Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det 21'ende århundredes forretningsmodel!

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Nordsjælland / Sydspanien
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 243
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Modstandere og kritikere af MLM/NWM rabler videre, medens denne forretningsmodel stormer frem i hele verden, nu med mere end 60 år på bagen.

I USA er hver 8. husstand idag involveret i direct selling, og globalt omsættes der nu for $110 milliarder årligt.

Visionære og succesrige erhvervsikoner som Warren Buffet, Donald Trump og Richard Branson har alle valgt at involvere sig i denne forretningsmodel, der i stadig stigende grad omtales som det 21'ende århundredes forretningsmodel, anerkendt og rost af tidligere præsident Bill Clinton og ikonet Robert Kiyosaki.

Stadig flere indser at de må tage ansvar for deres egen økonomiske situation, og minimal investering og risiko kombineret med en model der kan kombineres med eksisterende job/virksomhed/uddannelse/pension giver alle mulighed for nemt, hurtigt og effektivt at igangsætte en forretningskoncept.

Stadig flere virksomheder indser fordelen ved loyale kunder, der skaber nye kunde- og distributørrelationer og opfyldelsen af efterspørgslen på en forretningsmodel som almindelige mennesker uden specifik baggrund kan få succes med.

Ubegribeligt at USA, virksomheder og privatpersoner over hele verden ikke lytter, når kloge mennesker hævder det hele bare er pyramide!

Hvorfor mon?

MVM

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 09:45

Fordomme....Indifferent

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 10:53

Network Marketing – politisk vilje:

Af dette link fremgår noget af svaret på tilbageholdenheden og holdningerne til denne forretningsform.

http://www.erhvervsbladet.dk/virksomheder/meget-smaa-fortjenester-til-mlm-forhandlere

Lovgivning og holdninger står i vejen for at komme videre med branchen i Dk !

Jeg faldt over en artikel om Network  Marketing desværre kan jeg ikke genfinde den, men det drejede sig om et østland hvor arbejdsløsheden var høj og flere og flere gik i gang med deres egen forretning i Network Marketing (MLM).

Dette tog så meget om sig at det påvirkede landets økonomi i så høj grad at man måtte gribe ind med lovgivning. Husker ikke detaljerne, men når udbud bliver så omfattende falder mængden af købere der skete så det, at økonomien i denne forretningsform kollapsede og mange stod så uden job og uden indkomster.

Denne historie - Gogglet på nettet – sandhedsværdien skal jeg ikke kommentere på, men tilføje at vi i Danmark op gennem 80-erne fik et meget stort udbud af anpartsselskaber. Det tog et så stort omfang med investorer på folkeanparter at der blev grebet ind og med lovændring klemte man denne aktivitet ned.

Hvis man ser Network Marketing i dette perspektiv og denne form sprede i meget stor skala så vil det kunne medføre, at mange starter selv og hvad det medføre af overudbud og økonomiske konsekvenser på langt sigt kan man gætte på i relation til ovenstående.

Det kunne være derfor den politiske vilje mangler i mange lande. Det er jo nemt at blive Iværksætter med Network Marketing og komme i gang med egen forretning for meget få midler.

Men når landes regeringer ikke er mere obs på denne form så kunne det måske være derfor!

Mvh

John sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:57

MVM:

Modstandere og kritikere af MLM/NWM rabler videre, medens denne forretningsmodel stormer frem i hele verden, nu med mere end 60 år på bagen.

I USA er hver 8. husstand idag involveret i direct selling, og globalt omsættes der nu for $110 milliarder årligt.

Visionære og succesrige erhvervsikoner som Warren Buffet, Donald Trump og Richard Branson har alle valgt at involvere sig i denne forretningsmodel, der i stadig stigende grad omtales som det 21'ende århundredes forretningsmodel, anerkendt og rost af tidligere præsident Bill Clinton og ikonet Robert Kiyosaki.

Hey M!

Det lyder som starten på en bog - hvis du forstår sådan en lille en? Wink

Er der noget nyt?

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 15:04

Uden at være fremtidsforsker tror jeg faktisk at online salg ad bagvejen kan bane vej for mere direkte hjemmesalg, MLM eller hvad man nu kalder "barnet" :-)

Min pointe er at online peger alle trends mod social-shopping, lazylazy.com og andre investerer betydelige summer i at der er øget interaktion for den enkelte bruger, men også at brugeren kan dele shoppingoplevelsen med andre via facebook, twitter etc. og jeg tror at ligesom netdating har øget den samlede fysiske datingaktivitet, vil den øgede bevisthed online omkring det sociale aspekt af indkøb skubbe til dette marked, specielt hvis man får rystet "LR" og "Tupperware"-imaget af sig, ikke at det er dårlige koncepter, mange har bare en markant holdning til dem, og en opfattelse af LR-sælgere som irriterende venner og homeparties for tupperware som noget ens mor gik til :-)

Jeg tror flere og flere gerne vil sælge selv, og derfor skal direkte salg nok vokse.

P.S: al online salg hvor sociale medier bruges er en form for direkte salg, men shhhh ikke sig det til politikerne ;-)

Tilmeldt 4. Sep 08
Skrevet kl. 15:58

Taget på fersk gerning af Allan - ja du har ret, jeg arbejder fortsat på bogen om NWM, og researcher kontinuerligt på facts og holdninger desangående.

Projektet skrider fint frem, men jeg har naturligvis vældig travlt med min NWM-business også, der på 6 måneder er ekspanderet til 18 lande, foruden mine andre erhvervsaktiviteter.

Tumler med idéen om at bruge min NWM-udvikling her i mit tredie selskab, som en case-story, da det giver god forståelse for forløb og hastighed når man starter fra scratch.

Bedste NWM-hilsner

MVM

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:58

jesperlh:

Uden at være fremtidsforsker tror jeg faktisk at online salg ad bagvejen kan bane vej for mere direkte hjemmesalg, MLM eller hvad man nu kalder "barnet" :-)

Jeg håber og tror, at du har ret.

F.eks. er Affiliate marketing stormet frem de sidste mange år - og afregningsmodellen og metoderne er jo stort set identiske med MLM - så om ikke andet vil mange unge nok se anderledes på MLM-konceptet i fremtiden.

Det undrer mig i øvrigt at BT og EB ikke også har stemplet Affiliate marketing som pyramide - lige som de automatisk gør, med alle andre firmaer, der giver bonus for indformidling af nye kunder/forhandlere. Big Smile

Well, de kommer nok efter det lige pludselig.

jesperlh:

P.S: al online salg hvor sociale medier bruges er en form for direkte salg, men shhhh ikke sig det til politikerne ;-)

Lovgivningen omkring direkte salg er så forældet og forstokket, at ligemeget hvordan politikerne måtte vælge at ændre på den, så kan det kun blive til det bedre! Smile

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 4. Sep 08
Skrevet kl. 16:06

jesperlh:

Jeg tror flere og flere gerne vil sælge selv, og derfor skal direkte salg nok vokse.

Shhhh: NWM handler i virkeligheden slet ikke om at sælge. Det handler om at dele produktoplevelser og forretningsmulighed.

Salg er jo en karriere som alt andet, og stopper man med at sælge, stopper indtægterne med at komme. I NWM skabes vedvarende indtægter, der bliver ved at løbe ind.

Det ironiske er, at jo mere vi fokuserer på forretningdelen, jo hurtigere accellerer produktsalget. Hvorfor? Skab en kunde, og dit skaber en månedligt salg! Skab en distributør, og du skaber et månedligt salg, 10 nye distributører der køber produkter, der skaber nye distributører og salg osv.

Enig, sociale medier kommer til at spille en afgørende rolle for salgs- og marketingmetoder og vil sætte stor fokus på NWM fremover som en del af strategien.

MVM

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:58

Nøj - Det er sandelig flot - så behøver du ikke det danske marked !

MVM:
der på 6 måneder er ekspanderet til 18 lande

Hvor er det godt gået og det beviser jo at seriøsiteten i arbejdet betyder så meget !   Wink

mvh

john sommer 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 17:17

Hej,

110 mia. USD er da en anseelig sum, men i forhold til hvad der i verden ellers omsættes for i traditionelle salgsmodeller, så er det en meget, meget lille andel. Vi er i små promiller her. Så selvom det muligvis "stormer frem" - så taler vi efter 60 år alt andet lige stadigt om et - med al respekt - lille fænomen. Intet tyder for mig på, at det har potentiale til at blive rigtig stort, men måske kan jeg tage fejl.

Ligesom en hel del andre, har jeg bestemt ikke noget godt indtryk af MLM/NWM. Men den opfattelse kan sagtens være baseret på fordomme, fejlinformationer og mediernes generelle sensationslyst. Når jeg på nettet eller andre steder oplever nogen markedsføre MLM/NWM som ide, er jeg ikke imponeret. I mine ører lyder tingene særdeles uigennemskuelige og man sidder let tilbage med et indtryk af humbug og "smartness".

Der sidder tydeligvis nogle ret kvikke folk i MLM/NWM organisationerne, og en række af aktørerne tjener også gode penge, men når jeg ser "fodfolket" sælge diverse produkter, så oplever jeg generelt ikke end indsats som er troværdig i forhold til andre afsætningskanaler. Det virker for mig som om, at der er alvorlige kommunikationsproblemer i modellen, ligesom jeg har et stærkt indtryk af, at produkterne ikke ville kunne sælges udenfor den her distributionsform.

Sådan kogt ned - så sidder jeg som forbruger tilbage med et indtryk af, at det er distributionsformen og ikke ordentligt produkt jeg køber - og det tiltaler ikke mig. Jeg er udmærket klar over, at dette også er tilfældet med mange andre traditionelt distribuerede produkter, men her bemærker jeg det ikke i samme grad. Samtidig er den traditionelle distributionsform klar til enhver tid, jeg kan vandre ind i enhver Matas i stedet for at kontakte eller vente på manden fra Herbalife (eller hvad produkt vi nu end taler om).

Dette er ikke noget angreb - tværtimod er jeg åben og modtagelig overfor gode argumenter. Jeg prøver at være nysgerrig overfor alt - og det jeg umiddelbart ikke bryder mig om. Så fyr løs :-)

Venlige hilsener,

Jens

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)