Her er en trist historie fra mit liv. I 2010 flyttede jeg fra Danmark til Sverige og i den forbindelse indgik jeg en aftale med et flyttefirma om at opbevare mine ting indtil jeg havde fået eget sted at bo og så derefter fragte mine ting til Sverige. Der gik ca et par måneder, før jeg fik en lejlighed og glædede mig til at flytte ind og komme på plads. Da flyttemændene ankom gik jeg nærmest i chock. De havde ikke taget alle mine ting med og mange af dem, som de havde med var ødelagte. Straks efter indledte jeg så en erstatningssag hos Forbrugerstyrelsen. Sagen kørte i et år hvor jeg så fik besked om, at mit krav var underkendt/afvist hos dem grundet manglende beviser. Jeg havde sendt både billed materiale og emails fra indehaveren af firmaet, som dokumenterede, at han havde mine ting til at stå. Den sagkyndige havde vurderet, at de skader, der var sket på mine ting, flyttemændene havde med, var skader jeg selv havde påført. Desuden mente han, at det var umuligt, at der ikke sker skader ved flytning over så store afstande og at jeg med fordel selv kunne reparere skaderne. Da min sag kørte hos Forbrugerstyrelsen, havde flyttefirmaet en anden erstatnings sag med en anden kunde og kigger jeg på trust pilot, så ser jeg, at et par andre kunder har givet dårlige kommentarer (de kommentarer er tilføjet efter min flytning). Hvordan i alverden kan et firma som det få medhold. Sagen er nu den, at firmaet skal stævnes og sagen for retten, men her til aften finder jeg så ud af, at firmaet står som "opløst" hos cvr. Ydermere ser jeg, at samme firma har været registreret før under samme navn, men blev også opløst. Kigger jeg på deres hjemmeside, så er dele af hjemmesiden ved at blive ændret. Nu sidder jeg så og håber at advokaten ikke skriver til mig med besked om, at sagen ikke kan føres, da firmaet står som "opløst". Jeg mistede ikke bare ting, men også ting jeg havde arvet og fik ting ødelagt som havde stor affektions værdi for mig, da det var noget af det sidste min far købte til mig før han døde. Hvad vil jeg sige med dette indlæg? Egentlig ikke så meget andet end at det er sjældent, at jeg føler afmagt, men det gør jeg nu og jeg måtte bare ud med min frustration. Det er utroligt, at det skal være så svært at få medhold, når det er så åbenlyst og veldokumenteret, at flyttemændene var skyld i mit tab på flere måder. |
Trist ja, desværre findes der mennesker derude som vil skide på andre. Undskyld mit fransk.
De udnytter systemet der hvor de kan og det går ud over os "almindelige" danskere..
Jeg håber selvfølgelig du vil få medhold og få erstatning for dine ødelagte ting..
Fortsat god aften.