Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En trist historie

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 155
Fra  Worldwide Scamfighters Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Hvad med virksomhedsform ?

Er de begge enkeltsmandsfimaer eller noget andet ? I/S - Aps - S.m.b.A. m.m. ?

Begge er enkeltmandsfirmaer. Den ene registreret som enkeltmandsfirma  og den anden som anden udenlandsk virksomhed og begge som flytteforretninger.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:25

Heidi:
Begge er enkeltmandsfirmaer. Den ene registreret som enkeltmandsfirma  og den anden som anden udenlandsk virksomhed

Er du nu sikker på at de begge er enkeltsmandfirmaer ? Den ene f.eks. den udenlandske er måske et selskab (begrænset hæftelse), og netop den du måske har lavet aftale med. ?

Tilmeldt 21. Sep 11
Fra  Worldwide Scamfighters Skrevet kl. 00:29

Er du nu sikker på at de begge er enkeltsmandfirmaer ? Den ene f.eks. den udenlandske er måske et selskab (begrænset hæftelse), og netop den du måske har lavet aftale med. ?

Jeg er helt sikker på, at det firma jeg lavede aftale med er det som er registreret som enkeltmandsfirma.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:33

Heidi:
Det er utroligt, at det skal være så svært at få medhold, når det er så åbenlyst og veldokumenteret, at flyttemændene var skyld i mit tab på flere måder.

Husk så Heidi at hverken Forbrugerstyrelsen eller syn og skønsmanden gav dig ret.

Jeg tror på det foreligende grundlag at du får svært ved at løfte din bevisbyrde - Den som fremfører påstande skal også bevise disse. Dine påstande du skal have erstanings for ødelagte ting. Du skal bevise dette tab.

Husk foto er ikke nødvendigvis godt nok.

Ikke for at tage modet fra dig - det ønsker jeg ikke. men husk på at det at føre retssager kan også være dyre. Husk nu oi det mindsate og spørge om prisen og procesrisikoen.

Held og lykke med det, h¨åber du herinde kan fortælle senere en lille solstrålehistorie og hvilke advokjat du brugte.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 21. Sep 11
Fra  Worldwide Scamfighters Skrevet kl. 00:39

Husk så Heidi at hverken Forbrugerstyrelsen eller syn og skønsmanden gav dig ret.

Jeg tror på det foreligende grundlag at du får svært ved at løfte din bevisbyrde - Den som fremfører påstande skal også bevise disse. Dine påstande du skal have erstanings for ødelagte ting. Du skal bevise dette tab.

Husk foto er ikke nødvendigvis godt nok.

Ikke for at tage modet fra dig - det ønsker jeg ikke. men husk på at det at føre retssager kan også være dyre. Husk nu oi det mindsate og spørge om prisen og procesrisikoen.

Held og lykke med det, h¨åber du herinde kan fortælle senere en lille solstrålehistorie og hvilke advokjat du brugte.

Jeg ved, at jeg skal kunne bevise det og det kan jeg både fysisk, da jeg stadig har de ødelagte ting, men også på skrift fra indehaveren. Han bekræftede pr mail, at han havde mine ting til at stå i Danmark og flere steder i de opgørelser, der har været i sagen modsiger han sig selv.

Hvad angår synsmanden, så benyttede han faktisk nøjagtig samme formulering, som indehaveren af flyttefirmaet benyttede, da jeg gjorde indsigelser ved deres ankomst. Dette finder vi lidt underligt og det bliver der også kigget på. Indledningen på min tråd har ikke alle detaljerne med, da jeg så ville kunne skrive en mindre roman :)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:46
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 10:58

Hej Heidi,

Først Godt nytår !

Jeg læste lige med i tråden her og vel det ser grumset ud da der er taget stilling i forbrugerstyrelsen og syn og skøn!

Men hvis du finder du har ret og beviser nok så henvend dig til ombudsmanden og fremfør din sag der - så vil der ikke gå lang tid før du har et svar derfra.

Har selv anvendt denne metode tidligere med stort held. Forbrugerombudsmanden går så ind i sagen og vurdere forløbet og det problem der så kan opstå vil være flyttefirmaets evt. ophør.

De skader der er opstået samt det der er blevet borte det skal du skadeanmelde til dit forsikringsselskab via din indbosforsikring håber du har en ?  Wink

De er statter skader og "tyveriet" - og de gør regres ved skadevolder som du naturligvis oplyser i din anmeldelse som skadevolder at de så evt. har lukket ja.....!  

mvh

john sommer 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 21. Sep 11
Fra  Worldwide Scamfighters Skrevet kl. 12:06

john sommer:

Først Godt nytår !

Jeg læste lige med i tråden her og vel det ser grumset ud da der er taget stilling i forbrugerstyrelsen og syn og skøn!

Men hvis du finder du har ret og beviser nok så henvend dig til ombudsmanden og fremfør din sag der - så vil der ikke gå lang tid før du har et svar derfra.

Har selv anvendt denne metode tidligere med stort held. Forbrugerombudsmanden går så ind i sagen og vurdere forløbet og det problem der så kan opstå vil være flyttefirmaets evt. ophør.

De skader der er opstået samt det der er blevet borte det skal du skadeanmelde til dit forsikringsselskab via din indbosforsikring håber du har en ?  Wink

De er statter skader og "tyveriet" - og de gør regres ved skadevolder som du naturligvis oplyser i din anmeldelse som skadevolder at de så evt. har lukket ja.....!

Hej John,

Også godt nytår til dig.

Jeg vil have forbruger ombudsmanden i tankerne og gå den vej, hvis det viser sig, at jeg ikke kommer så langt med en stævning.

Med hensyn til forsikring, så havde jeg ingen. Fra jeg flyttede til jeg fik en lejlighed i Sverige gik der lidt over 2 måneder og da jeg ingen adresse havde og heller ikke havde fået svensk cpr.nr, så var jeg nødt til at vente. Men flyttefirmaet skulle have haft en forsikring til dækning af den slags skader, tab ol. Det har jeg spurgt til, men jeg fik aldrig svar på det. Jeg skrev sågar og spurgte hos Forbrugerstyrelsen, om det ikke er normalt, at der er en forsikring hos flyttefirmaer.

Der kom aldrig nogen og kiggede på skaderne. Jeg har stadig de ødelagte ting til at stå, for jeg tør ikke rigtig at smide dem ud og køre de store ting på lossepladsen i det tilfælde, at der kommer nogen og kigger på dem.

Hele sagen er, som du skriver, grumset. Dele af den dokumentation jeg fremsendte til Forbrugerstyrelsen fremgår slet ikke i sagen og jeg blev bedt om at sende billeder 2 gange, hvilket jeg gjorde og så "forsvandt" nogle af billederne fra sagen også. Ham der skulle vurdere billederne fik ikke alle billederne tilsendt, hvilket han skriver i den opgørelse han sendte.

Mange hilsner

Heidi

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)