Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Özlem Cekic på 'fattigdomstur' med Joachim B.Olsen

Side 17 ud af 28 (273 indlæg)
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget enig. Der er altid nogen, der har mindre end nogle andre, men det skulle meget hellere handle om, hvordan folk kunne komme videre. Især kontanthjælpssystemet er så stift, at det for nogle vil være til stort besvær og et kæmpe bureaukrati at tage et lille deltidsjob - samtidig med at de næsten intet vil tjene på det.

Med en større fleksibilitet kunne man sørge for, at folk blev belønnet økonomisk for at tage det første skridt imod et fuldtidsjob, for meget tit går vejen til fuldtidsjob over flere småjob. Derfor er det vigtigt at opmuntre alle små skridt.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 20:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er vel ikke så svært at blive enige om, at  den "fattige" kvinde ikke var spor fattig. Men det betyder jo ikke, at der ikke findes fattige mennesker i Danmark.

Jeg synes hele diskussionen indeholder nogle svære dilemmaer - det skal altid kunne betale sig at arbejde, men ingen må blive så fattige, at de mister muligheden for at "komme op igen"  - og det er en pokkers svær balancegang. 

Nogle mennesker er jo bare lidt heldigere end andre. Det er jo for eksempel ingen hemmelighed at JBO selv har været arbejdsløs siden han stoppede sin "glorværdige" sportskarriere. Han valgte jo så bare en løsning på problemet, der ikke er alle forundt.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:45

Glasmager:

Ærgeligt at debatten kommer til at handle om penge (rig eller fattig), fremfor hvorledes de mennesker, der lever for lave beløb, kan inspireres til at finde vejen ud af deres "fattigdom" eller lykken i deres nuværende liv.

(sat lidt simpelt op - men jeg tror de fleste fanger pointen)

jeg synes ikke det handler om rig eller fattige

vis du er ufaglært uden børn får de tit  mindre end en = bistands modtager uden børn  får de tit mere i penge dem på bistand hjælp

vis du sammenligner dig med ufaglært med børn = bistandsmodtager med børn får de tit mere  dem på bistand hjælp

er det ikke forkert enten skal mindste løn op vis skal betale sig mere at arbejde eller bistands modtager skal få mindre per måneden men det skader vores konkurrence evne vis mindste løn sættes op men hvem vil så arbejde til mindste løn vis det bedste kan betale sig at være arbejdes løs

et er sikkert når første har udgifter og derved ikke kan tage et arbejde til mindste løn da man vil gå ned i løn og hvad vis har børn oveni så skal de passe og man kommer træt hjem efter arbejde , der er det bedre at være arbejdes løs med børn end mod ufaglært med børn

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 20:52

Hvis man er ledig, skal man stå til rådighed og kan fx blive bedt om at passe et ufaglært job for sin kontanthjælp. Hvis man er i job og har barn, men har lige så lav timeløn som Carina (det er nok de færreste), så vil man kunne få de samme tillæg som hende. Så jeg synes, du fordrejer tingene noget.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:58

Louise L:

Hvis man er ledig, skal man stå til rådighed og kan fx blive bedt om at passe et ufaglært job for sin kontanthjælp. Hvis man er i job og har barn, men har lige så lav timeløn som Carina (det er nok de færreste), så vil man kunne få de samme tillæg som hende. Så jeg synes, du fordrejer tingene noget.

man arbejder som ufaglært det gør man ikke som arbejde løs

vis tager et ufaglært job og får kontant hjælp af kommune har prøvet det var dejligt at få lidt mere end mindste løn for det samme arbejde , men man har som om man naser på samfundet , man kunne godt forsætte med min samvittighed var imod det , jeg vil ikke udnytte systemet det er så let

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 21:01

Det så langt ude......

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 21:07

Du må undskylde, men det er altså ikke rigtigt. Der er mange, der arbejder i løntilskudsjob, og de laver det samme som deres kolleger på ordinære vilkår. Der er mange, der har glæde af løntilskudsjob - andre har ikke - men det er altså en kendsgerning, at de findes.

Fra Stoholm
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 311
Fra  Responsivemedia Skrevet kl. 21:11

Erik Hamre:

Hvis hun virkelig havde været syg må man da antage at hun var på førtidspension - det er der trods alt rigtig mange der også får i Danmark - også for diverse kontroversielle sygdomme. Og førtidspensionen er også en hel del højere end kontanthjælp, faktisk tror jeg så hun ville have haft omkring 20000 kr udbetalt.

Lad os nu bare være ærlige og sige at det er helt galt sådan som incitamenterne er skruet sammen i DK.

En butiksansat i detailhandlen får væsentlig mindre udbetalt end hun gør på kontanthjælp.

Folk får ikke bare lige førtidspension eller flexjob i dagens Danmark, det kan tage år også om en har 10 læger siger at vedkomene ikke arbejdes dygtig mere, sygedagpenge er stort set kun mulig i et år nogle kan så få kontant hjælp mens andre ikke kan få noget som helst hvis bare ægtefælden har et job, så er det at en fammille på 4 skal leve af en enkelt indkomst på måske 11.000 kr.
En person der syg og der en cance for han bliver rask om måske 5 år, kan også kun få en indkomst i det første år.
Jeg tror at 95 % af dem der er fattig i Danmark i dag, er realiteret til sygdom eller et afhænglighed forhold.

Fra Stoholm
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 311
Fra  Responsivemedia Skrevet kl. 21:17

Louise L:

Du må undskylde, men det er altså ikke rigtigt. Der er mange, der arbejder i løntilskudsjob, og de laver det samme som deres kolleger på ordinære vilkår. Der er mange, der har glæde af løntilskudsjob - andre har ikke - men det er altså en kendsgerning, at de findes.

Jeg kender til flere der er bleven fyret, for der efter at søge sit gamle job men bar med løntilskud.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:18

Louise L:

ja korrekt jeg fik løntilskudsjob men vis samfundet skal overleve må de løntilskuds job de må fjernes og man må sætte ned på bistands hjælp , det er nødvendigt for samfundet vis vi  vil bevare vores konkurrence evne er det nødvendigt med at løn holdes nede ellers forsvinder arbejdes pladser ud ad danmark og arbejdes løshed stiger

derved er kommet i ond cirkel det skal laves om , jeg vil mene ned med bistandshjælpen det er den eneste løsninger vis vi skal bevare vores konkurrence evne

Side 17 ud af 28 (273 indlæg)