Hej Jeg har hårdt brug for nogle gode råd, for jeg fornemmer, jeg er en katastrofe som sælger! Dels hader jeg det, dels tror jeg ikke rigtigt på, at nogen har brug for det, jeg laver. Dvs objektivt jo, og jeg får i regelen rigtig gode evalueringer/tilbagemeldinger, men det rokker ikke rigtig ved den grundlæggende følelse af at salg bare ikke er noget, jeg evner. Jeg hader det på linie med at skulle til tandlægen, og har samme følelse i kroppen, som hvis jeg blev tvunget til at springe ud fra 5-meter vippen! Selv når et salg er gået fint, synes jeg ikke, at det var fedt. Det er ikke her-og-nu produkter, jeg laver og mit produkt er i service-/tjenesteydelsesafdelingen. Måske nærmere rådgivning. Så hvad gør man? Jeg skal givetvis arbejde med kommunikationen også, men ellers? Findes der nogle gode ideer til, hvordan man kan gå langsomt frem og gennem små skridt forbedre sun performance? Jeg hører vældig gerne fra folk, der lige som jeg ikke er fødte naturtalenter. |
Tag timer hos Rolf Høegh www.resultatskaber.dk.
Det handler først og fremmest om din indstilling til dig selv.
Hvis du kan stå inde for dine ydelser, så kan du også sælge dem - men det kan godt være du lige har brug for et skud Rolf for at få det rigtige frem i dig.
Hvis du har en indre modstand mod salg - og det lyder det lidt til - så vil du ikke umiddelbart kunne lide Rolf, for han er helt modsat af dig. Men hvis du forstår at åbne dig for hans ideer og tankesæt, så er du godt på vej.
Han har også en ekspertblog her på Amino - læs lidt i den.
Venlig hilsen
Hans