De fleste produktionsvirksomheder starter jo et sted, Allan, så på et tidspunkt er der jo en, der har fået en idé til et produkt.
Ja, L'oreal er vel også kommet af, at en enkelt person har fået en idé. Og denne person sidder nu -ifølge din egen retorik - i toppen af L'oreal-pyramiden, og skummer fløden fra alle de "fodsoldater" der har valgt at markedsføre L'oreal i deres butik eller i deres webshop.
Personligt er jeg fuldstændig ligeglad med, at der sidder personer "højere oppe" og tjener penge på det jeg laver - det kan jo ikke rigtig være anderledes - med mindre jeg selvfølgelig bruger et par milliarder på at udvikle min egen creme, udvinde mine egne råvarer, investere i eget produktionsapparat og hvis jeg skal være helt sikker på, at andre ikke tjener på det jeg laver - så bliver jeg også nødt til at oprette mit eget fragtfirma.
Og det er selvfølgelig også en mulighed - jeg synes bare det er nemmere at forhandle andres produkter - i mod en lidt mindre fortjeneste - til gengæld slipper jeg for at skulle satse alt hvad jeg ejer. ;-)
På samme måde tjener LR også penge på, at nogen forhandler deres produkter - det kan jeg altså ikke se det store hokus pokus i.
Den med pyramiderne i pyramiderne den forstår jeg simpelt hen ikke - medmindre du har dit helt eget produkt eller i hvert fald dit helt eget koncept, har du jo heller ikke din helt egen pyramide. Det svarer til at en chefen for grøntafdelingen i Kvickly påstår, at grøntafdelingen er hans - det er den jo ikke, han er bare ansat til at forvalte den.
Jeg betragter mig selv som selvstændig forhandler - ikke som ansat. Derfor virker sammenligningen med en Kvickly-ansat lidt fjollet på mig.
Som Lasse tidligere har været inde på - så vil jeg kunne forklare dig den med pyramiden i pyramiden på 2 sekunder hvis vi sad med papir og blyant - og præcis derfor opfordrer vi altid til en snak face-to-face - hvis man gerne vil høre om konceptet - for ellers havner man nemlig ofte i de her alen lange frem-og-tilbage-misforståelser.
Jeg tror, at der hvor vi er grundlæggende uenige er - at JEG betrager en MLM-forhandler som en selvstændig forhandler - fuldstændig som jeg betragter alle webshopejere, der forhandler andres produkter, som en selvtændig forhandler.
Og alle webshop-ejere der forhandler andres produkter, de har også produktionsfirmaer, importører og grossister "oven-over-sig" i fødekæden.
Hvis man ikke kan lide, at andre også tjener på det man laver - så skal man selvfølgelig lade være at have noget som helst med andres varer at gøre - og så producere sine egne.