville jeg, som købmand , gå efter så høj en bouncerate som muligt. Det betyder at kunden fandt det han ledte efter, hurtigt , nemt og billigt.
Som sagt har jeg flere sider, med virkelige høje bouncerates, men som ligger helt i toppen og som konverterer godt. Jeg har aldrig forstået hvorfor at jeg skal forstyrre dem i et salg ved at klikke på flere links på min side, for at få bouncerate ned
Hvis folk bouncer pga høj loadtid , så ville jeg blive bekymret.
Folk overspekulerer bouncerate, bare tænk på det som en klog købmand, så kommer du langt. Det kan man læse en del om, det at være succesfuld e-købmand, i E-Pusher.
Ham der skrevet den, han ved hvad han taler om :)