Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En trist historie

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 155
Fra  Worldwide Scamfighters Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Her er en trist historie fra mit liv.

I 2010 flyttede jeg fra Danmark til Sverige og i den forbindelse indgik jeg en aftale med et flyttefirma om at opbevare mine ting indtil jeg havde fået eget sted at bo og så derefter fragte mine ting til Sverige.

Der gik ca et par måneder, før jeg fik en lejlighed og glædede mig til at flytte ind og komme på plads.

Da flyttemændene ankom gik jeg nærmest i chock. De havde ikke taget alle mine ting med og mange af dem, som de havde med var ødelagte. Straks efter indledte jeg så en erstatningssag hos Forbrugerstyrelsen. Sagen kørte i et år hvor jeg så fik besked om, at mit krav var underkendt/afvist hos dem grundet manglende beviser. Jeg havde sendt både billed materiale og emails fra indehaveren af firmaet, som dokumenterede, at han havde mine ting til at stå. Den sagkyndige havde vurderet, at de skader, der var sket på mine ting, flyttemændene havde med, var skader jeg selv havde påført. Desuden mente han, at det var umuligt, at der ikke sker skader ved flytning over så store afstande og at jeg med fordel selv kunne reparere skaderne.

Da min sag kørte hos Forbrugerstyrelsen, havde flyttefirmaet en anden erstatnings sag med en anden kunde og kigger jeg på trust pilot, så ser jeg, at et par andre kunder har givet dårlige kommentarer (de kommentarer er tilføjet efter min flytning). Hvordan i alverden kan et firma som det få medhold.

Sagen er nu den, at firmaet skal stævnes og sagen for retten, men her til aften finder jeg så ud af, at firmaet står som "opløst" hos cvr. Ydermere ser jeg, at samme firma har været registreret før under samme navn, men blev også opløst. Kigger jeg på deres hjemmeside, så er dele af hjemmesiden ved at blive ændret.

Nu sidder jeg så og håber at advokaten ikke skriver til mig med besked om, at sagen ikke kan føres, da firmaet står som "opløst". Jeg mistede ikke bare ting, men også ting jeg havde arvet og fik ting ødelagt som havde stor affektions værdi for mig, da det var noget af det sidste min far købte til mig før han døde.

Hvad vil jeg sige med dette indlæg? Egentlig ikke så meget andet end at det er sjældent, at jeg føler afmagt, men det gør jeg nu og jeg måtte bare ud med min frustration. Det er utroligt, at det skal være så svært at få medhold, når det er så åbenlyst og veldokumenteret, at flyttemændene var skyld i mit tab på flere måder.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 23:02

Trist ja, desværre findes der mennesker derude som vil skide på andre. Undskyld mit fransk.

De udnytter systemet der hvor de kan og det går ud over os "almindelige" danskere..

Jeg håber selvfølgelig du vil få medhold og få erstatning for dine ødelagte ting..

Fortsat god aften.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:09

Heidi:
Det er utroligt, at det skal være så svært at få medhold, når det er så åbenlyst og veldokumenteret, at flyttemændene var skyld i mit tab på flere måder.

Ja det er trist, at vi som bl.a. borger i et "retssamfund" kan få det svært.

Altså et er at have ret, et andet er at få ret.

Vi kan jo også konstaterede dette i utallige tvprogrammer, som f.eks. operation X og kontant m.m.

Håber du alligevel må komme "helskindet" ud.

Havde du Google firmaet i forvejen ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal 

Tilmeldt 20. Sep 11
Fra  Worldwide Scamfighters Skrevet kl. 23:15

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Havde du Google firmaet i forvejen ?

Jeg havde indhentet oplysninger om firmaet, inden jeg indgik en aftale med dem og på daværende tidspunkt fandt jeg kun rosende ord om dem.

Og tak. Jeg håber også, at jeg vil få medhold og at sagen ikke stoppes grundet firmaets "opløsning"

Mange hilsner

Heidi

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 23:20

Tja når virksomheden er oplöst så findes der ingen modpart?

Positiv omtale kan man ikke bruge til noget,  det kan være skrevet af en der har fået penge eller af virksomheden selv.

Derimod venners anbefalninger.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:20

det er svært at google en virksomhed som skrifter navn

jeg håber du får en stor erstatning selv om det ikke ser helt lyst ud nu , så skal du nok vinde i sidste ende, du virker som en der vil vinde og jeg tror på du gør det

held og lykke med retssagen og du vinder den, det håber jeg rigtigt meget du gør

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Sep 11
Fra  Worldwide Scamfighters Skrevet kl. 23:21

Alexander R. B | Freelance Grafiker:

Trist ja, desværre findes der mennesker derude som vil skide på andre. Undskyld mit fransk.

De udnytter systemet der hvor de kan og det går ud over os "almindelige" danskere..

Jeg håber selvfølgelig du vil få medhold og få erstatning for dine ødelagte ting..

Fortsat god aften.

Ja det er trist og du behøver ikke at undskylde dit fransk for du har ret Smile

Også en god aften til dig.

Mange hilsner

Heidi

Tilmeldt 20. Sep 11
Fra  Worldwide Scamfighters Skrevet kl. 23:23

Mikael christiansen:

det er svært at google en virksomhed som skrifter navn

jeg håber du får en stor erstatning selv om det ikke ser helt lyst ud nu , så skal du nok vinde i sidste ende, du virker som en der vil vinde og jeg tror på du gør det

held og lykke med retssagen og du vinder den, det håber jeg rigtigt meget du gør

Hej Mikael,

Det sjove er, at som jeg skrev, så har samme firma været registreret 2 gange men med samme navn. Første gang står firmaet også oplyst som "opløst".

Tak.

Mange hilsner

Heidi

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:29

Michael_N:
Derimod venners anbefalninger.

Disse kan vel også være "købte" ?

Men vi så jo også at forinden Stein Bakker blev opdaget stod der også på de første pladser kun godt om ham (Reputation Management)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:32

Heidi:
Første gang står firmaet også oplyst som "opløst".

Men det behøver ikke kun at være negativt.

Hvis man selv ønsker anden virksomhedsform. F.eks. hvis Heidi skifter fra at være enkeltmandsvirksomhed til et f.eks. ApS vil dette også være opført som opløst (altså den "gamle" enkeltmandsvirksomhed)

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)