Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er en god bounce rate?

Side 2 ud af 8 (73 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jimi Hove:

Personligt synes jeg det er noget pjat at Google bruger Bounce Rate som et ranking signal. De kan bruge Time On Site som et signal, og så sætte det ned til 10 sekunder som et minimum.

Hej Jimi,

Du kan godt regne med, at det ikke er bounce rate, som kan aflæses i Analytics, Google bruger som signal. Det er nærmere sådan en metric som bounce tilbage til søgeresultaterne, der er relevant for dem.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 19:20

Frank Hellerup Madsen:
Det er nærmere sådan en metric som bounce tilbage til søgeresultaterne, der er relevant for dem.

Det giver i hvert fald mere mening.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 19:32

Jimi Hove:

Frank Hellerup Madsen:
Det er nærmere sådan en metric som bounce tilbage til søgeresultaterne, der er relevant for dem.

Det giver i hvert fald mere mening.

Det giver ikke nødvendigvis mere mening. Hvis besøgende kommer ind på en produktside på en webshop via en bannerreklame og GA fortæller at alle bouncer, så må det jo være en indikation af, at de ikke er interesseret i denne side. Hvis ingen kommer videre fra produktsiden, så må det være et tegn på at det ikke er en side som er relevant. Derfor skal den ikke ranke så godt som en side hvor alle klikker videre.

Jeg kan sagtens se at time spent også er meget interessant er, men i rigtigt mange tilfælde vil bouncerate være en rigtig god indikation af en sides kvalitet.  

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 19:42

Der er også derfor at jeg skriver at det svinger meget.

Hvis man har en webshop, som Kim skriver, så skal man mindst fra produkt til købsside for at have en vellykket side.

På andre sider , kan brugeren nøjes med et telefonnummer, og der kan en bouncerate på 100 % være lige i øjet.

Hvis man bouncer tilbage til søgeindekset og leder videre hos sine konkurrenter, så er det knap så godt, som Frank snakker om.

Dybest set ville jeg, som købmand , gå efter så høj en bouncerate som muligt. Det betyder at kunden fandt det han ledte efter, hurtigt , nemt og billigt.

Som sagt har jeg flere sider, med virkelige høje bouncerates, men som ligger helt i toppen og som konverterer godt. Jeg har aldrig forstået hvorfor at jeg skal forstyrre dem i et salg ved at klikke på flere links på min side, for at få bouncerate ned

Hvis folk bouncer pga høj loadtid , så ville jeg blive bekymret.

Folk overspekulerer bouncerate, bare tænk på det som en klog købmand, så kommer du langt. Det kan man læse en del om, det at være succesfuld e-købmand, i E-Pusher.

Ham der skrevet den, han ved hvad han taler om :)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Skrevet kl. 19:55

Jimi Hove:

Der er også derfor at jeg skriver at det svinger meget.

Hvis man har en webshop, som Kim skriver, så skal man mindst fra produkt til købsside for at have en vellykket side.

På andre sider , kan brugeren nøjes med et telefonnummer, og der kan en bouncerate på 100 % være lige i øjet.

Hvis man bouncer tilbage til søgeindekset og leder videre hos sine konkurrenter, så er det knap så godt, som Frank snakker om.

Dybest set ville jeg, som købmand , gå efter så høj en bouncerate som muligt. Det betyder at kunden fandt det han ledte efter, hurtigt , nemt og billigt.

Som sagt har jeg flere sider, med virkelige høje bouncerates, men som ligger helt i toppen og som konverterer godt.

Hvis folk bouncer pga høj loadtid , så ville jeg blive bekymret.

Folk overspekulerer bouncerate, bare tænk på det som en klog købmand, så kommer du langt. Det kan man læse en del om, det at være succesfuld e-købmand, i E-Pusher.

Ham der skrevet den, han ved hvad han taler om :)

Sorry, men der er altså noget i det du skriver der ikke helt hænger sammen. 

Hvis en webshop har en bouncerate på 100% så vil der ikke blive gennemført nogen køb. Bouncerate = besøgende som kun har set én side, ergo den de landede på, hvorefter de forlader siden. Jeg kan godt se at forskellige landing pages med en signup formular kan have en bouncerate på 100% samtidig med at den konverterer godt, hvis destinationsmålet er en pop-up hvor der GATC ikke er. Hvis en sides mål er at vise et telefon nr. vil jeg dog aldrig mene at succeskriteriet kan være at de skal smutte med det samme igen.

Jeg vil aldrig kunne se en høj bouncerate som et succeskriterie, og det tror jeg ærlig talt heller ikke at Thorborg eller andre synes det ;-)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nikolaj, det er ikke alle hjemmesider der er webshops ;)

Hele kernen i E-Pusher handler om ikke at forstyrre sin besøgende med at købe. Kunden er allerede inde på din side, din eneste opgave er ikke at fucke op :)

Ergo, des færre sider personen skal igennem, des færre klik, des højere bouncerate = Færre forhindringer i salgsprocessen = rigtig godt

Jeg ved godt at mange taler om det helt modsatte, og det må de jo om. Jeg ved bare at jeg har succes med høj bouncerate, og det kender jeg mange andre der også har.

Som de siger i Fakta. : det skal være nemt, hurtigt og billigt at handle her. ( vi lokker dig ikke ud i baglokalet for at du lige se skal se baglokalet, for at få bouncerate længere ned )

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:10

Når jeg for eksempel laver en landingpage, så tænker jeg altid på at folk skal bounce så hurtigt som muligt. Men jeg laver jo også seo, så jeg vil også gerne have en del tekst med, så jeg kan få nogle longtail søgninger.

Så derfor sørger jeg oftest for at have en boks med kontaktinfo lige under den indledende tekst. Så kan dem der blot søger kontaktinfo , få det hurtigt, og komme videre i teksten. Og jeg er simpelthen også nervøs for at skræmme bare 2 % væk af de besøgende , hvis de ikke bryder sig om teksten længere nede. Og det er der altid nogen der ikke gør.

Så jo jeg går helt bevidst efter så høj bouncerate som muligt.

Min drømmeside er en side med en stor knap på, og intet andet, ingen tekst ... ingenting. Og på den knap skal der bare stå KØB !

Jeg tvivler på siden virker i praksis, men jeg drømmer tit om den :D

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Skrevet kl. 20:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jimi Hove:

Det er jo netop det jeg skriver i mit indlæg? :-)

Jimi Hove:

Ergo, des færre sider personen skal igennem, des færre klik, des højere bouncerate = Færre forhindringer i salgsprocessen = rigtig godt

Denne udregning er ikke korrekt. Jeg er enig i, at det skal være let (jeg er sådan set ansat til, at gøre det let for Lomax' kunder at handle), men bouncerate er knyttet til enkelte sider og bliver udregnet på følgende måde antal besøg som kun ser den ene side / besøg * 100. 

Enten snakker vi forbi hinanden ellers tror jeg ikke du har forstået GAs måde at udregne brouncerate (bliver også kaldet enkeltsidefrekvens) :-)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 20:18

Jimi Hove:

Hele kernen i E-Pusher handler om ikke at forstyrre sin besøgende med at købe. Kunden er allerede inde på din side, din eneste opgave er ikke at fucke op :)

Jeg ved godt at mange taler om det helt modsatte, og det må de jo om. Jeg ved bare at jeg har succes med høj bouncerate, og det kender jeg mange andre der også har.

Som de siger i Fakta. : det skal være nemt, hurtigt og billigt at handle her. ( vi lokker dig ikke ud i baglokalet for at du lige se skal se baglokalet, for at få bouncerate længere ned )

Bounce rate er nu når en bruger kun ser 1 side  på en hjemmeside, i en shop vil det betyde med din fremgangsmåde at jo højere en bounce rate jo færre køb. Så i en shop, skal bounce rate helst være så lav som muligt, men uden at man bare leder brugeren rundt på siden uden at foretage et køb.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:18

Hej igen :)

Jo tak, jeg ved godt hvad bounce rate er. Og på nogle sider er en lav bouncerate rigtig godt, men på rigtig mange andre er en høj bouncerate også rigtig godt.

Jeg vil kæmpe videre med at få højere bouncerates og højere konverteringsprocenter :)

Side 2 ud af 8 (73 indlæg)