Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er en katastrofe som sælger - hvad kan jeg gøre?

Side 1 ud af 9 (90 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har hårdt brug for nogle gode råd, for jeg fornemmer, jeg er en katastrofe som sælger! Dels hader jeg det, dels tror jeg ikke rigtigt på, at nogen har brug for det, jeg laver. Dvs objektivt jo, og jeg får i regelen rigtig gode evalueringer/tilbagemeldinger, men det rokker ikke rigtig ved den grundlæggende følelse af at salg bare ikke er noget, jeg evner.

Jeg hader det på linie med at skulle til tandlægen, og har samme følelse i kroppen, som hvis jeg blev tvunget til at springe ud fra 5-meter vippen! Selv når et salg er gået fint, synes jeg ikke, at det var fedt. 

Det er ikke her-og-nu produkter, jeg laver og mit produkt er i service-/tjenesteydelsesafdelingen. Måske nærmere rådgivning.

Så hvad gør man? Jeg skal givetvis arbejde med kommunikationen også, men ellers? Findes der nogle gode ideer til, hvordan man kan gå langsomt frem og gennem små skridt forbedre sun performance? Jeg hører vældig gerne fra folk, der lige som jeg ikke er fødte naturtalenter.  

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Tag timer hos Rolf Høegh www.resultatskaber.dk.

Det handler først og fremmest om din indstilling til dig selv.
Hvis du kan stå inde for dine ydelser, så kan du også sælge dem - men det kan godt være du lige har brug for et skud Rolf for at få det rigtige frem i dig.

Hvis du har en indre modstand mod salg - og det lyder det lidt til - så vil du ikke umiddelbart kunne lide Rolf, for han er helt modsat af dig. Men hvis du forstår at åbne dig for hans ideer og tankesæt, så er du godt på vej.

Han har også en ekspertblog her på Amino - læs lidt i den.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hyr en sælger. Marianne. Du kommer aldrig til at ku li det selv, lyder det til. At erkende sin begrænsning som iværksætter er vejen til succes

Fra Århus n
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 165
Fra  TheCocktailCompany Skrevet kl. 15:53

Der er mange måder man kan blive en bedre sælger på.
Der er mange kurser man kan tage.

Uden det skal lyde forkert tror jeg dog i dit tilfælde(uden at kende dig) at du vil få svært ved at blive en super sælger. jeg er overbevist om at alle kan blive sælgere og mange også rigtig gode, men supersælger - det er man "født til".

Jeg vil foreslå dig, lige som flemming siger, at du nok burde hyre en, er du bange for at det er for dyrt kan du jo ansætte en sælger som provisions lønnet.

Cocktailcatering og bartenderudlejning i højeste kvalitet - www.thecocktailcompany.dk
lej en bartender hos The Cocktail Company

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 15:54

Hej Marianne

Hvorfor gør du det hvis du hader det? Hvad er målet i sidste ende, at have andre til at stå for salget eller at du selv kan klare det med glæde?

Jeg syntes generelt at rådene herinde siger "start noget op man er interesseret i", og det syntes jeg lidt gælder i din situation også, ikke at det har noget med opstart at gøre, men hvis det ikke rigtig er noget for dig, så er det om at finde ud af om det kan blive det eller finde en løsning så du ikke skal "gå til tandlægen" hver dag.

Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 15:56
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er nok som udgangspunkt enig med Flemming, så derfor kan en ansættelse til opgaven være det helt rigtige for dig, men hvis du nogensinde skal overkomme den del og selv tage fat, så skal du som minimum starte med IKKE at skrive en sådan overskrift. :-) Det starter allerede med overskriften og det første indtryk der bliver sat, så kommer resten meget nemmere, men hvis du selv vil tage fat, så bør du overveje at bruge en sum penge på at tale med en mental coach som også nævnt og så må du for ALT i verden ikke miste modet. :-)

Held og lykke fremover.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:06
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 4 person

Lasse:
jeg er overbevist om at alle kan blive sælgere og mange også rigtig gode, men supersælger - det er man "født til".

Det er jeg helt enig i, men de fleste vil også kunne lære at komme så langt, at det kan betale sig at gøre en indsats.

Da jeg startede min virksomhed syntes jeg nærmest, det var synd for kunderne, at de skulle betale for mine ydelser. De kunne jo sagtens bruge pengene på så meget andet.
Min indstilling var nærmest, at sælgere var nogle irriterende, pågående idioter - og sådan én ville jeg ikke være.
Gennem forskellige hjælp og erfaring har jeg affundet mig med, at salg nærmere er at hjælpe kunden med at få opfyldt sine behov. Ved at ændre fokus til det, er jeg blevet en ganske habil sælger. Jeg har i hvert fald endnu ikke haft en betalt sælger, som kunne slå mine resultater - desværre.

Venlig hilsen

Hans

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Fra  FokusH Skrevet kl. 20:29

Tak for jeres kommentarer. Det gav lidt at tænke over. Nej, at hyre en sælger, duer ikke – jeg må selv finde ud af det. Dels er mit produkt noget specielt, dels duer det ikke, ikke selv at ku’, synes jeg. Jeg behøver vel ikke ligefrem at komme til at elske det (lige som jeg heller ikke elsker tandlægen), men jeg er glad når jeg har været derhenne.

Det kan være, jeg skal tage nogle kurser. Og lære at udtrykke mig bedre i sælger-termer, min målgruppe taget i betragtning selvfølgelig. Men jeg har især tænkt på at det, jeg helst ville have, det var at kunne være medlem af et gruppe/netværk eller andet, hvor man kunne sparre med andre.  Som regel er vi jo gode til forskelligt, hver især.  

Faktisk tænkte jeg længe over, om man kunne skrive sådan en overskrift, som jeg gjorde. Jeg er lidt provokeret at, at man helst skal lyde som om det hele bare kører derudaf og der ingen problemer er, når det ikke altid er tilfældet. Lidt lige som på Facebook – der er det heller ikke comme il faut at skrive negativt. Overskriften var nok allermest udtryk for irritation og frustration.

Fra København
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 21:35

Hej Marianne.

Jeg har kigget på din hjemmeside. Jeg synes ikke det ser ud til du har "noget til salg".

Jeg kan komme med kommentare eller spørgsmål på hjemmesiden, men hvad med at skrive at man kan købe/bestille foredrag og rådgivning mm. Din hjemmeside kan gøre noget at arbejdet for dig.

Min personlige erfaring var at første gang jeg henvente mig til folk, sagde alle nej.

Anden gang, syntes de at de kendte mig.

Og tredje gang bestilte de.

Der var selvfølgelig folk, der kunne stryges fra listen efter 1. og 2. besøg.

God arbejdslyst.

Træfældning udføres på Sjælland - Ring og få et tilbud.

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Fra  FokusH Skrevet kl. 22:00

Jens Dam:

Jeg har kigget på din hjemmeside. Jeg synes ikke det ser ud til du har "noget til salg".

Nej - det har jeg heller ikke dér :-)

Det er en vældig brugbar erfaring, du der fortæller om. Jeg tror, jeg skal være opmærksom på dette flow. Glæder mig til at jeg er kommer over 3. gang med lidt flere!

/Marianne

Side 1 ud af 9 (90 indlæg)