Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er en katastrofe som sælger - hvad kan jeg gøre?

Side 2 ud af 9 (90 indlæg)
Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marianne!

Jeg har været inde på din hjemmeside og selvfølgelig kender jeg dig ikke, men efter det indtryk  jeg får fra din personlighed skal du passe på med ikke at blive sælger. Forstå mig ret, selvfølgelig kommer du til kunden med salg for øje, men jeg tror din personlighed er så meget menneskelig at det er det kunden har tillid til og for meget rolle som sælger vil ødelægge den tillid.

Ud over de råd du har fået kan det også være gavnligt at lytte til stærke personligheder (f.eks. ved taler eller diskussioner) og tag hvad man kan bruge og lade resten være.

De bedste hilsner

Hans Peter Rebien

Sorø

Fra jFrederikshavn
Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Home Page Pays Skrevet kl. 01:05
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Maraianne
Du er sikkert en bedre sælger end du selv tror, da du får gode tilbagemeldinger. Det betyder at du som sådan gør det godt, hvis du altså får afsat dine produkter i tilfredsstillende mængder.

Den grundlæggende følelse du har i dig, tvivlen og om du gør det godt nok, vil altid være der. Den vil du aldrig komme af med. Den er du født med.
Du kan læse bøger, tage kurser, gå til coach o.s.v, men det hjælper kun i kort tid, så er du tilbage i den gamle stil igen. Dine følelser skal du acceptere og lære at leve med, de er din følgesvend gennem hele livet, uanset hvad de smarte siger,.. De lever jo af at sælge livsstilsprodukter og vil hårdnakket påstå det virker. Det gør det sikkert også på nogle få.

Det du mangler for at komme over denne barriere, er at du skal have noget i baghånden du kan give gratis til dine kunder og som vil give dem et tilhørsforhold til dig og dine produkter.
Problemet med det er bare, at det gratis produkt du kunne give væk for at holde kontakten med kunden og omvendt vedlige, ikke har eksisteret før nu.. lige præcis i dag.

Ja, du er faktisk så heldig at der i denne uge kommer et software produkt på markedet som gør at dette er muligt. Produktet hedder Smart Media Desktop og er en revolution indenfor marketing.
Giv softwaren til kunden gratis. De vil så installere softwaren på deres computer og bruge det hav af features der er indbygget i det. De vil takke dig mange gange for det.
Du kan så til enhver tid kontakte dine kunder gennem denne software ved brug af f.eks video eller mail og brande dig selv. Du kan faktisk bestemme hvordan deres desktop ser ud. Det er din hjemmeside de ser på deres computer.
Du kan få mere info her: http://easyrider.smartmediatechnologies.com
Der er store visioner og håb for denne teknologi. Hvis du har lyst kan du bruge 1 times tid på at se og høre et møde fra den 17 januar. Her vil du høre direktørens visioner og håb for fremtiden samt se hvordan softwaren ser ud og bruges. http://easyrider.smartmediatechnologies.com/?company

Held og lykke

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Benny Nielsen:
Ja, du er faktisk så heldig at der i denne uge kommer et software produkt på markedet som gør at dette er muligt

Hej Marianne
Her fik du så et eksempel på, hvordan en katastrofal sælger agerer.
Han kommer ind fra sidelinjen og lytter slet ikke til den potentielle kundes behov. Han har udelukkende fokus på at få afsat sin software - endda selvom du slet ikke ahr bedt om software.

Om lidt kommer Telia og siger, at grunden til, at du føler dig som en dårlig sælger, er, at du har brug for en ny telefon med et nyt abonnement.

Derefter kommer Codan og fortæller, at du aldrig bliver en ordentlig sælger, hvis du ikke har en god forsikring.

Din lokale bager følger trop med historien om, at uden to spandauerer og en cocio sælger du intet.

Og så videre.

Lyt hellere til de andre gode råd, du har fået - de er langt bedre end én som forsøger at skabe et kunstigt behov hos dig.

God vind med salget - det skla nok komme på plads - og selvfølgelig er du velkommen til at være usikker og bede om hjælp. Skyd løs, vi er mange, der har været der, hvor du er nu.

Venlig hilsen
Hans

Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 149
Fra  Mulius.com Skrevet kl. 01:46

Hvor kan jeg godt genkende din situation - jeg får gåsehud ved tanken!

Det jeg gjorde for at komme over min 'salgs angst' var at tage et job som sælger midlertidig. Her fik jeg løn for at lære noget jeg havde svært ved.
Jeg fandt en arbejdsplads der gik op i en god oplæring og løbende gav mig feedback på forskellige ting.
Efter en kortere periode kedede jeg mig i jobbet og indså at livet som iværksætter er nu en gang det mit hjerte banker for og det er vigtigere end de 'farlige' salg.

Siden da har jeg brugt den viden jeg fik fra jobbet til utroligt meget.

Det er en lidt anderledes måde at gribe tingene an på og mine omgivelser smilede da også når jeg fortalte dem om mit syn på at gå på arbejde (at kalde det et studie/skole var lidt for alternativt for dem men fungerede for mig :D)

Håber at du finder en løsning!

Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 283
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 10:21

hejhej

gir de mange ander helt ret. hvorfor pokker gør d det, hvis du hader det?? jeg trode selv jeg ville elske det da jeg fik et sælger job for 1år siden,men det skulle hurtigt vise sig at være en fejl. jeg var ikke overbevst om at kunderne hvade brug for de ting jeg skulle sælge. og nå rikke du er det, bliver du aldrgi en god sælger. jeg er super dygtig til at sælge tøj, og solgte meget da jeg stod i butik,men det er også fordi jeg har en interesse inden for mode,og derfor er det nemmere. hvis ikke du selv tror på den varer du står med,kommer det aldrig til at fungere....

Hvis du VIL lære det, så jeg jeg en masse fif til hvordan du får salget til dørs,men det kræver mod.!! skriv pb hvis du vil vide mere...

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 10:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Marianne H:
Jeg har hårdt brug for nogle gode råd, for jeg fornemmer, jeg er en katastrofe som sælger! Dels hader jeg det, dels tror jeg ikke rigtigt på, at nogen har brug for det, jeg laver. Dvs objektivt jo, og jeg får i regelen rigtig gode evalueringer/tilbagemeldinger, men det rokker ikke rigtig ved den grundlæggende følelse af at salg bare ikke er noget, jeg evner.

Hej Marianne,

Jeg er vist ikke den rigtige til at give råd, men jeg kan fortælle dig at du langt fra er alene, jeg tror at netop salg er noget rigtigt mange iværksættere har som en af de største udfordringer.
Det er sjældent at den idé vi brænder for, er salg.

Jeg har haft det nøjagtigt som du beskriver og har det endda ofte endnu. For mig rykkede det efter et par seminarer om salg og et dagskursus hos Rolf Høgh (som Hans også foreslår), ikke så meget fordi de fik mig flyttet som sælger, men fordi jeg pludselig begyndte at opfatte salg som en diciplin, et fag og et redskab på linie med mange andre redskaber jeg har tillært mig at bruge.

Først der begyndte jeg at synes det var lidt sjovt og spændende at sælge, men der er langt igen - f.eks. er dette indlæg en overspringshandling, Jeg burde egentlig skrive videre på det tilbud, der alt for længe har ligget foran mig, uden jeg kan få mig taget sammen til at skrive det :-)

Stor hilsen
/Brian 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 10:58

Marianne H:
Så hvad gør man? Jeg skal givetvis arbejde med kommunikationen også, men ellers? Findes der nogle gode ideer til, hvordan man kan gå langsomt frem og gennem små skridt forbedre sun performance?

Nu har jeg ikke selv været på kursus med Rolf Høgh, men har kun hørt godt om det, så det er nok et godt råd.

Derudover ved jeg, at han har en holdning der hedder: At sælge er at hjælpe - og det lyder som om, at du måske kunne have glæde af at få arbejdet dette motto ind under huden. :-)

Jeg hørte for nyligt denne sætning: At sælge er at overtale - ikke manipulere - men at overtale kunden ... - til en win-win situation.

Den sidste lille krølle er ekstremt vigtig. Men hvis alt i din krop stritter imod, og du bare føler, at du er til gene, når du taler med med potentielle kunder, så kommer du aldrig til at holde af at sælge - og så vil det nok være smartere at få folk til det. Du kunne jo evt. starte med at finde ud af, om nogen ville sælge på ren provision for dig. På den måde betaler du kun, når der kommer ordre i hus.

Hvis du stadig mener, at det er noget du selv VIL lære, så vil jeg anbefale dig at læse Torben Wiese's bog: Bryd vanen, og nå dine mål.

Den handler ikke så meget om salg, men den giver en masse værktøjer til, hvordan man bryder sine tankemønstre og vanemønstre og hvad man kan gøre, for at overtale sig selv til at komme ud af komfortzonen.

Jeg kan se du bor i KBH - du er også velkommen til at komme forbi FRB og låne den af mig. Men du ender nok med at ville have dit eget eksemplar alligevel - det var sådan jeg selv fik den anskaffet, efter i første omgang at have lånt den af en kollega. Smile

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:15

Min erfaring er at nogen mennesker er fødte sælgere og andre er ikke.

Personligt har jeg fået en sælgeruddannelse på 7 måneder hvor jeg var i top 3 i "klassen" med teori og afgangs prøver. Men da det kom til det praktiske så gjorde jeg alt det rigtige ifølge mine chefer og kolegaer, men resultaterne udblev på en eller anden måde.

Derfor er det ifølge mine tidligere kolegaer/chefer og min egen erfaring at salg ikke nødvendigvis er noget man kan lære - Man kan komme rigtig langt ved at gøre alle tingene på den rigtige måde men hvis man ikke KAN sælge så bliver det ikke den store sejrer....

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 11:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alle

Hans Stokholm Kjer:
Her fik du så et eksempel på, hvordan en katastrofal sælger agerer.
Han kommer ind fra sidelinjen og lytter slet ikke til den potentielle kundes behov. Han har udelukkende fokus på at få afsat sin software - endda selvom du slet ikke ahr bedt om software.

Præcis hvad jeg tænkte!!

Nå men..

Jeg har tidligere haft det lidt ligesom trådstarter, og helt ærligt så er jeg ikke "den fødte sælger". Alligevel arbejder jeg i dag meget med salg, og har ledelses ansvaret for bla. sælgere. Og idag nyder jeg et godt salg. For mig drejer det sig om at gøre et rigtig salg, altså et salg hvor man ikke går over grænsen, hvor man ikke oversælger, hvor kunden ikke efterfløgende føler sig snydt. Både fordi at jeg moralsk har det bedst således, men også fordi at det er den bedste måde at sikre langsigtede kunderelationer på. Det jeg har gjort er at ændre min tanke række en smule, istedet for at fokusere på selve salget, sætter jeg mig i kundens sted og yder "konsulent hjælp" vi drøfter de forskellige muligheder der er tilgængelige. Nogle gange kommer det så vidt at jeg ikke længere "sælger" mit eget produkt, men rådgiver kunden om muligheden for at gå en anden vej. For mig virker det, jeg opfatter mig selv om seriøs og troværdig, og det smitter måske af på kundene.

Så måske skal du prøve at se på dig selv som "rådgiver" istedet for sælger??

Kmosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra Århus
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 11:34
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

God formidag Marianne,

Du er på ingen måde alene. Faktisk har de fleste det som dig. Udover at anbefale dig, at læse min nye bog "Salgets Virkelighed" når den udkommer om 3 uger, kan du helt sikkert få nye indsigter når du læser min blog om det at sælge:

Den første handler om hvad salg faktisk er: http://www.salgspiloterne.dk/blog/at-saelge-er-at-hjaelpe!/

Den næste om "Smerten ved nej": http://www.salgspiloterne.dk/blog/smerten-ved-nej!/

Du kan også med fordel læse det kapitel jeg gratis har lagt ud fra bogen. Kapitlet hedder "Dig og det at sælge" du kan læse det her: http://www.salgspiloterne.dk/media/6323/salgetsvirkelighed_kap_2.pdf

Een ting skal du dog indse frem for alt. Der findes ingen lette, hurtige eller smarte måder at lave en forandring på, kun hårdt arbejde. Du skal altså indstille dig på, at gå ind i en indre dialog med dig selv, og det der fortæller dig, at du er en dårlig sælger.

Brug det eller lad være - det er dit valg.

God dag og godt salg
Tony 

Side 2 ud af 9 (90 indlæg)