Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er en katastrofe som sælger - hvad kan jeg gøre?

Side 9 ud af 9 (90 indlæg)
Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej justine,

justine:
Det stod der i indlægget :)

"Selv når et salg er gået fint, synes jeg ikke, at det var fedt."  

Du har ret :-))

Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 158
Fra  ROSKILDE DYBDEMASSAGE Skrevet kl. 17:13

Prøv at bruge en lidt anden indgangsvinkel til salget:

Hvis du har et fantastisk produkt eller en unik viden du kan "sælge" og som kan gavne andre- Så er det da syndt at det skal forblive en velbevaret hemmelighed

Effektfuld og behagelig massage.  Få 20% aminorabat !

Tilmeldt 8. Feb 12
Skrevet kl. 10:20

Hej Marianne,

Marianne H:
Så hvad gør man? Jeg skal givetvis arbejde med kommunikationen også, men ellers? Findes der nogle gode ideer til, hvordan man kan gå langsomt frem og gennem små skridt forbedre sun performance? Jeg hører vældig gerne fra folk, der lige som jeg ikke er fødte naturtalenter.  

Jeg vender nu tilbage til din tråd og spørger dig om hvordan det så gik med dit salgsarbejde - ?

Venter spændt på at lære/høre mere derom!  Surprise

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 115
Fra  Pro-Speciale.dk Skrevet kl. 14:50

Hej Marianne

Jeg troede det var en lukket tråd, men kunne se at 4youcan2 lige spurgte ind om din tilgang til kunder er blevet bedre.

Hvis du stadig ikke føler at du har fået et skub i den rigtige retning, så er du velkommen til at læse nærmere om at få afholdt et 1 dags kursus i kommunikation fra Pro-Speciale.

Kommunikation kursus

Med venlig hilsen

Lasse

Salgskurser i mødebooking og telefonsalg - Pro-Speciale.dk

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 18:19

4YouCan2:

Jeg vender nu tilbage til din tråd og spørger dig om hvordan det så gik med dit salgsarbejde - ?

Det vender jeg tilbage med i begyndelsen af september :-)

/Marianne

Tilmeldt 8. Feb 12
Skrevet kl. 18:56

Marianne H:
Det vender jeg tilbage med i begyndelsen af september :-)

Det vil jeg se frem til Marianne!

God sommer  

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Jul 12
Indlæg ialt: 79
Fra  Erhvervs- og HjemmeTjenesten Skrevet kl. 20:59

Hvis du har et problem med begrebt 'salg', så vil 'information' måske være mere dig. Jeg bruger det til de mennesker, som er fagligt stærke, men ikke kan se sig selv i sælgerrollen.

For det første får de titlen konsulenter/rådgivere, hvorefter de skal ud og lave motiverende information - så går det pludselig mere glat.

Erhvervs- og HjemmeTjenesten

www.hjemmetjenesten.dk

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2112
Skrevet kl. 14:55

Hej Marianne

For mange år siden, inden jeg blev selvstændig, havde jeg det også sådan i din retning.

Efter at have været blevet afvist (ingen ordre) 5 - 6 gange, blev jeg "sur".

Som gode gamle Simon Spies sagde: "Vi er ikke alle født lige, men vi er alle lige født".

Jeg deltog i 4 - 5 foredrag med Harry Motor, nu er han desværre død, men køb/lån hans bøger:

"Få succes med dig selv" og "Succes og brændte broer", bare for at nævne et par stykker.

Stå op hver morgen og kig i spejlet og sig til dig selv: "Dette er den første dag i resten af mit liv", indtil du er kommet ind på den sikre grund.

PØJ PØJ

Johnny

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Fra  Sundberg Grafik Skrevet kl. 16:14
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Marianne

Jeg har det præcis som dig. Hele den udadvendte del, af det at være selvstændig falder mig rigtig svært. Derfor har jeg med årene forsøgt at tilpasse mine firmaer, så de passer til min personlighed. Og det har givet en større ro. Jeg tror ikke, i modsætning til andre herinde, at man skal forsøge at presse sig ind i en tilværelse, hvor man ikke trives. Ca. 25% er indadvendte og trives rigtig godt med det og vi skal ikke forsøge at være sælgere. Der findes ca. 75% der er bedre til det :) Det betyder ikke, at man ikke skal forsøge at udvikle sig og flytte sig som menneske. Men man skal mærke efter, om det man laver stjæler energi, mere end det tilfører energi.

Umiddelbart får jeg en fornemmelse af, at du føler det er forkert, at du ikke kan sælge, men er slet ikke det det handler om. Vi er alle forskellige (jeg er som sagt ikke sælger og bliver heller aldrig revisor), men til gengæld er jeg kreativ, og jeg betaler hellere andre for at sælge og lave mit regnskab. Og revisoren betaler mig for at lave logo, eller skrive tekster.

Jeg kan anbefale bogen "How full is your bucket" af Tom Rath / Donald O. Clifton - som netop handler om hvorvidt du laver de ting der giver dig energi - eller dræner dig. Brug tiden på det der er rigtigt for dig, så får du energi til at gøre det endnu bedre.

Og endelig vil jeg, hvis du er introvert som jeg, anbefale bogen "Fordelen ved at være indadvendt" af Marti Olsen Laney.

Mange hilsner
Berit

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:16

jeps, du rammer det lige på kornet, Sisley.

Lav det du kan li at lave , og fokuser din energi der - og overlad salget til os sælgere - det er vores jagtmark og der vi trives

( og vi ved godt, vi er supervigtige for en forretnings succes og omsætning...)

Side 9 ud af 9 (90 indlæg)