Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HMM SKAT og moms ?

Side 3 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Kenneth..ikke forstået.

Der skal altid laves et fuldt renskab jævnfør mindstekravsbekendtgørelsen.

MvH

Peter

Hej Peter

Du ved så  godt som mig at et regnskab der består af aktiver og passiver, det er det som man kalder et fuldt regnskab.

Det man kalder et regnskab, er det som der består af udgifter contra indtægter. Altså hvad man har haft udgifter til, og hvad man har haft af indtægter.

Når man så kører over i aktiver, så er det jo det som man kan omsætte her og nu, det er så lagerbeholdning, det er driftmidler kapital osv. Mens passiver er er kapital der ikke kan omsættes her og nu, så som anlæg, bygninger maskiner osv.

Og her løber man tit i at ens passiver, når man fx er i lejet bygning ikke har nogle passiver.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:25

Nå..og hvor gør du så af resultatet?

Er der ikke noget, der hedder egenkapital under passiver?

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:37

Peter - Revisor:
Er der ikke noget, der hedder egenkapital under passiver?

Hej Peter

Den kan jo stadig være i nul, selvom firmaet er sundt. Faktisk negativ for den sagsskyld.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:38

Tror nok, at du er på dybt vand.

Der vil altid være noget momsmellemregning/bank/kasse/egenkapital eller andre statusposter.

Hvordan kan et firma med negativ egenkapital og hermed menes kun egenkapital være sundt??

Der skal altid laves en balance....så kan ikke følge din argumentation.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:47

Peter - Revisor:

Der skal altid laves 1 balance....så kan ikke følge din argumentation.

Hej Peter

Jeg er enig, men du undviger desvære spørgsmålet, fordi at mange iværksættere vil desvære komme til den konklution at de har nul i passiver.

De har ingen ejendom.

Egenkapilal er lig nul

De maskiner de bruger er deres egen(Undgåelse af MM skat)

/Kenneth

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:48

Kenneth:

ej Peter

Jeg er enig i at der skal laves fuldt regnskab med passiver og aktiver. Problemstilling kommer når du har 0 i passiver, for aktiver og passiver skal jo gerne udligne hinanden.

Det kan Peter sikkert svare bedre på, men passiver har man jo i form af årets resultat om ikke andet - Det er jo vanskeligt at købe og sælge uden at få aktiver og passiver ud af det i regnskabet og rent praktisk kan de to ting ikke - hvis det er ført korrekt - undgå at udligne hinanden.

Balance hele tiden og afstemning af bank/kontanter hele tiden gir en vis sikkerhed for at man er med - i alle fald for mig

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:50

Det kan ikke lade sig gøre.

Når man bruger det dobbelte bogholderis princip.

Så er jeg enig med Cookie.

Disse iværksættere må søge hjælp.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:59

Peter - Revisor:
Det kan ikke lade sig gøre.

Det vil sige for en enkelt virksomhed, lad os sige IT, Hvor den eneste passive foranstaltnig er egenkapital-

Så skal den retskrives udenvide med aktiver.

/Kenneth

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:59

Kenneth - man kan da sagtens være uden værdier og tilmed ha underskud - men man kan ikke ha drevet en virksomhed uden der opstår passiver og aktiver som balancerer - det er helt enkelt ikke muligt hvis regnskabet skal være korrekt. Det er synd at bilde iværksættere ind, at de kan gi pokker i det og i forståelse af moms og skat - 

Lad dem teste sig selv, men lad dem tage lidt hjælp for små milder til at få checket de er med hvis ikke de føler sig trygge  alt for mange har fine ideer men går ned på på bøvlet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra skive
Tilmeldt 8. Nov 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 00:03

så kom jeg lige tilbage også alle svarene jeg tror ikke der er noget jeg kan svare på selv om jeg er tråd starter, jeg vil gerne sige tusind tak til Kenneth det var lige det jeg var ude efter i første omgang, så jeg kan skrive ned hver dag hvad jeg har solgt også regne det ud, også må jeg se om 3 måneder hvordan det står til. jeg skulle bare lige være sikker på at skat og moms i hvert fald får det de skal have :) i mit tilfælde er det jo ikke de store beløber det drejer sig om jeg har faktisk ikke engang taget lån i banken eller kassekredit. Men jeg tror jeg trækker mig ikke fordi jeg ikke vil svare på min egen tråd men bare fordi jeg ikke lige har noget fornuftigt at sige til alle argumentationerne.

Side 3 ud af 6 (58 indlæg)