Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det 21'ende århundredes forretningsmodel!

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelige er der forskel på MLM og affiliate marketing og deres business, men det gør ikke MLM dårligere vis den der  laver MLM har succes 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:03

Allan I:

Nicolaj Thomasen:
Du kan ikke tabe noget på affiliate-marketing, bortset fra den tid du lægger i det. Derfor er der ingen "sager" at skrive om, da du ikke kan finde en utilfreds affiliate, der har tabt x-antal kroner på en usælgelig startpakke.

En startpakke skal som udgangspunkt ikke sælges - den skal bruges.

Med mindre man køber en stor "erhvers-pakke", eller hvad den nu kaldes i de forskellige firmaer, som man decideret køber med videresalg for øje.

Hvis du vil være forhandler af mobiltelefoner, så skal du købe en "startpakke". I mobilverdenen hedder det så bare "et udvalg."

Hvis du vil være forhandler af Armani-jeans, så skal du købe en "startpakke". I modeverdenen hedder det så bare "en kollektion".

Altså med andre ord: I stort set alle brancher, hvor du ønsker at være forhandler, der kræves det, at du køber en "startpakke".

Og hvis du har købt et udvalg, en kollektion eller en startpakke, og du ikke kan få solgt produkterne - er det så producentens skyld?

Jeg mindes ikke, at EB nogensinde har flæbet over, at modeverdenen kræver af sine forhandlere, at de køber en kollektion.

Og hvis du fejler med din kollektion i modeverdenen har du måske tabt omkring 200.000,-

Hvis du fejler med din "kollektion" i NWM - så har du tabt mellem kr. 600,- og ca. kr. 3.000,-

Ergo burde der kunne forarges flere læsere ved at skrive om modeverdenens kollektionskrav i forhold til NWM's startpakker. Smile

Nu var det affiliate du henviste til og ikke forhandlere. Der er hverken startpakker, udvalg eller lignende inden for affiliate marketing - derfor heller ingen der har tabt penge og derfor heller ingen negative sager at skrive om. Jeg besvarede blot dit spørgsmål og er ikke ude på at starte (endnu) en debat.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 22:17

Nicolaj Thomasen:
Nu var det affiliate du henviste til og ikke forhandlere. Der er hverken startpakker, udvalg eller lignende inden for affiliate marketing - derfor heller ingen der har tabt penge og derfor heller ingen negative sager at skrive om. Jeg besvarede blot dit spørgsmål og er ikke ude på at starte (endnu) en debat.

Fair nok - det kan godt være, at jeg røg lidt ud ad en tangent der.

Men jeg tror, at det var den slet skjulte sarkasme og nedladende tone, der lå i udtrykket: "usælgelig startpakke", som fik mig startet. Smile

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:30

Allan I:

Nicolaj Thomasen:

Fair nok - det kan godt være, at jeg røg lidt ud ad en tangent der.

Men jeg tror, at det var den slet skjulte sarkasme og nedladende tone, der lå i udtrykket: "usælgelig startpakke", som fik mig startet. Smile

Der har faktisk været masser af dårlig omtale omkring affiliate marketing. Mikkelsen Media har været i mediernes søgelys, ligesom Pointshop og de mange Facebook spammers. Det påvirker bare ikke branchen som helhed, ligesom det gør med MLM, hvor et loddent selskab kan ødelægge det for mange af de andre.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 22:38
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg vil gå med til at både MLM og aff.marketing har muligheden for passiv indkomst og det er her drømmen ligger hos mange. Jeg vil også gå med til at der sikkert er lige få/lige mange der aldrig tjener mere end 10 kr i begge. Forskellen ligger altså så i at jeg aldrig har hørt om affiliate marketers som har tabt penge ved køb af produkter der ikke kan sælges bagefter og det har jeg helt ærligt hørt meget om i MLM. Jo, i USA og på forummer som Warriorforum er der en hel masse 'guruer' som sælger den ene gang øregas efter den anden til nybegyndere og de er imo. på grænsen til svindel. Husk fx på ham den tykke komiker som prøvede noget tilsvarende i Danmark (Easy Dollar Bills), han fik godt nok ørene i maskinene, på trods af at det han solgte faktisk KUNNE tjenes penge på.

Ulemperne som jeg ser det ved MLM er at skulle sælge en vare som oftest er DYRERE end en tilsvarende vare i butikkerne, hvor den burde være BILLIGERE da marketing afdelingen jo netop burde være sparet væk. Derved opstår en situation, ganske som 'guruerne' i aff.mark. i USA, hvor noget middelmådigt og dyrt skal sælges med en god portion salgsgas og gerne i forbindelse med 'at du kan blive forhandler'. Desuden er lovgivningen i Danmark sådan at det er svært for de folk der nu engang kan sælge sand i sahara at få noget ud af det, da man ikke må lave opsøgende dør/tlf salg til private.

Som affiliate marketer er jeg i en situation hvor jeg for det meste sælger/anbefaler/sammenligner kendte brands med troværdighed og mine besøgende opsøger selv informationen. Dvs. de vil allerede købe og skal ikke overbevises.

Der er rådne æbler i affiliate branchen, fx dem som sælger ubrugelige slankemidler som trækker automatisk hver måned fra dankortet, men langt den største del er ren og effektiv.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 23:05

Erik Hamre:
Jeg vil gå med til at både MLM og aff.marketing har muligheden for passiv indkomst og det er her drømmen ligger hos mange. Jeg vil også gå med til at der sikkert er lige få/lige mange der aldrig tjener mere end 10 kr i begge.

Her er du helt klart inde på noget af det rigtige. Den passive indkomst er klart det store trækplaster - og indrømmet, så er der mange NWM-forhandlere, som spiller lidt for meget på drømmen og evig frihed, og evig passiv indkomst, mens man drikker piña colada på en sydhavs-ø, samtidig med, at de bagatelliserer den arbejdsindsat, der ligger bag det at skabe en ordentlig passiv indkomst.

Og problemet for NWM er selvfølgelig, at det har kostet lidt mere at starte op - i forhold til Aff. Marketing - men i forhold til at starte som forhandler i enhver anden branche, så er det jo peanuts.

Erik Hamre:
Ulemperne som jeg ser det ved MLM er at skulle sælge en vare som oftest er DYRERE end en tilsvarende vare i butikkerne, hvor den burde være BILLIGERE da marketing afdelingen jo netop burde være sparet væk.

Den med de dyrere produkter har været diskuteret til hudløshed.

Jeg vil jo stadig mene, at du får BEDRE produkter til samme pris som i butikkerne - men det er jo som udgangspunkt en subjektiv bedømmelse, så den diskussion kan nok aldrig blive saglig.

Men Tupperware er jo i det mindste et eksempel på ordentlige produkter. De har været solgt i mere end 40 år og er stadig efterspurgte - også fra folk, som ikke selv ønsker at forhandle dem.

Herbalife-produkter bliver også brugt af mange, som bare synes det er gode produkter, uden at de nogensinde har tænkt på at sælge dem videre.

De fleste NWM-firmaer vil også hævde, at de bruger flere penge på forskning og produktudvikling, i og med de sparer milliarder på reklame.

Om det er sandt skal jeg ikke kunne sige - jeg har bare valgt at lade tvivlen komme dem tilgode i stedet for det modsatte.

De produkter jeg selv bruger har jeg brugt i over et år nu - og har ikke tænkt mig stoppe. Derfor bliver jeg selvfølgelig lidt pissed, når folk bare over en kam kalder NWM produkter for crap - for det betyder jo så, at de angriber min dømmekraft eller indirekte kalder mig for "nem" eller blåøjet. :-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 23:27

Det handler vel altid om udbud og efterspørgsel. Når et stort firma bruger millioner på TV reklame så kan man ikke være i tvivl om det er kunderne der betaler. Denne udgift medfører ikke at produktet bliver bedre.  

I MlM er forhandlerne også forbrugere så hvis et produkt ikke har kvalitet så bliver det ikke anbefalet og dermed ingen kunder.

Så er der også en del som er forhandler for at få rabat. Disse forhandler taber penge hvis man ser på overskud, men det er der ikke noget mærkeligt i. Men de er glade for produkterne og forsætter i mange år til gaven for dem der arbejder med forretningsdelen.

Man kan sige at mlm giver stabile kunder som ikke skifter produkt. Tilsvarende produkter til en billiger pris har jeg hørt før, men jeg kan sige for mit ejet vedkommende findes der ikke tilsvarende produkter og det gælder for en stor del af branchens produkter.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 01:09

Erik Hamre:

Jeg vil gå med til at både MLM og aff.marketing har muligheden for passiv indkomst og det er her drømmen ligger hos mange. Jeg vil også gå med til at der sikkert er lige få/lige mange der aldrig tjener mere end 10 kr i begge. Forskellen ligger altså så i at jeg aldrig har hørt om affiliate marketers som har tabt penge ved køb af produkter der ikke kan sælges bagefter og det har jeg helt ærligt hørt meget om i MLM. Jo, i USA og på forummer som Warriorforum er der en hel masse 'guruer' som sælger den ene gang øregas efter den anden til nybegyndere og de er imo. på grænsen til svindel. Husk fx på ham den tykke komiker som prøvede noget tilsvarende i Danmark (Easy Dollar Bills), han fik godt nok ørene i maskinene, på trods af at det han solgte faktisk KUNNE tjenes penge på.

Ulemperne som jeg ser det ved MLM er at skulle sælge en vare som oftest er DYRERE end en tilsvarende vare i butikkerne, hvor den burde være BILLIGERE da marketing afdelingen jo netop burde være sparet væk. Derved opstår en situation, ganske som 'guruerne' i aff.mark. i USA, hvor noget middelmådigt og dyrt skal sælges med en god portion salgsgas og gerne i forbindelse med 'at du kan blive forhandler'. Desuden er lovgivningen i Danmark sådan at det er svært for de folk der nu engang kan sælge sand i sahara at få noget ud af det, da man ikke må lave opsøgende dør/tlf salg til private.

Som affiliate marketer er jeg i en situation hvor jeg for det meste sælger/anbefaler/sammenligner kendte brands med troværdighed og mine besøgende opsøger selv informationen. Dvs. de vil allerede købe og skal ikke overbevises.

Der er rådne æbler i affiliate branchen, fx dem som sælger ubrugelige slankemidler som trækker automatisk hver måned fra dankortet, men langt den største del er ren og effektiv.

Nu har du fået et minus af mig, for jeg mener ærlig talt din ekspertise rammer helt forkert her.

Produktsammenligningen udfra en hel branche syntes jeg er totalt tosset, og du er sgu meget velkommen til at komme forbi med produkter til sammenligning. 

Og igen...du læser overhovedet ikke de svar vi giver dig herinde...Som Allan siger, startpakken er produkter til eget brug. Men igen snakker du om at sælge usælgelige produkter. Du snakker om dør til dør salg, selvom der er MANGE indlæg som beskriver hvad vi rent faktisk laver. 

Som MLM'er har jeg f.eks. inviteret nogle piger ind for at prøve produkter, viser dem en sammenligning med kendte mærkevarer. De kan IKKE købe noget hos mig!!! Er de interesseret, så viser jeg dem hjemmesiden, og viser dem hvordan der handles til engrospris.

Syntes i øvrigt vi tidligere har haft snakken om passiv indkomst i Affiliate, det kan godt være det er ændret siden da, men kan da tydeligt huske at det ikke var så forfærdelig mange steder affiliate tilbød dette. Men du må da gerne forklare hvordan du laver en passiv indkomst med aff. marketing

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er vidste svindel i alle brancher , jo MLM har været meget i medierne  men lige vel hvad kan i være udmærket gode der er jo forskel på alle MLM ,

måske skal i bevise meget mere men det gør vel jeres succes endnu større når det lykkes at slå igennem med noget MLM

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Nordsjælland / Sydspanien
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 243
Skrevet kl. 18:21

Wow Michael - ain't that the truth!!! Stjerner herfra :-)

Med +60 millioner netværkere globalt er der uden tvivl en fair andel af platugler, tosser og inkompetente, men det stopper min netværksbygning lige så lidt som det påvirker andre brancher at de står med samme udfordringer.

Uanset om man vil starte salg af is på stranden fra en frysepose, så skal der investeres penge. Bliver man hjemme når solen skinner, får man ikke succes, ligeså lidt som man opnår succes med NWM hvis ikke man deler produktoplevelser og forretningsmulighed.

Formulering at investeringen så er spildt, kunne antyde urent trav eller urimelighed, men NWM er ikke et lod med sikker gevinst, det er en forretningsmodel der forudsætter at man gør en indsats.

I mit selskab har vi plastre der hjælper folk med søvnproblemer, manglende energi, vægttab og smerter, og det er netop folks egenoplevelser der typisk motiverer dem til at indtræde. Som distributør istedet for kunde opnår de massiv besparelse på produktpriser, og de kan videresælge produkter, anvende dem selv eller bortgive dem som vareprøver. Uanset repræsenterer de en værdi, og med fuld returret i 30 dage, synes jeg ikke det kan blive mere fair.

Min oprindelige mission med denne tråd, var blot at bidrage til en nuancering i opfattelsen af MLM/NWM og gøre op med floskler og fordomme. NWM er en fantastisk forretningsmodel, og rigtig mange mennesker vil med den rette support og interne uddannelse opnå stor succes med minimal investering og risiko og kombinere det med job/uddannelse/pension eller virksomhed.

I medens er vi mange der smiler, har det sjovt og opbygger fantastiske passive indtægter, men med indsats, seriøsitet og henover ganske få år.

De bedste netværkshilsner til alle, husk dette: Vi er alle forenet i et stort globalt netværk, kun adskilt af 6,6 personer fra hinanden (Small world theory eller Six degrees of separation)!

Namaste!

MVM

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)