Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er en katastrofe som sælger - hvad kan jeg gøre?

Side 3 ud af 9 (90 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marianne,

Er nu ikke så sikker på, at det ser så sort ud som du efterlader os indtryk af med din overskrift.  Jeg har set lidt i din web-site og der konstateret at du jo arbejder professionelt i og med forskning –og undervisning.

Denne aktivitet har så mange elementer af salg i sig, at du på baggrund af disse kvalifikationer kan flytte din skræk for salget.

Har selv undervisnings –og salgserfaring så jeg har været der!

Men hvad er det du sælger – det spørgsmål skal du have besvaret  først  - når jer ser i din web-site er det forskning og uddannelse du arbejder med og er formentlig det du vil sælge ?

Jeg ville foreslå dig en u/b samtale derom på en tlf. – du er hermed velkommen til at kontakte mig derom - det/du ser spændende ud!

Din web-site indeholder megen information der ser meget omfattende, spændende og kvalificeret ud – det ser ud til at dit produkt er det man betegner som Immaterielt – altså en ydelse der først ses og mærkes når den er leveret – og det kan være et vanskeligt salgsarbejde!  Wink

Er spændt på at høre om dit produkt!

Mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 14:13

Hvor er det dejligt at få så megen brugbar respons fra alle mulige kanter. Både her, i PB’er og i mails. Især rådet med at opfatte salget som en form for rådgivning, at sætte sig i kundens sted, ikke lave mig om - men nok justere hist og her- kan jeg bruge umiddelbart.  

Det virker også indlysende for mig at kigge i Wieses bog. Måske også ‘kigge’ lidt mere på Rolf – han får jo vældig gode anbefalinger. Dog skal jeg være skarpere på produktet først. Jeg tror, jeg vil for meget og derfor forvirrer mig selv med, hvad det præcist er, jeg vil sælge. Og nej, min hjemmeside er ikke min salgsside, bestemt ikke.

Overspringshandlinger – pfftttt – det er jeg vældig god til. Men heldigvis har jeg også systemer til at holde disse skak.

Jeg kan også forstå, at jeg ikke er alene J Og at en del af jer har overkommet vanskelighederne, trods alt.

Og – ha, ha – jeg tror ikke jeg behøver et nyt produkt eller ny software for at kunne sælge bedre (men fortalte en mig, at jeg ville blive en skarpere sælger, hvis jeg anskaffede en ny imac, SÅ ville jeg straks tro på vedkommende!)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Marianne,

Jeg fik lige lyst at sende dig lidt input også efter at have læst din post om frustration omkring salg, og alle kommentarerne.

Jeg har trænet egne sælgere da jeg drev en salgsvirksomhed i perioden 2003-2009, og jeg træner i min nuværende faste stilling, bla. ledere i salgsledelse. Er lidt af en nørd, når det kommer til forskellige salgsteknikker, metodikker og den slags.

Da jeg startede som sælger i en alder af 17 år hadede jeg det 100%. Men jeg blev ved og lærte forskellige teknikker og at gå i ”salgsmode” - og har for længe siden lært, at det at generere "leeds" og bygge en "pipeline" op er en afgørende vigtig proces, i det at drive sin forretning.

Her er nogle barrierer jeg oftest hører og coacher folk på - så kan du se om du kan genkende dig selv i dem:

”Jeg har ikke lyst at prakke folk noget på”

”Jeg vil helst ikke forstyrre folk når de har travlt”

”At ringe op til folk er både grænseoverskridende og anmasende”

”Jeg er god til mit fagområde, men har svært ved at sælge mig selv”

"Jeg har svært ved at motivere mig selv til at komme i gang"

Lidt konkret:

Jeg vil anbefale dig at tænke rigtig grundigt over dit segment og deres behov, og så levere målrettet marketings-kampagne ud fra denne. At ringe "cold calling" (direkte op fra telefonen) er en tung proces som selvstændig, og uden research og et godt forberedt manuskript, kan du let blive fejet af på 2 sekunder.

Der er meget guld at hente i løsnings- og visionsbaseret salgsteknikker (som jeg primært er optaget af at studere i år)

Jeg kunne skrive en længere roman og går med tanker om at udbyde nogle webinars hvor jeg går i dybden med et specifikt område indenfor salgs og marketingsprocessen. Det bliver i mit privatfirma som snart er på trapperne. 

Men skriv hellere i pm, hvis du har lyst at vide mere om salg. Jeg ønsker dig masser af medvind og god karma! :-)

Hilsener

Marcus Victor Høgh
Virksomhedskonsulent og Mastery Coach

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 23:15

Marcus Victor Høgh:
Men skriv hellere i pm, hvis du har lyst at vide mere om salg

Hej Marcus

Jeg vil vældig gerne vide mere om salg, men du har slået min PB-mulighed fra ... siger min maskine? I hvert fald starter jeg med at følge det råd, du og andre giver. Og vil holde et vågent øje med dine kommende webinars. Hvis du opererer med en form for mailingliste, vil jeg gerne på den :-)

/Marianne 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:50

Hej Marianne,

Har oprettet en ny profil og sendt dig en pm. Håber du kan læse den Smile

Hilsener

Marcus

Fra jFrederikshavn
Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Home Page Pays Skrevet kl. 10:07
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hans Stokholm Kjer:
Her fik du så et eksempel på, hvordan en katastrofal sælger agerer.

Hej Hans

Jeg forstår godt din pointe med at alle vil prøve at sælge deres
produkt med alle midler de har til rådighed og for at sige det mildt
er.. skide trælst for dem det går ud over.

Mit indlæg til Marianne var ment fra hjertet, da jeg selv indeholder
de følelser hun udtrykker hun har og kan nemt følge hende i det.
Jeg hader at sælge og er heller ej god til det da jeg ikke kan lide
at tage penge fra folk.

Min indskydelse med softwaren, som for øvrigt er gratis, var måske
lidt malplaceret, men skyldes at jeg var lidt oppe at køre den dag af
glæde og entusiasme og det undskylder jeg. Softwaren skulle nok have
haft sit eget indlæg.

Jeg var og er stadig glad fordi der er ved at ske noget stort i verden
i øjeblikket efter min mening. En ting der vil forandre livet for mange
mennesker på jorden i de næste mange år der kommer.

Allerede nu har jeg sikret mig en af de bedre pladser i det foretagende,
ved den sidste måned at have bevæget mig globalt og bygget mit fundament
med softwaren der,og behøver ikke at bekymre mig om danskerne,.. men det gør jeg.
Jeg er Dansker og vil alle Danskere det bedste.

Jeg synes danskere over en bred kam,..ikke alle, lidt som Dansk Folkeparti,hænger i
fortiden og har svært ved at se ud i fremtiden for bare træer og ikke synes der
skal laves noget om. Det går jo "godt" nok, hellere skrue tiden tilbage.

Men sådan er verden ikke skruet sammen. Alting er i bevægelse og vil aldrig
komme tilbage til udgangspunktet nogensinde mere. Det kaldes livet og er den
bedste "opfindelse" til alle tider.

Hvorfor er Danmark det sidste sted jeg proklamerer denne nye software, selvom
jeg allerhelst ville gøre det herhjemme først, for vores allesammens bedste ?

Fordi jeg er bange og nervøs for hvordan "familien Danmark" reagerer. Fordi jeg ved
de vil reagere negativt og ved det vil berøre mine ovennævnte følelser med det resultat
at jeg bliver nervøs og tænker jeg hellere må lade være med at gøre det jeg har gang i
og endnu en gang føle nederlag.

Det der er ved at ske lige nu, er lige så stort som Facebook, bare med en anden
vinkel. Da Facebook var i sin spæde start, grinede folk af dem og sagde at det
kom de ikke langt med og det ville aldrig blive til noget videre.
Den ene af de to stiftere kunne ikke stå for det negative, da han sikkert også døjede med
de der trælse følelser,og gik derfor fra firmaet.
Ham der blev tilbage og stadig troede på projektet og var ligeglad med hvad andre mente,
er i dag den yngste milliardær på kloden. Den anden går sikkert endnu og ærgrer sig gul og grøn.

Forskellen på det dengang og det der er ved at ske nu, er at der er en "vision" bag projektet.
Ikke en tanke om kun at "skrabe" penge ind til sig og beholde det hele, men en vision der ønsker
fred og sammenhold globalt og at vi mennesker, forskellige som vi er, kan finde sammen og
enes om det meste. Firmaets mål er også om 5, 10, 15 år at ligge blandt top 500 i verden.
Der har siddet 22 programmører og slidt en vis del ud af bukserne de sidste 3 år for
at gøre dette projekt til det ultimative indenfor kommunikation, socialt samvær og lærdom på tværs
af alle grænser og de vil til stadighed prøve at gøre det bedre og bedre med nye initiativer hele tiden.

Forskellen er, i modsætning til f.eks Google og Facebook, at 65% af overskudet fra
alle annonceintægterne bliver udbetalt til brugerne af systemet. Det er første gang
i verdenshistorien det nogensinde er prøvet.

Det er selvfølgelig en forretning, store penge står på spil og mange vil tjene rigtigt
mange penge men intentionen er god nok.
Man kan så komme om nogle år, når man har erkendt at dette var og er en god ide og gerne vil være
med, spørge sig selv hvorfor man ikke får lige så meget som nogle andre.

Så må svaret til sig selv være:
Du kom for sent min ven, du turde ikke tro fra starten, du var mistænksom, du skulle analysere
igen og igen for at kunne tage stilling. Hvorfor skulle jeg det, hvorfor er jeg sådan.. satans også.

Kære Hans, jeg er sikker på at du er en dejlig, behagelig flink og rar person og dette er IKKE rettet mod dig og din person, men du satte nogle følelser i gang i mig og de er nu her på skrift.
Det skal du have tak for, det mener jeg. :-)

Jeg lavede ovennævnte fejl og det beklager jeg, men jeg synes hele Danmark har ret til at vide dette her i tide medens der absolut ingen konkurrence er.

Her er opdateringen fra Smart Media som jeg ventede på:
http://bobenon.com/r/smd/31januar.pdf (det skulle jeg nok ikke have gjort, av av )

PS! Jeg har tænkt lidt over hvorfor mon Martin Thorborg og nu også Thomas Rosenstand
opholder sig i USA. De elsker Danmark og vil gerne Danmark, men tror ikke de orker os
så lang tid ad gangen. Hvorfor mon?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:11

Benny Nielsen:
Kære Hans, jeg er sikker på at du er en dejlig, behagelig flink og rar person

Kære Benny

Jeg er bedøvende ligeglad med, hvad du tror om min person.
Du bruger et seriøst indlæg, hvor et medmenneske søger hjælp til at promovere dit eget produkt, som for mig at se intet har at gøre med, hvad trådstarter efterspørger.

Det er dejligt for dig, at du tror så indeligt på dit projekt, men det er idiotisk af dig at promovere det et sted, hvor folk pr. automatik ikke lytter, fordi du udelukkende laver støj.

Hjælp trådstarter eller luk ægget.

Venlig hilsen

Hans

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 12:26

Hans Stokholm Kjer:

Jammen Hans dog;

Hold dog op - det kan man da kalde for kvalificeret VIRKSOMHEDSKOMMUNIKATION!   Wink[quote 

Nu kunne det jo vel være at vedkommende virkelig troede at det var en hjælp - men men .....undskyldete dog også efter dit udfald mod indlæget!

Brug dog en større kæp Hans!   

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 12:33

Hans Stokholm Kjer:

Det er dejligt for dig, at du tror så indeligt på dit projekt, men det er idiotisk af dig at promovere det et sted, hvor folk pr. automatik ikke lytter, fordi du udelukkende laver støj.

Yes Igen tænkte jeg præcis det samme..

Og Hans, man kan godt fornemme at du arbejder med at udtrykke dig klart og tydeligt!

Her kan man ihvertfald ikke være i tvivl om meningen. Big Smile

Kmosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

john sommer:
Brug dog en større kæp Hans!   

Sorry - jeg har taget mine antihistaminer - jeg er temmelig allergisk over for ting, der påstår at kunne redde verden og gøre mig lykkelig, hvis blot jeg er med fra starten.

Selvfølgelig kan det da godt tænkes, at Benny tror på, at hans software kan løse trådstarters problem. Åbn bare ægget igen, Benny - men brug krudtet på trådstarters problem og ikke på dit eget projekt - det var egentlig bare min pointe.

Venlig hilsen
Hans

Side 3 ud af 9 (90 indlæg)